Recepționera își termină programul în cam o oră după ce termin de mâncat. Nu mă mai duc pe balcon încă o dată pentru că-mi este frică. Dacă acel Ciao... cum i-a zis ea este cu adevărat o fantomă? Nu cred că aș putea rezista de două ori la aceeași sperietură în cazul în care-și mai face apariția.
Din fericire femeia nu a zis că ar fi o fantomă, adică nu mi-a confirmat temerile. Mi-am tot spus asta în ultima oră, dar nu m-a ajutat să mă calmez. Cred că până nu îi voi asculta explicația nu o să mă simt mai bine. Așa că în momentul în care mă anunță că e gata și că putem discuta pe tema asta mă duc imediat la ea.
- Haide la mese afară.
Și mergem amândouă pe terasa de jos unde de obicei se ia masa.
- În regulă, spune ea. Acum că ne-am așezat... de unde să încep...?
- Ați putea începe cu începutul. Vă rog.
Schițează un zâmbet în timp ce se uită spre mine și mă întreb ce are să-mi spună. Bag de seamă că nu mai e nimeni prin jur în afară de noi.
- Cine e acest Xion de care ați pomenit?
- Probabil nu știi multe din cultura de aici din moment ce nu ești de prin părțile astea. Dar trebuie să fi auzit de câte ceva. Cât de multe știi despre Rex Lapis?
- Rex...? Cine?
- Deci vom începe de aici.
Măcar începem de undeva.
Sunt surprinsă că deși nu știu absolut nimic despre țara asta și că trebuie să-mi vorbească ca la proști, nu pare să fie deloc deranjată de necunoștința mea.
- Rex Lapis este zeul contractelor din Liyue. Mai e cunoscut și sub numele de Morax. Numele lui a fost preluat de către cetățeni iar monedele noastre au fost numite după el, deși probabil știi asta.
Într-un fel știu ceva, cum că numele banilor noștri, Mora, sunt denumiți după un zeu... doar că până acum nu am știut și după care anume.
- O dată pe an coboară pe pământ pentru Ritualul Descensiunii și oferă îndrumare oamenilor săi încât să aibă un an prosper și le dictează comerțul, ceea ce este obiectivul acestei regiuni.
Așa...
- Și ce legătură are acest zeu Rex Lapis, Morax... cu ce-am văzut pe balcon?
- Din moment ce Rex Lapis este zeul contractelor are niște adepți pe care-i conduce el însuși. Acești adepți sunt niște ființe care pot lua diferite forme, unii pot lua formele unor animale, iar alții pot avea chiar și forme umane. Ei sunt legați de un contract făcut cu Rex Lapis pentru a proteja Liyue de demoni și de zei malefici.
- Și vreți să spuneți că...
- Ce ai văzut tu pe balcon nu era nicidecum o fantomă, așa cum îți imaginezi. Ci era unul din adepții lui Rex Lapis.
Unul din adepții lui. A spus că sunt un grup de ființe care pot lua diferite forme. Mă îndoiesc că un animal ar putea avea acei ochi aurii mari și umani, deci...
- Vreți să spuneți că ce-am văzut eu nu era o fantomă ci un adept cu formă umană legat de un contract semnat cu acest Rex Lapis.
- Întocmai.
Dar asta e...
Asta e... nici nu știu ce să zic, pur și simplu nu am cuvinte. Totul din mine strigă că am întâlnit pe cineva foarte important, iar acest lucru nu va dispărea prea curând.
CITEȘTI
Wish upon a lantern
FanficSper să duc la bun sfârșit povestea asta dacă tot mă apuc de ea. Pentru cei care nu știu acest termen: Y/N înseamnă Your name (Numele tău pe română).