"İyileşeyim, bunun hesabını soracağım."
☣
Neden evrende ki tüm olaylar bir araya toplanıp Yıldız'ı bulayım da ona salça olayım diyor? Bunun açıklamasını bana yapacak bir varlık var mı? Bakın insanoğlu demiyorum. Artık uzaylı dostlarımızın da varlığından bir mukabil eminim. Bakın size bir anımı anlatacağım şimdi.
Evvel zaman içinde, kalbur zaman içinde bir kız varmış. Bu kız Bursa'lı, ton ton bir ninenin torunuymuş. Bu babaanne bir gün bu kızı almış nereye götürmüş dersiniz?
Durun durun ben söyleyeceğim. Hocaya. Cinci hocaya. Okuyup üflemesi için. Aha işte bir de onlarla tanıştım ben! Evren üzerinde görmediğim varlık kalmadı, bu nasıl bir beddua nasıl bir ah! İçin kurusun birinci sınıftaki Hüso!
Hüso, bana aşıktı birinci sınıfta. Bende onun pipisi olmadığını söylemiştim koca okula, çocuk benim yüzümden okul hayatını bitirdi. Abartmayalım başka okula geçiş yapmıştı, neyse konumuz bu değil, nerede kalmıştık he!
Evvel zaman içinde, kalbur zaman içinde şaka şaka. Cinci hoca'nın karşısında iki büklüm oturuyordum. Tırsıyordum yahu adamdan! Allah'a şükür inançlı bir insanım, cinlerin varlığına da inanıyordum tabi ki. Gel gelelim neden Cinci hocadayız.
Benim tontiş babaannem kısmetimin bağlı olduğunu düşünmüş güzel aklıyla. Hocaya korku dolu gözleriyle bakarken, "Hocam bu kiza büyü yaptılar, kısmetini bağladılar. Kopar o düğümleri evlensin bu kiz da artık!" demesiyle hoca önünde içi suyla dolu tasa bakıp bir şeyler geveledikten sonra bakışları beni buldu.
"Büyü yapmışlar kızım sana!" dedi boğuk sesiyle.
"Kim yapmış hocam?! Allah belasını versin onların! Sal cinlerini onların başına görsün putperst peze..." Demiştim ki, "Şşşşt!" diye tıslamasıyla ağzıma fermuar çektim.
Bakışları babaannemi bulduğun da "Siz çıkın teyzeciğim, ben bu kızı bir okuyup üfleyeyim."
Babaanem, "Teyze senin anandir!" dedikten sonra, hızla elini ağzına kapatıp, "Tamam tamam çikiyorum, salma cinleri başıma!" diyerek kalktı oturduğu yerden. Ah babaannem ah, hocaya denir mi bu laf, salı verir cinleri tepene deli Ayten gibi gezersin Bursa sokaklarında.
Babaannem kapıdan çıkar çıkmaz bakışlarını önündeki tasa dikti. "Soyun!" dedi boğuk sesiyle.
"What dedin gülüm!" dedim şaşkınlıkla.
"Soyun!" diye tekrarlamasıyla, deli öfkem damarlarımı patlatmak üzere akmaya başladı.
"Niye?! Kısmetimi bağladıkları ip bir taraflarıma kaçmışta onu mu çıkaracaksın?!" dememle bakışları beni buldu.
"Terbiyesiz!" dedi sert bir dille. "Sen benimle nasıl konuşuyorsun?!"
"Valla bey amca, kim terbiyesiz orasını bilmem ama o iple seni bir bağlarım, hiç bir cin çözemez düğümünü. Benim adım Yıldız, soy adım bela ulan!" diye fırladım ayağa, "Seni rezil rüsva etmeyene Yıldız demesinler, kuduruk cinci!!"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
A.S.O.S.A
MaceraTürkiye'nin büyük uzay operasyonuna seçilen beş kişilik bir ekip, Ay'a çıkmak için hazırlanır. Fakat bu yolculuk pekte beklenildiği gibi ilerlememektedir. Uzay boşluğundan bilinmeyen bir gezegene çekilen Hayal ekibin başına gelmeyen trajikomik olayl...