الحلقةالثالثةوالعشرون

111 5 0
                                    

ليست كل البدايات جيدة وليست بالضرورة كل النهايات سيئة فنحن لا نعلم القادم هل هو الاسوء ام هو الأفضل وكل مايمكننا فعله هو الانتظار 🌹
****************
بعد انتهاء الزفاف ذهب جاسر ومريم لغرفتهم وايضا ذهب عادل وكارما لغرفتهم لتبدأ قصتهم او ربما نهايتها لا نعلم ماذا سيحدث؟
ام فى مصر ......
قرر معتز ان يسافر مع سارة الى الإمارات حيث انه طلب من الخدم تجهيز قصره بدبى ،واخبر الجميع انهم سيقضون شهر العسل هناك ،ليصلوا الى القصر بعد عدة ساعات.
صعدت سارة الى الطابق العلوى حيث وجدت غرفة مزينة بطريقة جذابة فعرفت انها غرفة النوم فدخلت لتجد غرفة واسعة مليئة بالورود الحمراء يتوسطها فراش كبير مزين ايضا بالورود ظلت تبحث فى الغرفة عن الملابس حتى وجدت ان الغرفة تحتوى على غرفة ملابس كاملة للملابس فقط لتبحث عن شئ لترتديه بدلا من هذا الثوب الذى تكرهه بشده نعم فستان الزفاف حلم كل فتاة ولكن ليس حلم فتاة سلمت روحها للشيطان ،ظلت تبحث ولكن كل الملابس لاتناسب زوقها فكلها من النوع الذى يكشف اكثر مايستر ولكن لمعت فى عينها فكرة فاخذت إحدها من اللون الارجوانى الداكن وذهبت للمرحاض وبعد دقائق خرجت من المرحاض فى ذلك الثوب الذى اختارته والذى اظهر جمال جسدها فجعلها غاية فى الاغراء وايضا تركت لخصلات شعرها البنية العنان لتنطلق على ظهرها فمن قد يرها ولايجن جنونه لا فهى تعدت الحدود بمراحل كثيرة ،وفى لحظة خروجها دخل معتز للغرفة وقد نوى على ان يبدا معها الجحيم الحقيقى قرر الانتقام منها ولكن عندما رائها تجمد فى مكانه لايعرف ماذا يفعل ؟عقله شل تمام عن التصرف كيف تكون فاتنة هكذا ؟ولكن سرعان ماعدل خطته ليستجيب لذلك الشيطان القابع بداخله .
معتز:بصى انا كنت ناوى اعدى الليلة عادى بس طالما انتى لبستى كدا يبقى انتى جبتيه لنفسك وبصراحة وفرتى عليا كتير وانا هنفذلك طلبك .
سارة:حيلك حيلك متخليش عقلك القذر دا ياخدك لحاجات عمرها ماهتحصل.
كتف معتز ذراعيه على صدره قائلا:اومال اللى انتى لابساه دا اسمه إيه؟
سارة:عادى هو انا لازم البسه علشانك انا لابساه علشانى وعلشان عايزة انام مش دا برضو لبس نوم .
معتز:بس النهاردة ليله دخلتنا ؟
سارة:ايه دا بجد ،طب ياسيدى الف مبروك ،تصبح على خير .
امسكها معتز من ذراعها بقوة ليهتف صائحا:بت انتى دور الهبلة اللى انتى عاملاه دا مش معايا اومال انا اتجوزتك ليه .
سارة ببرود:والله السؤال دا اجابته عندك انت مش انا وانا بصراحة تعبانة من السفر ومش مستعدة لاى نقاش تصبح على خير .
محاولة افلات نفسها من قبضة يده ولكن سحبها تلك المرة لتنصدم بصدره العريض واقترب منها بلاش الاسلوب دا معايا انتى عارفة ممكن اعمل إيه.
دفعته سارة بقوة لا تعرف من اين اتت بها لتقف على مسافة منه وتهتف :هتعمل ايه يعنى ؟
معتز:واضح نسيتى انا اقدر اعمل ايه مع حمايا العزيز؟
سارة ببرود وثقة:اديك قولت حماك العزيز يعنى اى ضرر بسمعته هياثر على سمعتى وسمعتك يازوجى المصون.
معتز:ايه دا يعنى مش خايفة عليه من السجن ؟
سارة اتجهت الى طرف الفراش وجلست بدلال لتقول :لا قبل ماتجوزك اه بس دلوقتى لا انا مراتك واللى هيضرنى هيضرك وانت رجل اعمال تهمك سمعتك فى السوق برضو فمستحيل تعملها.
معتز:خلاص هقتله !
لتنظر له سارة بنظرة لم يفهم معناها ليكمل :ايوه هقتل ابوكى يازوجتى العزيزة .
سارة ببرود عكس مافى داخلها :اقتله عادى !!!
**********
فى امريكا .....
فى غرفة عادل وكارما ......
اغمضت كارما عينها كما طلب منها عادل لتفتحها بعد ذلك لترى الغرفة كم هى جميلة ومملؤة بالورود التى تحبها  لتنبهر كارما ليأتى عادل من خلفها ويهمس فى اذنها برقة:عجبتك الاوضة ؟
كارما بفرحة :دى حلوة اوى ياعادل !!
عادل:حبيت افرحك فى اول ليلة فى حياتنا مع بعض .
لتدور كارما لتصبح فى مواجهة عادل وتقول:انا قولت لك قبل كدا انا وجودى جنبك فى حد ذاته بيفرحنى انت سبب سعادتى فى الدنيا .
عادل :ربنا يقدرنى واسعدك ديما.
كارما:ربنا يديمك ليا وما يحرمنى منك .

انتقام امرأة حيث تعيش القصص. اكتشف الآن