6. I like us better when we're wasted

199 3 0
                                    

Ogges perspektiv:

Cassie hade bott i Stockholm i snart ett halvår. Hon flyttade hit i januari och nu är det juni och vi har sommarlov eller åtminstone skulle vi få det idag. Jag vaknade 7 för att duscha och ta på mig kostymen. Jag åt inte frukost för jag skulle luncha med grabbarna efter avslutningen. Sen skulle vi festa. När jag var klar gick jag ut för att möta Cassie. Hon hade en vit klänning utan axelband. Hon såg vacker ut.
-Wow, sa jag.
- Vad? Är den så ful? sa hon.
- Du är vacker i den.
Hon sa inget och vi gick mot bussen.

När vi var vid skolan mötte vi Oscar och Felix. Omar skulle komma senare då han var i Göteborg no shit liksom. Vi gick till aulan och satt oss med alla andra som gick där. Jag satt mig brevid Cassie som satt sig ytterst. På min andra sida satt Felix.Så satt vi hela avslutningen. Den var inte så lång som tur var. Höll på i max1 timme.Sen sprang alla ut och gänget tog bussen in till stan. Jag satt brevid Cassie på bussen. Det var typ standard. Satt alltid brevid henne.

Vi åt lunch på Vapiano och hade de allmänt trevligt.Kunde inte fatta att det äntligen var sommarlov.
- Kan inte vi dra till stranden? sa Cassie.
- Men vi har inte badkläder med oss? sa Felix.
- Underkläder Felix underkläder, sa hon.
- Im in, sa Oscar.
- Same, sa jag.
Cassie kollade på Felix.
-Fine, sa han.
Han verkade bitter.

Vi drog till vår favoritstrand. Cassie hade ju inte bott i Stockholm så länge så att hon skulle kunna ha varit där förut så det var hennes första gång. Det brukade inte va så mycket folk där och det var typ en av orsakerna till varför vi gillade att dra till den. Hon typ sprang mot vattnet. Omar och Oscar sprang efter henne. Felix och jag tvekade.
- Varför tvekar du? Frågade han.
- Jag vet inte, durå? Svarade jag och kollade på Cassie. Hon,Oscar och Omar stod på bryggan och skulle hoppa i samtidigt.
- Vänta du gillar Cassie eller?
- Va? Näe?
- Ogge man märker de pga sättet du kollar på henne så erkänn bara.
- Lova att inte berätta för henne eller dom andra?
- Fine.
- Ja jag gillar henne.
Felix hånlog. Skulle inte ha sagt något. Jag suckade och gick mot vattnet. Tog av mig allt förutom mina kalsonger och sprang i.

Omar och Oscar badade fortfarande. Felix hade dragit hem mest för att han skulle äta med sin tjej men även hinna byta om.Jag satt med Cassie på bryggan.
- Vad händer på lovet? Frågade hon.
- Vi ska ut på en miniturné sen ska vi försöka va lediga så mycket som möjligt, svarade jag.
- Men bitch du får inte lämna mig.
Jag kollade på henne och log.
- Sorry men kommer inte vara borta allt för länge.
- Bäst för dig.
Hon kollade på mig och log.

Vi åkte hem efter en timme. Vi skulle ju ändå träffas ikväll.
- Men åker vi tillsammans ikväll eller asså du fattar? Frågade Cassie.
- Asså om du vill så kan vi det, svarade jag.
Hon log. Jag satt mina hörlurar på mitt huvud och letade upp någon bra låt att lyssna på. När jag kom hem så hade mamma lagat mat. Hon och pappa satt och åt. Jag satt mig ner och åt med dom.

Jag bytte om till kläderna jag skulle ha på festen. Alltså en skjorta och ett par jeans. Behövde inte fixa mig så mycket mer. Mitt hår såg bra ut. Jag tog på mig mina skor och gick över till Cassie. Det var hennes mamma som öppnade dörren. Hon sa att jag kunde gå upp till hennes rum. Cassie stod och sminkade sig. Hon blev klar fort och efter det drog vi. Vi ljög för våra föräldrar och sa att vi skulle på filmkväll. Det här med att vara mindreåring är inte riktigt min grej asså. Vi satt oss på bussen. Pelle bodde inte så långt ifrån så vi slapp ta tunnelbanan. Egentligen kunde han ha hämtat oss men han var säkert full redan. När vi kom dit så var dörren öppen så det var bara att gå in. Cassie gick direkt och hämtade något att dricka.Pelle kom fram.
- Hej broooo var är tjejen? sa han.
Han lät väldigt full.
- Hon är inte min tjej, sa jag.
- Yeah right.
Han gick till Felix's kompisar. Cassie kom med en vodkaflaska.
- Pelle vet ju iallafall vad alkohol är, finns typ bara vodka, sa hon.
Jag skrattade och vi satt oss ner. Hon öppnade flaskan och tog en klunk och gav sedan den till mig. Jag tog också en klunk. Oscar,Felix och Omar kom fram och satt sig brevid oss. Vi satt 5 pers i en soffa för 3 pers. Trångt och svettigt.
- Cass, du kan sitta i mitt knä om du vill, sa Oscar.
Jag suckade. Att han ens orkade försöka haffa henne.
- Det är lugnt, även om jag knappt kan andas atm, sa hon.
Jag gav flaskan till de andra och dom tog varsin klunk. Oscar ställde sig upp.
- Kom så dansar vi, sa han.
Omar följde med direkt. Jag tvekade en stund innan jag följde efter dom ut på dansgolvet. Cassie och Felix satt kvar. Jag hoppades verkligen att Felix höll käften om vad jag sa på stranden. Vi hann inte vara på dansgolvet så länge så kom både Felix och Cassie upp. Hon gav mig flaskan och jag tog en klunk sen gav jag den tillbaks så att hon fick ta det sista. Hon vinglade till så jag tog tag i henne så att hon inte skulle ramla. Var hon redan full? Eller var hon bara en lightweight?

Efter någon timme hade jag blivit full. Vi hade dansat mycket. Nu satt jag och Cassie ensamma i en soffa medans Felix var med sin tjej, Oscar och Omar försökte haffa. Det såg patetiskt ut. Jag märkte att Cassie kollade på mig.
- Vad är det? sa jag.
- Har inte sett dig såhär full förut bara, du ser fridfull ut. Sa hon.
Jag skrattade. Jag undrade hur jag såg ut från hennes perspektiv. Det skulle jag nog aldrig få reda på. Jag kollade på henne och hon log. Felix och Lovisa kom och satt sig med oss. Dom sa inte så mycket utan dom satt och hånglade för det mesta. Det blev nästan direkt jättestelt.
- Ska vi dansa? viskade jag i Cassies öra.
Hon nickade och vi var påväg upp till dansgolvet. Vi gick aldrig upp dit dansgolvet. Vi gick ut på verandan och satt oss istället. Det var skönt med frisk luft.
- Fryser du inte? Frågade jag.
- Jo som fan, svarade hon.
- Jag kan värma dig.
Hon nickade och flyttade sig närmre mig så att jag kunde lägga armen runt henne. Hon lutade sitt huvud mot min axel.
- Bättre? Frågade jag.
- Ja mycket, svarade hon.
Jag märkte att hon blev varmare direkt.
- Jag har en fråga, sa hon.
- Fråga på, sa jag.
- Det är om en sak Felix sa.
"Helvete, han hade berättat" var det första jag tänkte.
- Vad har han sagt?
- Han sa att du har pratat med Daff om er sommarturné om att jag skulle få följa med. När tänkte du berätta det?
- Hade tänkt göra det idag men fick klartecken från Daff nu ikväll.
- Så jag ska följa med er? På er sommarturné?
- Ja
- Men herregud varför?
- Därför, kan va bra att ha en tjej med som inte jobbar med oss. 
Hon skrattade. Jag släppte henne, hon var tillräckligt varm.
- Vi borde gå in igen, sa hon.
- Eller så stannar vi här ute, sa jag.
Hon ställde sig upp. 
- Jag går in iallafall,sa hon och började gå.
- Vänta, sa jag och ställde mig upp.
Det var nu eller aldrig. Hon vände sig om och jag gick fram till henne.Jag tog en djupt andetag. 
- Du tänker kyssa mig eller hur? sa hon.
Jag sa inget och kysste henne och hon besvarade kyssen. 

Vi åkte hem till Cassie vid 4. Vi försökte smyga till hennes rum men det gick inte så värst bra. Specieltl med tanke på hur fulla vi var. 

Love me like you do (o.m)Where stories live. Discover now