27. Tusen gånger starkare

128 3 0
                                    

Cassies perspektiv:

"Den högsta lyckan i livet är förvissningen om att vara älskad för sin egen skull, eller rättare sagt: att vara älskad trots en själv."


När jag skrev ner detta på bloggen tänkte jag direkt på Ogge. Vi var tillsammans once again men nu tror jag att vi var starkare än någonsin. Jag kollade på honom när han låg där i sängen och sov. Jag stängde datorn. Inlägget fick vänta helt enkelt. Jag gick fram till sängen och la mig bredvid honom. Jag visste att han bara låtsades sova. Han hade typ vaknat när jag hade suttit vid datorn.

- Godmorgon sömntuta, sa jag och kysste honom på munnen.

Han besvarade kyssen och la armen runt mig.

- Vad gjorde du? frågade han trött.

- Inget, tänkte skriva ett inlägg på bloggen men det får vänta.

Han log och kysste mig. Jag besvarade kyssen.

- Vad är klockan? frågade han.

- Typ 10 hurså? Vill du ha frukost? svarade jag.

Han nickade och jag ställde mig upp och tog hans tröja som låg på golvet för att sedan ta och gå till köket.Jag tog fram ingredienser till våfflor. Hade inte ätit våfflor på aslänge. Jag satt på lite musik medans jag skulle laga frukost. Den här gången blev det Shawn Mendes - Stitches.



Det tar inte allt för länge att laga våfflor, det tar max en kvart. Nu satt vi och åt. Jag visste att han skulle till studion och spela in något. Han åt extra fort då han redan var sen. Jag suckade. Hatade att han behövde spendera all sin fritid där. Han fick inte ens sommarlov. Han satt sin tallrik i diskhon och gick till hallen. Jag följde efter honom.

- Måste du verkligen gå? sa jag.

- Förlåt babe, sa han och kollade på mig.

Jag gjorde en ledsen min till honom. Han gav mig en puss och gick. Jag gick tillbaka till köket för att diska.



Resten av dagen låg jag på stranden. Jag hade tagit med mig min longboard och badkläder och dragit nästan direkt efter Ogge hade gått. Fredde och Pelle skulle också komma dit. Dom bodde ju ändå ganska nära och ingen av dom hade ett sommarjobb. Jag låg och solade när jag hörde deras röster så jag satt mig upp och kollade mot deras håll. Båda kom i badshorts och utan tröja. Jag suckade. Fucking show off. Dom satt sig ner bredvid mig i sanden.

- Hur länge har du varit här? frågade Pelle.

- Typ 1 timme, fan va långsamma ni är. Svarade jag.

- Skyll på Fredde, he got laid. Sa Pelle och garva.

Jag kollade på Fredde som hånlog. Såklart hade han haft sex med någon helt annan än sin tjej. Tyckte på riktigt synd om henne. Jag la mig ner för att sola igen.



_______________________________________________________


Jättekort kapitel då jag inte vet hur jag ska fortsätta med denna berättelse. Sorry guys typ.


Love me like you do (o.m)Where stories live. Discover now