Cassies perspektiv:
Att vara hemma i Stockholm var underbart. Vänta kallade jag just Stockholm för mitt hem? Vi hade inte ens bott där så länge? Ogge hade mött mig på centralen när jag kom med tåget. Det var för 2 veckor sen. Nu var det juli. Alltså hade typ halva sommarlovet gått. Och snart skulle vi börja skolan igen. Skulle alltså börja sista året i gymnasiet? Galet.
Killarna skulle ha typ några konserter till. Vilket skulle betyda att jag skulle åka runt med dom. Jag hade fått en andra familj med dom eller okej det lät fel men dom var som en andra familj för mig. Så egentligen kan man säga att jag hade två olika nu.
Vi var i turnebussen påväg till ett gig. Killarna spelade xbox. Jag satt brevid Ogge när han hejade på Felix. Jag kollade på honom. Han såg lycklig ut. Han vände sig och kollade på mig. Jag log.
- Vad är det? Har jag något i fejset? frågade han.
- Aa du har något på din läpp, svarade jag även om det var en lögn.
Han slickade sina läppar , jag garvade. Han var så lättlurad.
- Vad? Är det borta? sa han.
- Nej låt mig, sa jag och kysste honom.
Han garvade när han insåg att han hade blivit lurad.
- Så elakt, sa han.
- Kände mig tvungen, sa jag och log.
Han tog min hand i sin. Det var som att våra händer var gjorda för varandras. Jag lutade mitt huvud mot hans axel. Jag kände att han lutade sitt huvud mot mitt.När vi var framme så var det massa foooers vid området. Killarna vågade inte gå ut mest för att det var sent och dom var trött men även för att det inte var en bra idé speciellt när det var så mycket folk utanför bussen. Jag visste att vi skulle bli tvungna att gå till hotellet som låg typ 5 meter från bussen för att sova. Jag väckte Ogge som hade somnat i mitt knä.
- Vi ska börja gå, sa jag.
- Åh, sa han.
Daff öppnade dörrent till bussen och banade en väg så att det inte skulle bli allt för mycket kaos. Ogge höll min hand hela vägen till hotellet. Daff och Katia checkade in.Jag visste att jag skulle dela rum med Kat. Det sög. Ville ju mysa med Ogge. Jag suckade av tanken att inte få sova i samma säng som honom.
- Vad är det? frågade Ogge.
- Vi kommer inte dela säng, svarade jag.
- Du kan ju smyga till mig när Kat sover.
- Men badass.
- Trodde du ville det ju.
Han gjorde den ledsna hundblicken och jag började garva. Jag visste att jag skulle smyga men Kat är en sån som har sömnproblem. Så hon skulle ju va vaken aslänge. Om hon inte fick låna lite sömntabletter av mig. När allt var klart gick vi till våra rum.
- Tagga ingen sömn i natt, sa Kat.
- Jag har sömntabletter med om du vill ta en? sa jag.
- Åh schysst. Varför har du det föresten?
- Brukar inte kunna sova borta alltså på hotell och sånt.
- Åh men schyyysst Cass.
När vi kom till rummet satt hon på tv:n direkt. Jag ville inte sitta på rummet hela kvällen så jag gick runt på hotellet. Jag visste att Ogge delade rum med Omar. Dom hade typ rum 203 så jag gick dit. Dom öppnade dörren direkt. Dock var det Omar som öppnade. Ogge låg på sängen. Han hade nästan somnat när jag kom in.
- Är du trött eller? frågade jag.
Han nickade. Jag satt mig på sängkanten.
- Jag lämnar er ifred, sa Omar och gick.
Jag skrattade. Ogge skulle inte ens orka göra något. Jag la mig brevid honom för att inse att han somnade. Jag suckade och smög därifrån till dom andra grabbarna. Dom satt och sjöng och spelade gitarr.
- Han somna eller hur? sa Omar.
Jag nickade och satt mig ner mellan Felix och Oscar. Felix gav mig en cola-burk.
- Tack, sa jag.
Dom fortsatte att spela gitarr och att sjönga dock nu så joinade jag med på sången. Vi satt och höll på i typ en timme sen var det dags för mig att sova. Omar följde mig till rummet. Vi pratade om massa saker mellan himmel och jord. Sen sa vi godnatt och jag öppnade dörren och bytte om osv. Kat hade somnat redan. Antar att hon hade tagit en tablett. Jag behövde inte ta någon jag visste att jag skulle somna ganska fort. Jag var så trött.Nästa morgon vaknade jag upp av väckarklockan eller ja Kats mobil. Jag visste inte vad klockan var men jag gissade på att den var 8 och att vi skulle äta hotellets frukost. Jag suckade men satt mig upp. Kat bytte om. Jag gjorde det också efter en stund.
- Varför är vi uppe så tidigt? frågade jag.
- Frukost och vi måste väcka grabbarna, du kan väcka Felix och Oscar så tar jag Ogge och Omar, svarade hon.
Jag suckade. Konserten skulle inte vara förens vid 4-5 och klockan var liksom 8 nu. Varför så tidigt Kat? Jag orkade inte fixa mig utan gick direkt till Oscar och Felix för att knacka på dörren några gånger. Oscar öppnade dörren. Han hade bara kalsonger på sig.
- Ehm vi ska äta frukost, så klä på er. Sa jag.
Han nickade trött och jag gick tillbaka till rummet för att borsta igenom håret. Ogge kom in i rummet:
- Godmorgon, sa han.
Han gick i bara kalsonger. Det var distraherande. Han satt sig ner på sängen. Man såg att han var morgonkåt. Jag suckade. Visste Kat att han var här? Jag såg att hon glömde sin nyckel på sin säng.
- Du borde klä på dig, vi ska äta. Sa jag.
- Äh vi struntar i det, sa han.
- Eller så inte.
Jag gick runt för att leta upp en hårsnodd och jag kände hur Ogge kollade på mig.
- Letar du efter den här? sa han.
Jag kollade på honom. Han hade min snodd.
- Ja, kan jag få den? sa jag och gick mot honom.
Han ställde sig upp och mötte mig halvvägs.Jag skulle precis ta den ifrån honom när han sträckte upp sin hand så långt att jag inte nådde. Han gjorde det här med flit.
- Ge mig den, sa jag.
- Om jag får en godmorgonpuss? sa han.
Jag suckade men gav honom en puss. Han la sina armar runt mina höfter och vår läppar möttes igen. Han höll fortfarande om mig medans han backade mot sängen. Jag stoppade honom.
- Nej, inte nu. Jag är hungrig, sa jag.
- Jag med, sa han och blinkade.
- Efter mat, snuskhummer.
Han släppte mig och gav mig snodden. Jag följde med honom till rummet när han skulle klä på sig. Jag vet att han var besviken eftersom vi hade inte haft sex på typ lite mer än 1 månad. Jag kollade på när han klädde på sig.
- Du.. sa jag.
- Vad? sa han.
- Du blev väl inte besviken? Isåfall förlåt jag bara...
- Det är lugnt, vi skulle ta det långsamt right?
- Efter frukosten.
- Va?
- Du vet.
Han kollade på mig chockat.
- Är du seriös? sa han.
Jag nickade och han log. Sen gick vi hand i hand till frukosten. Alla andra var redan där. Vi tog mat och satt oss brevid dom andra. Ogge satt sig brevid mig. Efter frukosten tog Ogge och jag hissen upp till rummen. Jag blev att tänka på hiss-scenen i fifty shades. Jag kollade på Ogge. Han stirrade rakt fram. Efter en stund vände han sig mot mig. Skulle han göra som Christian Grey gjorde? En bråkdelssekund senare knuffa han mig mot väggen och kysste mig. Han höll fast mina armar med en av sina händer så att jag inte kunde röra honom. Medans den andra handen satt han innanför min tröja. Hissen stannade och det betydde att vi var framme. Han släppte mig och vi gick ut ur hissen.