Cassies perspektiv:
Jag var taggad inför helgen. Killarna skulle ha konsert i Göteborg och jag skulle följa med och jobba för AHS. Det var fortfarande lite jobbigt att träffa Ogge men jag tog det bättre än honom iallafall. Han vägrade prata med mig. Han svarade bara om jag frågade något annars sa han absolut inget. Efter skolan hade jag och Felix åkt till studion för att prata med Daff och sen för att hjälpa till lite. Vi drog när Oscar och Ogge kom för vi var klara då. Felix följde med mig hem. Det var egentligen lite awkward. Felix hade aldrig varit hem till mig heller. För vi brukade egentligen inte hänga. Jag var ju alltid med Ogge ensam.
När vi kom hem till mig bestämde vi oss för att laga mat. Varken mina föräldrar eller min syster hade kommit hem så det skulle bli som en överraskning. Jag är den perfekta dottern right? Felix var inte så bra på att laga mat. Ogge hade berättat att en gång när Felix skulle göra frukost så brände han äggen och baconet. Lyckat? Inte direkt. Vi lagade typ spagetthi och köttfärssås. När maten var klar åt vi båda men lämnade kvar lite till mamma,pappa och min syster såklart. Felix satt sig mittemot mig och vi började äta. Vi hade faktiskt lyckats. Jag blev förvånad.
- Wow, vi lyckades. Sa jag.
- Nej du lyckades, jag gjorde bara som du sa, sa han och log.
När han log såg man hans kritvita tänder och hans smilegropar. Han hade det finaste leendet som fanns.Han tog upp mobilen och svarade. Jag hade inte märkt att den ringde. Jag försökte tjuvlyssna vem det var och det lät som att det var hans pappa. Efter en stund la han på.
- Min pappa undrade var jag va, sa han.
- Ahaaaa, sa jag.
Sen fortsatte vi att äta och småpratade. Felix var en sån kille som man kunde prata med om vad som helst. Han var även ganska smart för att vara 98:a och han vågade stå för sina åsikter. Man förstod varför foooers gillade honom så mycket.
- Cassie, lyssnar du ens på vad jag säger? sa han.
- Ehm... sa jag.
- Tar det som ett nej.
Han skrattade. Jag kände mig så elak som inte lyssnade. När vi hade ätit så diskade vi undan. Felix gjorde nästan allt jobb. Antar att han inte ville att jag skulle göra allt. Efter det gick vi upp till mitt rum för att kolla på film. Han valde någon skräckfilm. Varför valde alltid killar det? Den vi kollade på var inte allt för farlig. Man klarade av att kolla på den utan att blunda eller skrika.Vi kollade inte på hela filmen mest för Felix måsta hem och göra sina läxor och för att mina föräldrar kom hem. Filmen blev även ganska långtråkig efter ett tag. Jag följde med honom ut. Precis innan jag skulle säga hejdå pep min mobil till. Jag kollade på den snabbt. Ogge hade messat. Jag suckade.
- Vem är det? frågade Felix.
- Ogge, svarade jag.
- Vad vill han?
- Prata igen.
- Alltså vill han ha dig tillbaka.
Jag suckade igen och vi sa hejdå. Jag svarade inte på Ogges mess och gick tillbaka till mitt rum för att kolla på serier.Klockan blev typ 9 då jag hörde typ något som blev kastat mot fönstret. Det var säkert Ogge.Jag suckade men gick för att öppna fönstret. Det var inte Ogge jag såg utan Oscar. Varför använde han inte dörren och inte fönstret?
- Vad vill du? sa jag så pass högt att han skulle höra det.
- Får jag komma in? sa han.
-Jag öppnar dörren okej?
Han nickade och jag gick för att öppna dörren till honom. Jag fick vänta en stund innan han kom sen gick vi till mitt rum.
- Så vad vill du? frågade jag.
- Det gäller OG, svarade han.
Jag suckade. Varför ville alla prata om honom med mig?
-Vad är det med honom?
- Det faktum att han är nere och knapp pratar med oss längre pga ert "uppbrott" säger väl något till alla.
- Hur vet ni att det är pga vårt "uppbrott" då?
- Cass...du vet att det är pga det. Varför gjorde du ens "slut"?
- Måste vi verkligen prata om det?
- Men varken Ogge eller du har berättat varför. Ogge är helt off när det gäller att prata om dig och du verkar inte direkt vilja berätta något.
Han suckade när jag inte sa något.
- Var det något mer du ville? sa jag.
- Egentligen inte, sa han.
Vi sa inte så mycket mer. Han gick.Jag vet att det kanske var för killarnas bästa att få reda på om vad som hade hänt mellan mig och Ogge men jag ville verkligen inte gå in på detaljer med dom. Speciellt inte när det delvis gällde sex.