1. Everything has a beginning

194 5 0
                                    

Cassies perspektiv:

Hela familjen var påväg till Stockholm. Ja vi åkte bil med mycket av våra saker. Våra möbler var redan där. Det värsta med att flytta till Stockholm var nytt hus,ny skola, nytt allt. Jag kunde komma på 100 saker som var negativa med att flytta. Min lillasyer var hur glad som helst. Hon visste redan vilka som skulle vara våra grannar. Hon sa att det var någon Oscar Molander från The Fooo Conspiracy. Hon var typ ett fan av dom och hon pratade 99% av dagen om dom. Jag? Jag tyckte att dom var 4 fjollor som inte kunde dansa eller sjunga. Men det höll jag såklart för mig själv annars skulle hon dampa sönder.

När vi väl kom fram till huset började ta våra saker från bilen. Jag kollade på våra grannars hus. Framför ena huset såg jag 3 moppar. Antar att han där Molander hade sina bandmates där. Min syster fangirlade.
- OMG TÄNK OM ALLA 4 ÄR DÄR OMG OMG OMG , nästan skrek hon.
Jag suckade och gick in med mina saker. Vi hade fortfarande inte bestämt rum osv. Vi satt alla lådor i hallen. När jag kom ut så var grannarna ute inklusive Molander och hans kompisar. Jag ignorerade dom medans miin lillasyster stod och tog bild med dom.
- Det där är min storasyster Cassie, hörde jag hon säga till dom.
Kände även Molanders ögon i min rygg. Jag gick in med flera lådor. När jag kom ut sen så hjälpte de flesta av grannarna med att bära sakerna.

När allt var inne var det dags att bära in sakerna i de olika rummen. Vi började med köket eller ja mina föräldrar gjorde det medans jag satt mig ute på trappan. Jag såg killarna åka iväg på sina mopeder. Efter en stund gick jag in igen och gick till mitt nya rum. Jag började packa upp mina saker.

Det tog ganska länge att packa upp allt. Jag hade ändå liksom haft asmycket saker. Jag satt mig i fönstret och kollade ut. Molander hade kommit hem. Han kollade upp på mig. Om det var min lillasyster som hade suttit i fönstret hade hon grinat. Men not me. Jag kollade på min mobil. Det var snart middagsdags. Vi skulle äta hämtmat. Suprise? Not really. Och det var jag som skulle hämta maten. Jag gick till köket och hämtade pengar och sen gick jag mot bussen. Molander kom körandes förbi. Han stannade.
- Vill du ha skjuts? frågade han.
- Jag känner inte ens dig, svarade jag.
- Okej hej jag heter Oscar Molander men folk kallar mig Ogge eller OG, vad heter du?
- Cassie Bradshaw.
- Trevligt att träffas Cassie. Så vill du ha skjuts?
- Nej tack.
- Säker?
- Ja.
- Skyll dig själv.
Han satt hjälmen på sig och körde iväg. Stelt.

När jag väl var inne i stan så gick jag till donken. Visste vad mina föräldrar ville ha och min lillasyster också. Men vad ville jag ha? Jag ställde mig i kön.
- Men ska det inte bli kul med nya grannar? Hörde jag en av dom framför mig säga.
Jag kollade på dom. Det var Molander och hans kompisar. Såklart. Jag suckade.
- Vet inte ärligt talat. Cassie verkar vara dryg, sa Molander.
Jag harklade mig. Dom kollade på mig.
- Detsamma du, sa jag.
Jag såg att Ogge/ Og tyckte det var pinsamt.
- Pinsamt Ogge pinsamt, sa en av grabbarna.
Dom andra stod och skrattade. Jag gick till en annan kö. Det tog inte så länge i den kön. Hann få maten före dom andra så jag gick. Jag hörde att Ogge sa till sina kompisar att vänta. Han kom ut någon sekund efter mig.
-Cassie,vänta. Sa han.
- Varför?Så att du kan kalla mig dryg igen? Du känner inte ens mig och jag känner absolut inte dig, sa jag.
- Förlåt. Jag menade inte att kalla dig dryg.
- Whatever. Jag ska hem.
Han följde inte efter mig längre och jag hoppade på bussen.När jag kom hem åt vi vår middag. Mamma frågade vad jag tyckte om grannarna. Speciellt Ogge. Svarade inte. Det hade ringt på dörren så pappa hade gått och öppna. När han kom tillbaka hade han Ogge med sig. Jag suckade. Varför lämnade han mig inte i fred? Min lillasyster gick fram till honom och frågade om kram. Han svarade självklart. När dom kramades kollade han på mig. Jag gick till mitt rum. Han skulle inte kunna komma in där. Jag låste dörren. Kunde han inte ta en hint?
- CASSIE ÖPPNA DÖRREN, skrek min lillasyster.
As if , tänkte jag. Jag hörde att hon pratade med någon. Ogge vem annars?
- Öppna bara, du tappade en sak i stan, sa Ogge.
-Fine, sa jag och gick till dörren för att låsa upp den.
Min syster hade gått.
- Är denna din? Frågade han.
Jag nickade och skulle ta den ifrån honom men han höjde sin arm så jag inte nådde den.
- Ge mig den bara, sa jag.
- Varför? Sa han.
Skojade han eller? Det var mitt jävla armband.
- För det är mitt, sa jag irriterat.
Han sänkte armen lite men jag nådde fortfarande inte. Jag ställde mig på tå. Tyckte han det här var kul? Han höjde armen igen. Nu blev jag riktigt arg. Jag knuffade honom.
- Ge mig den.
- Nope.
- Nu är det du som är dryg.
Han satt ner armbandet i sin ficka.
- Se det som en varning. Du får tillbaka den när du förtjänar det.
- Skojar du med mig? Är du helt pantad eller? Ge mig den.
Han vinkade och gick. Var han verkligen seriös? Och vad fan menade han menade han med " du får tillbaka den när du förtjänar det"? Första dagen och alla jag hade träffat var idioter.

Love me like you do (o.m)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora