9.Unbelievable

159 3 0
                                    

Cassies perspektiv:

Killarna var grymma på scen. Min syster typ stod backstage med mig och grät. Förstod inte varför. Hon hade ju sett dom förut. Under 97 ways så pekade Ogge på mig och visade att jag skulle komma ut på scen. Jag tvekade men blev utknuffad av Joel & Pontus. Ogge mötte mig halvvägs. Dom brukade ju inte ta ut någon på scen. Jag visste inte hur jag skulle reagera. När låten var slut gick vi alla backstage. Killarna skulle byta om och jag ställde mig på min plats igen. Medans dom bytte om så höll FRS med lite Parkour på scen. Joel stod brevid mig och gav dom kritik. Förstod inte varför han var ute och gjorde det med dom.

När konserten var slut packade vi ihop allt backstage och åkte in till Stockholm igen. Grabbarna skulle till studion med alla saker så jag och min lillasyster fick följa med. Eller ja vi hade ju inte direkt något val. Jag var tvingen att väcka min syster när vi var vid studion. Hon väntade på mig medans jag skulle säga hejdå till Ogge.
- Så vad tyckte du? frågade han.
- Ni var duktiga, svarade jag.
- Hade du kul?
- Ja jätte, tack Ogge.
Han log och sa ingen orsak.
De andra hade redan börja gå mot studion.
- Du borde nog gå, sa jag.
- kanske de men vill inte lämna dig, sa han.
- Vi ses imorgon ju. Gå nu, vi klarar oss.
Han kysste mig och gick till dom andra.Jag och min syster gick till tunnelbanan.

När vi kom hem var klockan 10 och min syster var sjukt trött så hon gick och sova direkt. Jag gick till köket där jag hörde att mamma satt.
- Hej gumman, sa hon.
- Hej, sa jag.
- Gick Jennifer och sova?
Jag nickade.
- Hur var konserten då? fortsatte hon.
- Bra, dom tog mig upp på scen under en låt. Ogge sjöng typ för mig. Sa jag.
Hon sa inte så mycket mer och jag gick till mitt rum. Min mobil var urladdad så jag satt den på laddning brevid sängen medans jag bytte om och gick för att tvätta bort sminket. Passade på att borsta tänderna när jag ändå var där. Sen gick jag tillbaka till mitt rum. Tog min dator från skrivbordet och satt mig i sängen och satt igång min dator. Sebbe hade mejlat mig massa bilder på mig från dagen. Hade bett honom att mejla dom till mig pga han var sjukt duktig på att fotografera. Pontus hade också skickat några. Svarade på mejlen samtidigt och skrev " Tack så mycket grabbar! :)" och skickade i väg mitt svar. Pontus svarade "Ingen orsak hörrö". Jag klickade ner mejlen och gick in på twitter. Många foooers hade tweetat bilder på mig och till mig. Många av bilderna var bra så jag sparade ner dom. Jag fick en ny notis. Pontus började följa mig. Stalker much? Jag tweetade "Tack allihopa för en grym dag. Bilderna är jättefina! :)" fick typ 100 notiser. Kollade knappt igenom alla. Bara några. Ogge dmade mig " Lämna fönstret uppe i got a suprise". Jag älskade att han var så mystisk. Jag svarade " creep". Jag kunde gissa att han satt och skrattade. Han skrev " men du gillart ;)" och jag började skratta. Han var så konstig. Jag stängde av datorn och gick med den till skrivbordet. Jag passade på att låta fönstret vara lite uppe mest för att jag skulle få lite luft in i rummet och för att Ogge hade bett mig. Jag la mig på sängen. Dagen hade varit lång och jag var trött men det var fortfarande ljust ute. Jag suckade och tog på mig mina mjukisbyxor och klättrade ut genom fönstret. Vart skulle jag ta vägen var då frågan? Jag gick till sjön som låg ganska nära vårt hus och satt mig på bryggan. Det var helt spegelblankt. Jag hörde ett gäng komma. Dom var inte alltför högljudda men dom pratade så pass högt att man kunde gissa att dom var påväg hit. Dom tystnade när dom märkte att jag var där. Jag kollade mot deras håll och dom var påväg ut på bryggan.
- Cassie är det du? Sa en av dom.
Det lät som Pelle. Vad gjorde han här?
- Ja, Pelle är det du? Sa jag.
- Ja.
När dom kom fram till mig såg jag att det var Pelle,Fredde & Max.Pelle satt sig brevid mig och tog upp en öl från sin väska. Såklart att dom letade efter en fest. 
- Vill du ha en? frågade han.
Jag nickade och han gav mig en. 
- Ni missade killarna idag, sa jag.
- Ja men hur var det? sa Fredde.
- Dom var grymma som vanligt what else typ.
Dom skrattade.
- Vad gör ni här föresten? Bor ni typ inte aslångt härifrån? frågade jag.
- Det är liksom en standard sak för oss, vi brukar samla hela gänget och dricka varsin öl men hälften av alla kunde inte så blev bara vi, svarade Max.
- Är ni inte typ mindreåriga?sa jag.
- Jag och Fredde är 18, sa Pelle.
Jag kollade på Max. Då var vi alltså dom som var yngst här. Eller var han yngre än mig?
Vi satt där i några timmar. Nu hade det hunnit bli mörkt. Max och Fredde hade dragit hem för ett tag sen. Jag och Pelle satt kvar där. Klockan var typ 3 när jag klättrade in genom fönstret igen. Ogge låg och sov. Jag tog av mig mina skor och mina mjukisbyxor och la mig brevid honom. Han vände sig om så att vi kunde ligga och kolla på varandra.
- Var va du? viskade han.
- Satt på bryggan med dina kompisar, viskade jag tillbaka.
- Vem?
- Pelle,Max & Fredde.
- Åh,har du druckit? Du luktar öl.
- Ja kanske.
Han log.
-Godnatt, sa han.
- Godnatt, sa jag.
Han blundade och efter en stund hörde man han snarka. Jag låg vaken en stund innan jag somna. Denna sommar skulle bli ganska bra ändå.

Love me like you do (o.m)Où les histoires vivent. Découvrez maintenant