Ogges perspektiv:
Cassie hade tagit beslutet att vi behövde en paus. Man kan säga att hon dumpade mig. Det jobbigaste med vårt "uppbrott" var att jag älskade henne. Ja jag vet att det bara var en paus men tänk om hon insåg att hon hade det "bättre utan mig"? Tänk om hon hittade en ny kille under vår paus som hon gillade mer än mig? Alla dessa tänk om förstörde mitt liv, min dag, min vecka. Allt jag ville var att vara med henne. Vad hade jag ens gjort för fel? Hon påstod att vi hade "vuxit" ifrån varandra. Ja vi hade hängt jättemycket under sommaren och vi träffades i princip varje dag. Men det betydde inte väl att vi hade vuxit ifrån varandra? Jag kände ju liksom fortfarande fjärilar i magen när jag kysste henne eller när jag var i hennes närhet. Vad hade gått snett?
Grabbarna frågade varje dag hur det var med mig. Jag ljög hela tiden och sa att det var "okej". Det jobbigaste av allt var att dem trodde att allt var okej. Jag försökte låtsas som det iallafall. Trodde ärligt talat att dem kände mig bättre än såhär men jag hade fel I guess. Jag träffade fortfarande Cassie. Kanske inte på det sättet jag ville men vi träffades och försökte vara vänner. Det var ganska svårt för allt jag kunde tänka på var hur mycket jag ville kyssa henne. Fast jag antar att det var bra att vi kunde vara vänner fast vi hade tagit en paus. Hon kände ju inte så många i Stockholm alltså om man inte räknar med hennes klass då. Vilket jag inte gör.
Vi hade gått i skolan i typ 3 veckor nu. Det var fortfarande värsta sommarvärmen ute och det var september. Ta det inte fel men jag ville helst att det skulle bli vinter nu. Svar ja jag gillar sommaren osv men inte när det fortfarande är varmt i september. Det är ju då hösten ska komma right? Felix och Oscar hade bestämt att vi skulle luncha tillsammans på stan med Cassie. Det blev liksom äcklig mat i skolan. Vi bestämde oss för att äta på donken. Vi hade ju inte all tid i världen så det fick bli snabbmat. Jag gick med Oscar. Vi snackade om matteläxan som han inte fattade. Cassie gick med Felix och det lät som att dom hade kul. Dom skrattade typ hela vägen till donken. Vi alla beställde mat samtidigt. Dom hade 4 kassor öppna då lunchrusningen snart skulle börja. Jag fick välja plats. Oscar satt sig bredvid mig och Felix bredvid Cassie. Egentligen ville jag sitta bredvid henne men fick nöja mig med Oscar.Oscar och Felix pratade med henne som inget hade hänt. Jag längtade tills Omar skulle komma. Vi gick tillbaka till skolan när vi hade ätit. Eller iallafall Oscar och jag vi hade typ 3 lektioner kvar medans Cassie och Felix slutade nu. Dom skulle in till stan och sen skulle vi mötas vid studion.
Dagen gick långsamt. Jag kunde inte koncentrera mig alls.Oscar försökte alltid få mig att lyssna på läraren. Det gick åt helvete för honom. Jag skulle inte ens orka vara i studion efter skolan. Jag vet att det kanske var nödvändigt osv men jag orkade faktiskt inte. Mest för att killarna skulle fråga massa saker.
När vi slutade hade jag inget annat val än att följa med Oscar till studion. Varför kunde inte Omar komma upp tidigare? Cassie var med där eller hon hjälpte Kat med alla hennes papper osv. Felix hjälpte henne. Skulle han inte vara med oss?
- Felix har varit här hela dagen så jag har redan gått igenom allt med honom, sa Daff.
Där fick jag svaret på min fråga alltså. Hade dom på riktigt dragit hit direkt när dom slutade? Daff började prata, jag visste inte om vad för jag hade typ slutat lyssna på honom. Felix och Cassie satt och log när dom höll på sortera papper. Vad var det roliga ens?
- Ogge lyssnar du eller? Sa Daff och jag nickade.
Han visste jag ljög. Daff var den enda som märkte när något var fel.
- Ogge, om du inte tar dig samman och lyssnar så får du gå härifrån, fortsatte han.
Jag suckade men började lyssna på vad han hade att säga. Han pratade om Rockbjörnen. Vi var nominerade till 3 stycken. Felix och Cassie kom och sa hejdå. Dom hade ju ändå varit här hela dagen typ. Felix öppnade dörren till Cassie. Jag suckade. Han gjorde aldrig så för Lovisa mera. Faktum är ju att han fortfarande har det förhållandet hemligt för alla. Daff fortsatte att prata men bytte ämne till Vertigo. Vi skulle fortfarande ha vår konsert i Göteborg. Det var typ en vecka före rockbjörnen. Vilket betyder att vi skulle va borta 2 helger igen. Jag njöt av att åka runt men det är ju självklart att man saknar att bara vara hemma med familjen. Jag skulle ju iallafall kanske få bort Cassie från hjärnan då.
- Cassie, kommer komma med oss. Sa Daff:
Och där visste jag att helgen skulle suga. Jag suckade men som tur var hörde inte Daff eller Oscar det. Vi var där en timme ungefär. Det var lite foooers utanför så jag hann stanna innan jag skulle till dansen. Många av dom följde med mig till Base. Jag behövde ju iallafall inte vara ensam. Jag kände igen många av dom som följde med. Dom hade ju trotsallt träffat oss många gånger och då är det ju nästan självklart att man kommer ihåg dom. Jag hann ta bild och krama alla sen gick jag in på Base för att först byta om och sen dansa. Jag hade ju dock inte en lektion utan jag drog dit mest för att slippa vara hemma och tänka på Cassie. Det lyckades dock inte så bra. Speciellt när vissa låtar pånminde mig om henne. Jag vet att hon gjorde detta för vårt egna bästa men hon kan ju inte bara anta att allt ska va tiptop om hon hänger med oss speciellt mig.Fan jag låter som en idiot. Men ni fattar väl? Man kan inte vara kompis med sitt ex eller vad ska jag ens kalla henne? Jag gav upp med dansen efter typ 20 minuter och satt mig ner på golvet. Jag tog upp min mobil från min väska och messade Omar " Kan vi prata?" . Jag vet att det var dåligt att jag inte pratade med Oscar eller Felix om detta men jag kände faktiskt att jag inte ville prata med dom om vårt "uppbrott". Han svarade iallafall fort " Gäller det Cassie? Ogge, du vet att hon gjorde detta för din och hennes skull. Försök att glömma henne nu och plus är det bara en paus. Ni kommer säkert bli tillsammans igen sen. Möt mig på tc om 20?" Jag vet att han hade rätt men det var ju svårt att glömma någon som man gillade så mycket. Jag svarade " Men det är pain in the fucking ass att se henne varje dag. Vänta kommer du idag? Trodde du skulle komma imorgon?" Jag tog mina saker och gick till omklänningsrummet för att byta om och dra till tunnelbanan.När jag kom till tc eller ja cityterminalen mötte jag Omar vid man overboard. Det var standard. Han skulle vara hos mig den här helgen eller "helgen" vi skulle ju typ till Göteborg men han kom upp ändå så vi kan repa tillsammans. Vi tog tunnelbanan hem och vi pratade typ hela vägen om massa olika saker. Hade alltså gått en vecka sen jag träffade Omar och det kändes typ som ett år sen?