8.Teach me

157 4 0
                                    

Ogges perspektiv:

Nästa morgon vaknade jag före Cassie. Jag vände på mig så att jag kunde ligga och kolla på henne. Idag skulle grabbarna och jag uppträda på School's out. Det var egentligen därför jag kom till Cass, för att förvarna henne typ. Men det hade ju inte direkt gått så bra. Istället hade vi haft sex. Det var väl mysigt antar jag men killarna skulle skälla ut mig om jag kom försent. Vi skulle repa hela morgonen bara för att allt skulle bli så bra som möjligt på konserten. Jag sträckte mig efter mobilen. 20 missade samtal varav 10 var från Daff. Hade jag lyckas försova mig? Helvete. Jag satt mig upp och letade upp mina kläder för att kunna klä på mig och smyga ut. Jag var inte den som lämnade en tjej efter vi hade haft sex men nu var det liksom en nödsituation. Jag lyckades inte vara så tyst. Cassie vaknade.
- Vart ska du? Frågade hon sömnigt.
- Vi har en konsert ikväll, vi ska repa hela dagen. Messar dig allt sen, förlåt måste verkligen gå. Svarade jag.
- Stanna snälla?
- Förlåt kan inte. Men ta med din syrra ikväll, hon kan få backstage. Messar när vi är klara så kan vi äta middag.
Hon suckade. Hon hatade nog det är lika mycket som jag gjorde. Jag gav henne en kyss och sa hejdå och gick. Jag kunde egentligen inte smyga, jag hade aldrig liksom lärt mig det men jag lyckades ändå vara tyst. När jag kom ut ringde jag upp Daff. Han skulle verkligen skälla ut mig.
- Hej, sa jag när han svarade.
- VAR ÄR DU? VARFÖR HAR DU INTE SVARAT? DU HAR FÖRSOVIT DIG, nästan skrek Daff.
- Förlåt, var hos Cassie.
- Vem?
Jag insåg att han inte hade träffat henne eller att jag inte hade pratat om henne med honom.
- Min flickvän, sa jag.
- Vänta vad sa du?
- Min flickvän.
- Och varför har du inte berättat detta?
- Okej men var är ni?
- Prata inte bort mig.
- Trodde Felix hade skvallrat eller något.
- Näe det har han inte gjort. Vi är påväg och hämtar dig. Vi är där om ca 10 minuter.
Jag suckade och la på. Det jobbigaste med att jag försov mig var att jag inte skulle få äta något förens vid middagstid. Då hade jag inte ätit på 1 dygn alltså. Dom kom efter 10 minuter. Jag satt mig brevid Felix.
- Du ser annorlunda ut, sa han.
- Ja vänta lite, sa Oscar.
- DU HAR HAFT SEX, nästan skrek Omar.
- Erkänn Ogge, sa Felix.
Jag ignorerade dom och satt mina hörlurar på huvudet. Dom knuffade mig som att dom visste att dom hade rätt.

Vid lunchtid messade jag Cassie och frågade om vi skulle luncha. Hon svarade ja och att hon och hennes syster skulle ta sig till Söderhamn. Hon bodde ju ändå ganska nära Söderhamn så det tog inte sålänge för henne att ta sig till "området". Hon messade när hon var utanför själva School's out området och jag gick för att möta henne.Det stod massa foooers runt henne. Jag vinkade åt henne så att hon skulle komma in. Hennes syster var med. Vi hann stänga stängslet igen innan alla foooers märkte att det var jag. När dom insåg att det var jag så började dom skrika. Jag kollade på Cassie. Hon verkade nervös.
- Är du nervös eller något? sa jag.
- Aa lite, mest för att det var massa foooers där som bitchblicka mig och för det andra så kom några av dom fram och frågade om bild. Det är ju galet, sa hon.
- Man vänjer sig.
Jag skrattade och tog hennes hand och vi gick till dom andra.

Hennes syster gick fram till Daff,Michis,Kat och Sebbe. Sebbe gav henne en highfive direkt. Borde inte Joel och Pontus också vara här? Jag presenterade crewet. När alla hade hälsat gick jag med henne och hennes syster till en lite "restaurang" som var på området. Okej det var mer som en kiosk men sak samma typ. Vi åt typ gratis där pga vi skulle uppträda. Nause soundcheckade. Dom skulle spela efter oss. Vi hade fortfarande inte haft vårt soundcheck men vi skulle som sagt ha det efter dom.

När vi hade ätit gick vi till dom andra igen. Mest för att vi skulle öva på vår parkour för vissa av våra tricks satt inte än. Joel&Pontus hade kommit och dom stod och visade hur man skulle göra. Cassie och hennes syster satt sig ner och kollade på när vi övade. Det tog ett tag innan alla volter var perfekta men Joel&Pontus hade bra tålamod. Cassie testade också på att göra en volt med såklart deras hjälp och hon klarade det galant. Hennes syster vågade inte testa. 

Tiden gick ganska fort och nu var det typ en timme kvar till vår konsert. Grabbarna skenade runt som yra hönor. Vi blev sminkade,vi bytte om och övade det sista. Nu började man bli nervös.Den sista timmen före konserten gick allt för fort och plötsligt var det vi som stod på scen inför alla foooers som hade kommit dit.

Love me like you do (o.m)Where stories live. Discover now