Cassies perspektiv:
Det var vinter igen. Jag hatade verkligen vinter. Snö,minusgrader och äckligt mörkt på morgonen och på kvällarna. Varför existerade ens vintern om jag får fråga? No one likes the winter. Förutom möjligtvis Ogge. Han älskade verkligen vintern, han älskade att skida och att åka snowboard. Det var faktiskt lite irriterande. Jag var mer av en sommar-människa. Då kunde man liksom gå ute utan att frysa ihjäl. Och man slapp skolan i typ 2,5 månad. När det gällde vintern så var man ledig i typ 2 veckor, liksom vaaaa? Det är ju inte bara lite orättvist right? Borde man inte vara ledig lika länge?
På tal om Ogge så hade vi inte blivit tillsammans igen. Eller vi försökte typ någon dag men vi börja bråka nästan direkt. Så det var då vi kom på att vi kunde vara "friends with benefits" för vi båda hade ju behov och jag kände att jag inte ville liksom "ha någon annan". Fast det var faktiskt Ogges idé så blame him. Vi hade bestämt att vi skulle hålla det hemligt och att det inte skulle vara några känslor inblandade. Även om vi hade varit tillsammans så kändes de bra att bara liksom ha en KK och inte vara i ett riktigt förhållande. Ta det inte på fel sätt men jag älskar att vara i ett förhållande men det tar på krafterna.
Nu satt vi i matsalen och åt lunch. Felix satt brevid mig och på andra sidan av bordet satt Oscar och Ogge. Dom pratade om en fest som Pelle skulle ha. Alla 3 plus Omar tänkte gå. Själv visste jag inte om jag ville det.
- Så Cass, ska du på festen? frågade Oscar.
- Vet inte än, kanske stannar hemma. Svarade jag.
- Men kom igen då måste komma, annars blir det ju ingen rolig fest. sa Ogge och log.
Jag visste vad han menade med det.
- Kan vi inte ha en film kväll eller något istället? Frågade jag.
Jag riktade frågan mot Ogge men han reagerade inte.
- Det är ju tråkigt, sa Felix.
Dom andra instämde. Såklart dom inte tyckte om att bara ta det lugnt.
- Fast vi kan ju ha filmkväll ikväll, sa Ogge när han insåg vad jag menade.
Dom andra kollade på honom chockat. Jag log och de andra killarna sa att det fick bara bli Ogge och jag isåfall för dom skulle träna. Det hade jag inget emot.
Efter skolan stod jag och packade min väska. Hade fått massa läxor som jag behövde göra. Jag suckade bara av tanken att sitta hemma och plugga hela kvällen.Jag skulle precis börja gå när Ogge kom.
- Så film? sa han och flinade.
- Jag måste plugga, sa jag ledset.
- Eller så säger du bara så för att slippa mig.
- Eller så har jag verkligen läxor att göra.
- Äh kom igen.
- Du kan ju hjälpa mig med mina läxor istället?
- No fucking way.
- Men okej då film och läxor?
Han nickade.
- Åk med mig, körde hit. Sa han.
Jag kollade på honom,
- Är du galen, det är ju typ galet halt ute? Sa jag.
- Fegis.
- Kommer till dig sen okej?
Han suckade men jag gick före han hann säga något. Jag hann precis med bussen.
Kom hem lite senare än vanligt då det var så halt och bussen måsta typ köra jättesakta för att inte hamna i diket. Jag hatade att åka buss alltså verkligen hatade det. Skulle lätt kunna gå hem istället men det skulle ta evigheter. Jag visste att jag var ensam hemma då mamma och pappa jobbade sent och min syster var på fritids och pappa skulle hämta henne efter jobbet. Jag tog av mig mina skor,min jacka och min halsduk och hängde upp jackan. Det jobbigaste att mina föräldrar jobbade sent var att jag behövde laga mat själv. Min mobil pep till. Jag tog upp den från min ficka. Det stod Molander på skärmen. Han hade skrivit " Är vid ICA, ska vi ha något?". Vadå vi? Vi var ju inte ett "par". Svarade "Vi?". Han svarade inte på det, inte direkt hur som helst. Sen när han svarade så hade han skrivit "Shut up, köpte nutella till dig." Jag log när jag läste det. Älskade nutella mer än livet. Ogge visste det. Det var antagligen därför han köpte det. Jag satt mig i vardagsrummet och pluggade när han kom.
- Var är du? frågade han från hallen.
- Vardagsrummet, svarade jag.
Han kom dit med en påse som det stod ICA på. Han satt sig bredvid mig i soffan.
- Hur länge har du pluggat?
- Typ 1 timme, fattar ändå inget.
Jag la ner böckerna på golvet.
- Jag väljer film, okej? sa han.
Jag nickade. Jag ville egentligen inte kolla på film. Speciellt inte när det var Ogge som valde. Det skulle typ sluta med att vi kollade på en skräckfilm och jag skulle inte ens kolla. Hatade verkligen skräckfilmer. Men killar älskar ju typ det bara för att dom kan haffa då. Inte för att han skulle haffa mig men ni fattar. Jag kollade twitter medans han valde. Valde att tweeta "Om han väljer en skräckfilm kommer jag avgå på riktigt". Folk went crazy. Mest foooers då. Till slut hade han valt en SciFi film och vi började kolla. Vi kollade typ halva och sen började vi strula. Det var ju ändå typ därför han kom hit right? Han ville ligga, jag ville ligga.Han drog mig över honom så att vi låg ner på soffan. Jag drog av honom tröjan och han av min. Det knackade på dörren. Vi slutade.
- Måste någon ALLTID förstöra för oss? sa Ogge.
- Karma is a bitch, sa jag och tog på mig tröjan igen.
Han suckade men lät mig gå men jag hann inte så långt så tryckte han mig mot väggen och vi strulade ännu en gång. Den här gången brydde vi inte oss om att det var någon som knackade på dörren. Jag virvlade mina ben runt hans höft och han lyfte mig till mitt rum.Han stängde dörren och gick till sängen med mig. Han la mig ner och la sig över mig. Han började kyssa mig på kinden och gick ner mot nacken mot min soft spot. Jag stönade och han drog av mig tröjan och knäppte upp min bh som sen hamnade på golvet nästan direkt. Jag drog av hans tröja och slängde den så den hamna på golvet medans han gick ner mot mina bröst och började suga på mina bröstvårtor. Han slutade och drog av mig mina mjukisbyxor och mina trosor och kastade dom så dom hamnade på golvet lite längre ifrån resten av våra kläder. Sen kysste han mig på munnen igen och vi hjälptes åt att få bort hans byxor kalsonger så han också var naken. Han började smeka sin hand nedåt. Jag stönade. Ogge plockade fram en kondom från nattduksbordet och tjugo minuter senare låg vi bredvid varandra helt utmattade. Jag låg och kollade på honom. Hans hjärta gick i 250 typ, han vände sig mot mig och log.
- Varför tänkte vi inte på det här från början? sa han.
Det undrade jag också.