7. Let me feel something

181 5 0
                                    

Cassies perspektiv:


Nästa morgon vaknade jag av att någon knackade på min dörr. Jag suckade. Det var säkert bara min mamma ändå. Jag vände mig om och kollade på Ogge. Han sov fortfarande. Kvällen och natten var lite suddig. Jag hade druckit allt för mycket. Jag satt mig upp och gick för att se vem det var. Det var såklart min lillasyrra.
- Vad är det? viskade jag.
- Du lovade att vi skulle till stan, sa hon.
- Kan vi inte åka in imorgon. Jag är för trött.
Hon kom in i mitt rum.
- Är det där Ogge? frågade hon chockat.
Jag nickade.
- Lyssna på mig, berätta inte för någon. Ogge och jag är bara vänner, sa jag.
- Försent du kanske borde kolla twitter och instagram.
Hon gick. Vad menade hon? Jag gick till sängen och satt mig ner. Mobilen låg på nattduksbordet. Vågade jag kolla? Jag tvekade men tog upp den och gick in på twitter. Hela min timeline var nerspammat med en bild på mig och Ogge. En bild där vi kysstes. Jag läste några av tweetsen men det var bara hat. Jag la ner mobilen och kollade på Ogge. Var det verkligen värt att få hat för att vara med honom? Jag petade på honom så att han skulle vakna. Det tog en stund innan han vaknade. 
- Godmorgon finis, sa han.
- Ogge, vi behöver prata. Sa jag.
Man märkte nästan direkt att han blev nervös. Han satt sig upp så vi satt mittemot varandra. 
- Har det hänt något? sa han.
- Någon tog bild på oss när vi kysstes, den finns överallt på twitter. Sa jag och sträckte mig efter mobilen och tog upp allt hat och visade för honom.
Man såg att han blev besviken. 
- Cass...
- Don't. Jag tror det är bäst att du går.
Han sa inget men började klä på sig. Jag gillade inte att vara ensam. Jag stoppade honom när han var påväg att gå.
- Stanna, sa jag.
- Du sa ju att jag skulle gå, sa han.
Han vände sig om så att han kollade på mig. Det var som en slags dragningskraft mellan oss. Jag ville att han skulle gå men samtidgt att han skulle stanna. Han suckade.
- Du är så förvirrande, sa han.
- Jag vet förlåt,sa jag.
Jag visste att jag var förvirrande. Jag visste inte vad jag ville. Jag visste knappt vem jag var. Både min och Ogges mage kurrade. Vi garvade.
- Ska vi lagat något att äta? frågade han.
Jag nickade och vi gick till köket. Han började ta fram saker till våfflor. Jag visste inte att han kunde laga det eller ännu mindre att han kunde laga mat. Jag ställde mig brevid honom och hjälpte till. Han gjorde smeten men slutade när den var klar.Jag gissade på att han ville prata om vad som hände på festen.
- Vi borde prata, sa han.
- Förmodligen men kan vi inte bara laga våfflor och prata om det sen, sa jag.
- Det kanske är bäst att prata om det nu. Cass, jag gjorde inte det för att jag var full. Jag gillar dig alltså mer än som vän. Det var därför jag gjorde det.
Jag visste inte vad jag skulle säga. Jag visste ju inte ens själv hur jag kände. Men to be honest så kände jag något när han kysste mig. Kunde det vara så att jag gillade honom eller var det för att jag var full?
- Snälla säg något, sa han.
Jag sa inget. Jag hatade när jag inte visste vad jag själv kände. 
- Ogge.. sa jag.
- Du kommer säkert säga dåligt nu.
-  Jag vet inte vad jag känner.
Jag såg att han blev besviken. Hade jag fuckat upp allt nu? Förmodligen.
- Vi är vänner eller hur? Vill inte förlora dig på grund av detta, sa jag.
- Visst, sa han.
Han lät sur. Han vände sig om och började värma våffelsmeten. Jag stoppade honom. Han suckade och kollade på mig. Jag tog tag i hans tröja och drog honom närmre mig tills våra läppar möttes. Han la sina händer på min höft och gjorde så att vi var ännu närmre varandra än förut. Jag la mina armar runt hans nacke och vi började hångla. Någon harklade sig och vi slutade. Vi båda kollade vem det var. Såklart Felix. 
- Vad gör du här? frågade Ogge.
- Hennes mamma släppte in mig,  ni verkar ha kul. Svarade han och log.
Jag vände mig om och började värma våffelsmeten. Ogge och Felix gick ut och pratade. Jag andades ut. 

Ogge lämnade mig vid 1-2 tiden. Han skulle till studion ett tag med grabbarna. Jag satt mig och kollade på en film med min lillasyster. 
- Så du och ogge, sa hon.
- Det är inget, sa jag.
- Okej för jag såg er hångla.
Jag kollade på henne chockat.
- Och hela twitter är nerspammat, fortsatte hon.
Jag suckade. Som jag inte visste det?
- Jag vet, allt är typ hat till mig right? Förstår inte varför killarna inte får ha en tjej utan att få hat.
- För vi vill ha dom för oss själva.
- Men ni hatar på två helt oskydiga tjejer alltså mig och Lovisa? Det är inte okej. 
Hon sa inget. Jag tog upp mobilen och tweetade " Ni vet att ni hatar på mig och Lovisa bara för att vi kanske råkar vara tillsammans med Og&Felle men vi är helt oskyldiga?" Alla dampade när jag skrev det. Ogge svarade på mitt tweet " @cass1e bry dig inte om hatet okej? Dom är bara avundsjuka. Kommer över sen om du vill :)" Jag la ner mobilen igen. Den vibrera hela tiden för jag hade mina notiser på. Jag kollade på skärmen. Folk bad om ursäkt. Vad hade hänt? Ogge messade " Hoppas dom slutar nu. Tog ett serious talk med alla utanför studion och sa om ni inte slutar hata dom så hälsar vi inte. Behöver du något föresten? :)" Jag skrev " Alla ber om ursäkt, tack du. Nej det är lugnt men tack ändå :)". 

Vi åt middag hela familjen. Mamma hade lagat pasta carbonara.Eller aa typ en failad pasta carbonara. Mamma var inte bra på att laga mat och det brukar vara pappa som lagade det men nu kom han hem lite senare så vi fick överleva. Ogge skulle ha kommit men han blev sen i studion. Jag vet att jag förmodligen får stå ut med att han är i studion varje dag, träffar massa foooers och knappt har tid för mig. Var vi ens ett par? När jag hade ätit gick jag till mitt rum. Ogge satt på sängen. Hur hade han kommit in?
- Hej, sa han och log.
- Hur kom du in? sa jag.
- Din syrra släppte in mig bakvägen.
Han hade blommor med sig. Han kom fram till mig och gav dom till mig. 
- Du hade inte behövt, sa jag.
- Men jag ville, sa han.
Jag la blommorna på skrivbordet.
- Vad gör du här? sa jag sen.
- Får man inte spendera tid med sin flickvän?
Flickvän? Vänta va? Han insåg att han hade sagt det och han öppnade munnen för att säga något.
- Jag menade inte....sa han.
- Det är lugnt, sa jag.
Det blev awkward silence mellan oss. Han kollade ner på sina fötter. Han var nervös. Jag suckade och tog tag i hans tröja och drog honom närmre tills våra läppar möttes. Han besvarade kyssen och la sina händer på mina höfter medans jag la mina armar runt hans nacke.Vi började hångla och han drog mig till sängen och vi la oss ner. Han la sig ovanpå mig. Vi kysstes fortfarande. 

Love me like you do (o.m)Where stories live. Discover now