18. Laters baby

134 3 0
                                    

Ogges perspektiv:

Cassie låg bredvid mig. Naken.
- Du vet jag är fortfarande lite hungrig, sa hon och jag började skratta.
- Du vet, vi kan ju ta en omgång till , sa jag och blinkade.
- Haha väldigt kul.
Vi satt oss upp. Hon letade efter sina kläder och jag efter mina. Dom låg överallt.
- Bara så att du vet så betyder INTE detta att vi är tillsammans igen okej? sa hon.
- Visstvisst, sa jag och kollade på när hon tog på sig sina kläder.
- Så vad var ens detta då? fortsatte jag och log.
- Det var inget. Absolut inget, sa hon.
Jag tog på min mina byxor och gick fram till henne och tryckte upp henne mot väggen.
- Hm okej så detta var inget? sa jag.
- Försök inte vara badass, du lyckas inte. Sa hon.
Jag skrattade och tog hennes armar och satt dom ovanför hennes huvud. Jag log och böjde mig ner för att kyssa hennes nacke. Jag visste exakt var hennes softspot var så jag kysste henne precis där. Flera gånger dessutom.
- Okej okej det här är något, sa hon stönandes.
Jag log och slutade.
- Vad är det då? sa jag.
- Shut up och kyss mig.
Jag gjorde som hon sa och kysste henne. Jag hade verkligen saknat hennes läppar.
- OGGE VAR ÄR DU? PIZZAAA TIME, skrek någon.
Det lät som Felix. Jag släppte Cassie.
- Måste han komma hit? sa hon.
- Ska hjälpa honom med läxorna, vadå blev du besviken nu? sa jag och log.
- Lite, klä på dig.
Jag skrattade men tog upp min tröja som låg på sängen. Vände mig mot henne och log.
- Laters baby, sa jag och gick till Felix. Han satt i köket med en pizza och massa böcker. Han log när han såg mig.
- Vem har du knullat? Frågade han.
- Eh va? Svarade jag.
- Knullruffset?
- Ingen.
- Du suger på att ljuga. Var det Cass?
Jag suckade. Hatade att jag inte var bra på att ljuga. Grabbarna såg alltid rakt igenom mig. Förutom om det gällde mitt mående då var dom typ blinda. Jag satt mig ner mittemot honom och vi tog varsin pizza bit.

Jag hjälpte honom med läxorna sen. Han var hos mig i typ 2 timmar sen drog han. Jag gick till mitt rum. Cassie hade lämnat en lapp. Jag tog upp den och läste " Du vet var jag finns om det är något./ C". Jag log för mig själv. Såklart jag visste var hon fanns. Vi var ju ändå grannar. Vi bodde 5 sekunder ifrån varandra. Jag tog upp mobilen ur mina byxor och messade Cassie.

Till C:
Så det där 'något'inkluderar det de vi gjorde förut? ;)

Jag la mig ner på sängen och kollade upp i taket när min mobil pep till.

Från C:
Haha in your dreams. Vad länge ni pluggade.

Jag valde att inte svara på hennes mess och la ner mobilen bredvid mig. Mobilen pep till. Jag log och kollade vad Cassie hade skrivit.

Från C:
Kom hit.

TIll C:
Varför? ;)

Från C:
Lägg ner och ta ditt arsle och kom hit nu.

Jag skrattade för mig själv och ställde mig upp. Skulle jag verkligen gå till henne? Jag gick till köket för att dricka något och sedan gå till henne. Hon öppnade direkt och drog in mig. Jag snubblade nästan över tröskeln. Hon började gå mot sitt rum och jag sparkade av mina skor för att följa efter henne. Jag stängde dörren efter mig.
- Om du tror att vi ska ligga har du fel okej? Du lova att hjälpa mig med dansen, sa hon.
- Jag lovade inget, jag frågade bara om du ville ha hjälp. Men det kostar ju, sa jag och log.
Hon suckade.
- Fine okej, men du lär mig först.
- Så du är med på det?
Hon nickade.
- Bara om du lär mig den.
Jag nickade och tog hennes händer för att dra henne närmre. Det var ju trotsallt en pardans.
- Följ mina steg, sa jag.
Hon kollade nästan direkt ner på sina fötter. Jag la min hand under hennes haka och föste upp den så hon såg på mig.
- Lita på mig, fortsatte jag.
Jag började föra henne och hon följde efter mig i stegen jag tog.Vi gjorde det tills hon kunde alla stegen.

Hon hade lärt sig dansen ganska fort. Det berodde säkert på att hon var musikalisk och hade taktsinne. Nu satt hon på golvet och vilade.
- Tack, sa hon.
- För vad exakt? sa jag och log.
- Danslektionen tönt.
Jag skrattade.Jag satt mig mittemot henne.
- Det var så lite, sa jag.
Hon log och bytte plats så hon satt bredvid mig. Hon lutade sitt huvud mot min axel.
- Du frågade förut vad detta var, sa hon och typ pekade på oss.
- Ja? sa jag.
- Jag vet inte vad det är men det är något. Jag vet bara inte vad. Dessutom har jag saknat det här. Det vi har.
- Du är inte ensam om det.
Jag tog hennes hand och kysste den.
- Så vad vill du göra? Vi har ju fortfarande en paus så länge du vill,frågade jag.
- Jag vet inte,fast vår paus gick ju som den gick.. Svarade hon.
Jag skrattade. Hon hade rätt. Den hade inte gått särskilt bra om man säger som så.
- Jag vet iallafall vad jag vill, sa jag och kollade på henne.
Hon log. 
- I din värld tog vi inte ens en paus, sa hon.
True story. Jag hade försökt få henne tillbaka sen vi tog en paus. I göteborg lyckades jag inte eller aa halvt och nu när vi var hemma lyckades jag. Jag är fan pro på det här. Jag log av tanken och släppte hennes hand för att ställa mig upp.
- Du har inte ätit va? frågade jag.
- Nej, hurså? svarade hon.
- Kom så lagar vi något.
- Men du åt ju pizza.
- Jag menar något åt dig.
Jag hjälpte henne upp och vi gick till köket för att laga något att äta.

Jag var hos henne tills hennes föräldrar och lillasyster kom hem. Mest för att hon inte ville vara ensam och för att jag ändå inte hade något att göra.Vi satt och kollade på The Vampire Diaries hela kvällen typ. Det var hennes favorit serie. Surpised? Not really. Alla tjejer älskade ju typ den serien. Förstod verkligen inte varför. Dom där Stefan och Damon var ju inte ens snygga.

Love me like you do (o.m)Where stories live. Discover now