Ogges perspektiv:
Det var midsommar. Alltså typ i mitten av juni. Klockan var inte ens 11 när jag vaknade och bestämde mig för att kolla på Scrubs. Min mobil vibrerade. Jag kollade på den. Såklart var det Pelle. Han undra om vi fortfarande skulle festa ikväll. Jag svarade ja. Cassie var hos sina morföräldrar så hon skulle inte vara med på festen. Det sög. Men vi hade facetimeat mycket så vi saknade inte varandra allt för mycket. Jag tyckte bara att det var bra att vi var ifrån varandra. Vi skulle ju ändå spendera så pass mycket tid med varandra så vi skulle ju säkert tröttna på varandra fort.
Jag var hemma hela dagen mest för att jag hade lyckas bli förkyld alltså inte jättejätteförkyld men jag kände ändå av det liksom. Så jag spenderade dagen med att kolla på Scrubs. Jag visste att de andra grabbarna skulle vara i studion och att dom sedan skulle komma på festen. Jag hann kolla på en säsong av Scrubs innan det var dags att äta middag. Mamma hade typ lagat potatismos och köttbullar. Jag var egentligen inte hungrig men att dricka på tom mage är inte en sån bra idé som alla tror. Jag var alltså tvungen att äta. Min familj var en sån som inte pratade så mycket när vi åt, ibland kunde mina föräldrar fråga hur det gick i studion osv men inte idag.
Två timmar senare var jag och Pelle påväg till festen. Det var fortfarande sjukt varmt ute och vi hade bestämt oss för att festa på en strand, vår favorit strand dessutom. Vi mötte hela gänget där. Det var fullt med folk överallt. Många badade och några satt i sanden med varsin öl. Det här var just orsaken till varför jag älskade sommaren. Man behövde inte göra något för att trivas.
Nästa morgon vaknade jag upp i Pelles rum. Jag hade sovit över hos honom. Jag var inte bakis för en gångs skull. Jag satt mig upp på madrassen och sträckte mig efter min mobil. Idag skulle Cassie komma hem. Hon skulle typ komma hem en dag före sina föräldrar och jag skulle möta henne på centralen. Jag ville inte väcka Pelle så jag bestämde mig att stiga upp och dra in till centralen. Hon skulle ju ändå vara framme ganska tidigt. Och plus så skulle jag hinna äta på BK.
Centralen på morgonen var dött plus så var det ändå söndag. Alla var hemma och sov. Jag kollade på tavlan där det står vilka gates som gäller för vilka tåg. Hittade tåget Cassie skulle komma med och skrev upp gate-numret i mobilen och gick för att leta reda på den. Om man var van med att leta upp gatear och sånt så var det aslätt. Hennes tåg skulle komma in om en timme. Så jag gick upp till t-centralen för att äta på BK där.
Jag gick ner när det var bara en kvart kvar tills hennes tåg skulle anlända i Stockholm. Jag gillade inte att vänta på tåg eller tunnelbanor. Det var det värsta med att bo i Stockholm. Man fick vänta om man missade t.ex tunnelbanan. Synd att man inte hade tålamod. Dom sa i högtalarna att tåget skulle komma lite tidgare. HALLELUJAH.