Ogges perspektiv:
Jullovet var slut och vi var tillbaka i Stockholm. Nyår hade varit grymt. Vi hade festat hela natten typ. Nu var det äntligen 2015, vilket betydde att jag och Oscar skulle bli 18. Vi skulle även ha ett event, FoooBuzzKillZoo där alla skulle klä ut sig till djur och vi skulle spela in videon till buzzkill. Det skulle bli fett. Men just nu var det bara januari och året hade precis börjat. Vi var i dansstudion och snackade om det stora eventet. Killarna ville att vi skulle koreografera dansen men ingen av oss hade idéer. Daff var irriterad för vi inte gjorde något. Han hade absolut vaknat på fel sida. Omar var i Göteborg och han skulle komma upp först om 2 veckor. Det sög lite men han låg typ efter med skolan och hans mamma ville att han skulle vara hemma och göra läxor och försöka komma ikapp. Så det var alltså bara Felix,jag och Oscar med crewet aka Daff och Katia. Dom gick för att ta kaffe. Min mobil pep till. Kollade på skärmen och såg att Cassie hade messat "Hur länge ska ni va på base? Vill kramas :(" Jag log och svarade " Komsi ;)" Felix ställde sig upp och började dansa. Oscar joinade honom. Jag satt kvar på golvet. Sen jag ramlade när vi var och skidade så började mitt ben göra ont ibland. Det var jobbigt. Cassie svarade på mess " Bitch du svara inte på min fråga :((((((" Skrattade för mig själv och skrev "Vi drar snart hoppas jag. Möt mig? :)"Jag vände blicken mot grabbarna som dansade. Det såg verkligen bra ut. Mobilen pep till ännu en gång och nu stod det " In your dreams. Ligger hemma och är sjuk :(" Jag suckade och ställde mig upp och gick till Daff.
- Är det okej om jag drar? frågade jag.
- Vart ska du då? svarade han.
- Har massa skolarbeten att göra.
- Fine, vi ses här imorgon igen.
Vi sa hejdå och jag tog mina saker för att sedan dra därifrån. Det var massa foooers utanför Base. Jag stannade för att ta bilder med dom och kramas. Sen var det dags för mig att gå till tunnelbanan så att jag skulle komma hem snabbare. När jag var på tunnelbanan messade jag Cassie "Påväg hem nu om du fortfarande vill kramas :)" Hon svarade fort" JAAA". Jag log och la ner mobilen i min ficka. Det kändes som att det tog evigheter att komma hem.
När jag var utanför hennes hus stannade jag och väntade en stund. Jag hade egentligen planerat att fråga henne en sak ganska länge. Hon har typ bettet sig konstigt länge och jag kände att det var något hon ville prata om men inte vågade. Jag gick fram till dörren och knackade en gång. Hon öppnade nästan direkt.
- Hej, sa hon och log.
-Hej, sa jag och steg på.
Jag passade på att ta av mig mina skor och min jacka. Jag kände att hon granskade mig.
- Vad är det? Är jag så ful eller? Frågade jag och skrattade.
- Nej, du vet ju inte ens hur man gör när man är ful. Svarade hon.
Jag kollade på henne. Hon stod lutad mot väggen.
- Ska vi slå vad?
- Men du vet att jag kommer vinna.
- Eller så kommer du förlora.
Jag ställde mig framför henne. Så nära att jag kunde känna hennes hjärta som började slå fortare. Gjorde jag henne nervös med min närvaro?Jag log och tog ett steg bakåt. Hon kollade på mig frågande. Jag vände mig om för att ta min mobil ur min jackficka.
- Vad gör du? frågade hon.
- Tar min mobil, svarade jag.
- Jag menar, näe du fattar vad jag menar.
Jag märkte att det var asnära att hon skulle knuffa mig mot väggen och kyssa mig. Hon bet sig i läppen. Jag log bara av tanken. Jag hann inte reagera så stod jag framför henne. Nu var det hon som gjorde mig nervös. Vi stod där och kollade varandra i ögonen när någon harklade sig och jag tog några steg bakåt. Det var hennes mamma.
- När kom du hem? Frågade Cassie henne.
- Nyss, parkerade bilen i garaget. Och vad håller ni på med? Svarade hon.
- Ehm inget, Ogge ska hjälpa mig med en dans.
Hon kollade skeptiskt på oss. Visste hon att Cassie ljög? Jag bet mig i läppen.Hon gick och jag kollade på Cassie.
- Dans? Really? sa jag.
- Shut up och kom med mig, sa hon.
Vi gick till hennes rum som var stökigt. Det låg massa underkläder överallt. Hade hon haft beslutångest vilka underkläder hon skulle ha på sig? Jag log.
- Så någon hade lite svårt att bestämma sig? Så vilka tog du? sa jag och blinkade.
- Haha väldigt kul och som att du skulle få veta det, sa hon och räckte ut tungan till mig.
Jag tog några steg mot henne. Hon stod vid sin garderob för att plocka in kläderna som låg på golvet. Jag avbröt henne.
- Ska vi slå vad? sa jag.
Hon kollade på mig och jag knuffade henne mot dörren till garderoben. Hon såg chockad ut och försökte knuffa bort mig. Jag tog tag runt hennes handleder och tvingade dom upp över hennes huvud. Hon andades fortare. Jag log och började kyssa hennes nacke. Små stön lämnade hennes mun och jag fortsatte.
- Jag hoppas det är din mobil som vibrerar, sa hon.
Jag suckade och släppte henne. Jag tog några steg bakåt och tog upp min mobil ur min ficka. Det var Felix som hade messat " Om du knullar skiten ur Cassie atm så lovar jag att jag kommer skvallra till dom andra föresten vill Daff att du kommer tillbaka. Sucks to be you Oggeboy :p" Jag suckade och svarade "haha väldigt kul idiot och nej jag knullar inte henne för du förstörde nyss allt. Säg till honom att vi övar imorgon istället, är för trött atm :p" Jag la ner mobilen igen och kollade på Cassie som hade flyttat på sig.
- Du flyttade på dig, varför? sa jag.
- För vi ska inte ha sex. Vi behöver prata, sa hon.
Jag suckade. Såklart vi skulle prata. Trodde på riktigt att jag skulle få ett ligg men nej. Vad är det ens med tjejer? Hon satt sig ner på sängen.
-What's up? sa jag och satt mig mittemot henne.
- Det här som vi har är fel eller hur?
- Cass, vad pratar du om?
- Vi sa att vi skulle sluta om några känslor blev inblandade eller när det blev för mycket.
Vad försökte hon säga? Gjorde hon typ "slut"?
- Vad försöker du säga?
Hon blundade och tog ett djupt andetag.
- Vi måste sluta innan någon av oss blir sårade.
- Vänta, gör du slut?
Hon nickade och man såg att tårar hade bildats i hennes ögon och hon lät dom rinna. Jag sträckte mig fram för att torka bort dom men hon stoppade mig.
- Don't, sa hon och ställde sig upp.
- Fattar du inte att jag har fallit för dig all over again? sa hon.
Precis när hon sa det började hon gråta igen. Jag ställde mig upp och gick fram till henne och kramade henne direkt. Jag sa inget, jag stod där bara och kramade henne. För vad fanns det att säga?
- Snälla säg något,snyftade hon.
Jag släppte taget om henne och kupade mina händer runt hennes ansiktet för att kyssa henne. Jag var trött på att prata. Jag ville inte förklara mina känslor. Inte ens för Cassie. Som jag gillade jättejättenycket. Jag hoppades att den här kyssen skulle få henne att inse att jag också hade fallit för henne.