Ogges perspektiv:
Jag och Cassie hade varit ute hela dagen och klockan var något vid 5 när vi var påväg hem. Hoppades verkligen att min mamma hade lugnat ner sig, annars skulle jag vara död. Jag hann hälsa på alla foooers före vi drog ner till tunnelbanan. Märkte att Cassie stod i bakgrunden för hon ville inte "störa". När alla hade fått kram och bild igen så gick vi ner till tunnelbanan.
- Är det inte konstigt att ha fans? frågade hon.
- Vadå konstigt? Antar att man vänjer sig efter ett tag, svarade jag.
- Nej men liksom ni får aldrig vara ensamma och ja..ni har typ skrikande fans efter er vart ni än går. Dom lägger sig i ert privatliv t.ex om du skulle skaffa flickvän så skulle typ halva fandomen hata henne och skicka hat medans den andra halvan skulle kyssa hennes ass Liksom se bara vad hur alla dampade över att Felix firade julafton med Lovisa. Är det inte konstigt?
- Jag tänker alltid på att dom är avundsjuka. Liksom om jag t.ex skulle ha en tjej så skulle dom vara svartsjuka på henne för att hon fick vara med mig. Men ja du har rätt, det är lite konstigt speciellt när man vaknar upp och har fans på gräsmattan. Fast det händer inte lika ofta som förut.
Hon skrattade. Det kom fram 2 tjejer till oss.
- Ogge, kan jag få ta bild med dig?sa en av dom.
- Ja självklart, sa jag och ställde mig upp och poseade.
Hon andra ville också ha bild. Sen gick dom och jag kunde sätta mig ner igen.
- Hur många bilder har du fått vara med på idag egentligen? frågade hon.
- Många, föresten ställ upp på en bild. Ska ha till instagram, svarade jag.
- Aldrig.
- Kom igen?
- Men okej dååå.
Jag tog fram mobilen och klickade fram kameran. Vi båda poseade och klick så hade jag en bild.
-Vad heter du på ig? frågade jag.
- Samma som på twitter, svarade hon.
Vi var framme vid slussen där vi skulle byta till buss. Vi orkade inte stressa men vi hann ändå med bussen vi skulle med. Vi sa inte så mycket , jag antog att vi båda var trötta.När vi var framme så sa vi hejdå och hon gick hem till sig och jag hem till mig.Jag tog av mig skorna och gick till köket. Min mamma satt där. Jag visste inte om hon var lugn eller inte. Hon sa inget heller så jag tog min cola och gick till mitt rum. Jag tog min datorn och la mig på sängen. Startade datorn och loggade in på spotify. Min mobil vibrerade. Antingen ringde någon mig eller så var det någon som hade skrivit till mig. Jag tog upp den ur fickan. Cassie hade messat " Mamma dampade sjukt mycket för att jag inte var hemma , jag sa att jag var med dig och hon bah ' men varför sa du inte det tidigare?' känner mest va" Jag skrattade för mig själv och svarade " Min sa inget, antar att det hjälpte. Borde tacka dig i guess." Det tog en stund innan hon svarade " Antar att det är de man har vänner till". Kallade hon oss för vänner? Jag la ner mobilen på sängen och tog upp Netflix för att kolla på scrubs.Kollade på scrubs tills det var dags att sova. Skulle ju trotsallt till skolan imorgon. Jag suckade. Jag ville verkligen inte dit.
Nästa morgon vaknade jag av att mamma skrek att det var frukost. Jag suckade men steg upp och klädde på mig för att sedan gå till köket och äta frukost. Mamma sa inget. Antar att hon inte ens ville prata om helgen.Jag åt fort och packade väskan.Jag hade dans efter skolan. Skulle komma hem vid 5-6 alltså och då skulle jag plugga och äta middag.
Jag väntade på bussen med Cassie. Vi pratade om skolan, våra scheman och tider. Vi skulle måsta öva efter skolan någon gång på låtarna vi fick på sånglektionen för vi skulle uppträda med dom om 3 veckor och vi skulle inte ha så många lektioner så att vi skulle hinna lära oss dom. Det var ganska jobbigt för vi båda slutade olika tider.
När vi var framme vid skolan sa vi hejdå till varandra. Vi skulle ju liksom åt olika håll.Precis som alla andra dagar mötte jag Oscar. Han såg ganska nere ut.
- Hänt något? Sa jag.
- Du minns festen va? Sa han
Jag nickade.
- Cassie sov hos mig, fortsatte han.
-Okej? Fortsätt. Säg inte att det hände något mellan er?
- I wish. Nej det hände inget, men mamma träffade henne och nu dampar hon över allt jag gör. Får knappt ens vara i studion mer.
Jag skrattade.
- Men sluta, det är inte kul.. Fortsatte han.
Vi gick till våra skåp. Vi gick inte i samma klass men vi hade några lektioner tillsammans vilket var najs. Dagen gick ganska långsamt. Jag var verkligen inte taggad på att ha dans men jag var så tvungen.