Cassies perspektiv:
1 år senare
Mycket kan hända på ett år. Allt kan han förändrats. Jag hade tagit studenten och flyttat ut. Alltså bodde jag själv i en lägenhet nu. Lägenheten jag bodde i var inte så stor, det var ju ändå liksom bara jag som bodde där så den behövde inte ens vara stor. Lägenheten jag bodde i låg på Östermalm, nära studion eller ja artisthouse. Jag hade inte snackat med Ogge eller dom andra killarna sen avslutningen. Jag hade festat hela sommaren, varit på olika fester och festivaler. Just nu låg jag och sov i min säng. Jag vaknade upp av att någon la sin arm över mig. Jag öppnade ögonen och såg en kille. Han sov djupt. Jag lyfte bort hans arm och satt mig upp. Våra kläder låg överallt. Jag granskade honom. Han var inte alls lik Ogge. Han här var blond och hade faktiskt lite mer muskler än Ogge. Jag suckade. Varför slutade alltid med att jag tog med mig någon hem efter en fest? Jag sträckte mig efter vattenflaskan som stod på nattduksbordet och tog en klunk.
- Godmorgon snygging, sa han efter ett tag och log.
- Eh godmorgon, sa jag.
Det var alltid stelt att vakna upp såhär. Jag mindes ju inte ens vad han hette eller hur gammal han var. Enligt mig såg han ut att vara yngre. När han vände sig om blev jag förvånad. Det var Fredde. Helvete. Hade vi? Där rök mina chanser av att låta honom smyga ut och aldrig ses igen. Han satt sig upp.
- Ska du dricka det här? frågade han.
- Nej, ta det sista du. Svarade jag och gav honom vattenflaskan.
Medans han drack upp det sista från flaskan ställde jag mig upp för att klä på mig. Han granskade varje steg jag tog. Även om kläderna som låg på golvet var smutsiga plockade jag upp dom och satt dom på min skrivbordsstol. Vad skulle jag ens ha på mig idag? Jag gick till garderoben för att leta upp något fortfarande med täcket runt min kropp.Jag hörde hur han suckade och började klä på sig. Behövde han gå? Tack gode gud. Jag vände mig om och granskade honom när han bytte om. Jag hade alltid tyckt att han var attraktiv men vad jag vet så hade han flickvän. Han märkte att jag granskade honom och han vände sig mot mig och log.
- Gillar du vad du ser eller? frågade han och blinkade.
Jag svarade inte och vände mig om igen. Jag hörde att han suckade.
- Du är verkligen en bitch, sa han.
Jag vände mig om once again.
- Ta tillbaka det, jag är inte en bitch.
-Oh hon pratar. Detta var kul men jag måste gå.
När han sa det kom han gåendes mot mig och stannade när han stod framför mig.
- Tro inte att det här kan hända igen Fredds, du var bara ett one night stand, sa jag.
- Så säger du bara, sa han.
- Du har en flickvän remember?
Han skrattade. Jag råkade gilla hans flickvän, dom var fina tillsammans. Jag knuffade bort honom.
- Okejokej bara ett one night stand. Ha så kul att städa efter oss, sa han och gick.
Jag tog en t-shirt på mig och följde efter honom. När jag kom till köket insåg jag vad han pratade om.Hörde att ytterdörren öppnades och stängdes. Det var antagligen han som gick. Det låg mjöl överallt i köket. Jag suckade och gick till vardagsrummet och fick syn på Pelle som sov på soffan. Jag nöp honom i armen och han vaknade nästan direkt.
- Fredde gick, gissa vem som ska hjälpa mig städa? sa jag.
Han suckade.
- Du kan inte mena allvar, sa han men ställde sig upp.
Han var typ 3 huvuden längre än mig och jag kände mig genast kort. Vi gick till köket för att städa upp allt mjöl som låg på golvet. Vad hade vi ens gjort eller försökt göra? Vi båda suckade.
Efter någon timme var vi klara och nu satt vi och drack isté på min balkong medans vi kollade ut genom staden.
- Så du och Fredde? sa Pelle för att bryta tystnaden.
- Om du menar som ett par nej, han har flickvän. Jag gillar inte ens honom, sa jag.
Han sa inget.
- Tack för hjälpen, fortsatte jag.
- Hade inte direkt något val. Borde gå nu men tack för istét. Ses vi på nästa fest?
Jag nickade och vi sa hejdå och jag lät honom gå. Jag satt kvar en stund. Jag saknade Ogge. Saknade hans närhet. Saknade hans röst. Hans rörelser. Allt som hade med han att göra. Direkt efter studenten hade dom dragit till USA med crewet för att träffa någon dansare / koreograf och jag hade inte pratat eller sett dom på hela sommarlovet.
Jag älskade att bo ensam mest för då slapp man sina föräldrars irriterande gnäll vare dag. Man kunde göra vad man ville. Men det jobbigaste var nog att få pengarna att räcka till. Jag måsta handla åtminstone två gånger i veckan och idag var de en av dom dagarna. Fortfarande bakis och med mjukisbyxor gick jag till affären som låg ganska nära lägenheten. Hann bara komma ut så möttes jag av massa foooers. Många undrade om jag skulle träffa Ogge och resten ville ha bild.
- Guys, sorry ska handla. Nästa gång kanske, sa jag.
Dom blev besvikna men lät mig gå. Hatade att bo nära studion men det var första bästa lediga lägenheten. Jag sprang in på första bästa mataffär. Jag saknade mammas matlagning lite. Tog fram mobilen för att se vad jag skulle ha. Jag skrev alltid upp allt på den mest för jag alltid hade den med mig och det var lättare så. Mittiallt föll jag bakåt men precis innan jag ramlade tog någon emot mig. Jag kollade upp. Ogge.
- Förlåt såg dig inte, sa han och släppte mig.
Han satt sina händer i sina fickor. Han var nervös. Han gjorde alltid så när han var det. Jag granskade honom. Varför hade han butikens färger på sig? Vänta jobbade han här?
Han gav mig min mobil som hade ramlat ur mina händer och han hade fångat den.
- Tack, sa jag för att bryta tystnaden.
Han gav mig ett leende. Jag var absolut inte över honom. Allt jag ville var att kyssa honom och kalla honom min. Jag bet mig i underläppen. Kunde han inte bara gå så jag kunde handla och dra hem sen? Jag vände mig om och gick för att leta efter det jag skulle ha. Butiken var inte så stor men det var ändå svårt att hitta allt man skulle ha. Jag såg Ogge vid en av hyllorna. Han hade bytt om till vanliga kläder. Han hade shorts på sig och ett linne så man kunde se hans muskler. Varför måsta han vara så attraktiv? Och varför måsta han stå vid den hyllan jag skulle till? Jag suckade men gick fram ändå för att ta det jag skulle ha. Jag sa inget utan jag bara gick till kassan för att betala. Jag tog en annan väg hem för jag inte ville träffa på alla foooers som var utanför studion. Gick och lyssnade på musik med mina ganska nya happy plugs. Hade lyckats göra sönder tre olika urbanears så då fick jag nöja mig med dom istället. Men dom var sjukt bra. Jag stannade och "vilade" en stund eller aa jag skulle kolla instagram. Jag kunde verkligen inte gå och göra något samtidigt. Hann inte reagera så stod Ogge framför mig. Jag tog ur mina hörlurar och kollade på honom. Han stirrade på mig och jag tänkte precis säga något när han kysste mig och tryckte upp mig mot väggen bakom mig. Jag släppte kassen jag hade och la mina armar runt hans nacke. Hade saknat detta mer än någon skulle kunna tro. Vi avbröt kyssen och kollade på varandra.
- Jag har saknat dig, sa han.
- Jag har saknat dig också, sa jag och släppte honom.
Han böjde sig ner och tog upp kassen. Jag tog hans lediga hand i min och vi gick mot min lägenhet.