Medya her zaman ki gibi👌
@lennaa02008 nın isteğiydi umarım beğenirsin. İyi okumalar herkese❤️
Travma sonrası stres hastalığınız var:
Başlamadan önce küçük bir bilgilendirme yapmak istiyorum;Yaşanılan bir olayın ''ruhsal travma'' olarak adlandırılabilmesi için;
Kişinin gerçek bir ölüm ya da ölüm tehdidi, ağır bir yaralanma, kendisi veya başkasının fizik bütünlüğüne karşı bir tehdit olayını yaşamış, böyle bir olaya tanık olmuş ya da böyle bir olayla karşı karşıya gelmiş olması,
Bu olay karşısında aşırı korku, dehşete düşme, çaresizlik tepkileri gibi vermiş olması gerekir.Travma çok çeşitli psikiyatrik belirti ve hastalıklara yol açabilir. Akut Stres Tepkisi, Travma Sonrası Stres Bozukluğu (TSSB), Travmatik Yas, Depresyon, Alkol-Madde Kullanım Bozuklukları, Anksiyete ve Duygudurum Bozuklukları, Psikotik bozukluklar gibi tablolar travmadan sonra ortaya çıkabilir.
Çoğu travmayı yaşamış kişiler uyku probleminden şikâyet ederler. Akşamları uykuya dalmakta zorluk çekerler ve geceleri sürekli ter içerisinde ve şiddetli kalp çarpıntısıyla uyanırlar. Sabahları kendilerini yorgun hissederler, bitkindirler ve konsantre olmakta güçlük çekerler. Ayrıca çoğu kişi travma öncesinden çok daha çabuk uyarıldıklarını ve genellikle küçük şeyler nedeniyle bile öfke patlamaları yaşadıklarını bildiriyorlar
🌺
JİN:
İlişkiniz yeni sayılmazdı. Jin sana çoktan alışmıştı ve senden de bunu bekliyordu.
Ama sen ona açılmakta çok zorlanıyordun.
İyi olmadığını, ilaç kullandığını biliyordu. Sana sormak istedi, defalarca ne olursa olsun yanında olacağını söyledi.
Senin ona anlatmanı ve ona güvenebilmeni çok isterdi.
Zamanla bunun da olacağını düşünüyordu tabi ki.
Bununla sorunu yoktu. Seni seviyordu ve evine girerken geldiğini belli etmek için ses çıkarmak sorun değildi.
Ya da sana dokunmadan önce sana haber vermesi de sorun değildi.
Gün geçtikçe ona olan bakışlarının daha güven dolu olduğunu görebiliyordu. Önemsediği şey buydu.
İlk öğrendiği zamanlarda iyi bir doktora gittiğinden ve doğru ilaçları kullandığından emin oldu.
İyileşmek ve aynı zamanda onunla olmak istiyorsan mutlu olur.
İlişkiniz ilerledikçe birlikte uyumaya başlarsınız. İsteyerek olmasa da birlikte uyuya kalıyordunuz ve Jin'e uyku problemlerinden bahsetmiştin.
Hala sorun yoktu.
Bir gece aniden yatakta doğrulana ve nefes almakta zorlandığını farkedene kadar sana kişisel alan vermeyi düşünürdü.