Bab 17🥀

1.4K 257 36
                                    

Change.





"Jadi kau nak cakap yang pembunuh macam aku tak layak untuk jatuh cinta?"

Aylin mengurut perlahan kepalanya yang sedikit sakit memikirkan ucapannya dengan Jungkook semalam. Dia tak berniat untuk menyakiti perasaan lelaki itu.

Aylin cuma mahu berikan hint yang mereka tak mungkin akan bersama. Aylin dan Jungkook, dua manusia yang berstatus berbeza.

Agak sukar untuk dia terangkannya kepada lelaki itu.

Jeon Jungkook, i'm sorry.

Buk!

Sedang asyik Aylin melangkah, tak semena- mena tubuhnya melanggar seseorang. Aylin mendongak, dia sedikit terdiam. Pandangan tajam diberikan oleh lelaki itu kepadanya.

"J- Jungkook kenapa awak di-"

"Move." balas lelaki itu seraya menolak perlahan tubuh Aylin ke sisi.

Lelaki itu melangkah ke arah seorang doktor perempuan yang sedang berdiri di hujung koridor lalu mereka sama- sama masuk kedalam sebuah ruangan, bilik kaunseling.

"Eh?"

"Doktor Aylin, pesakit awak sedang menunggu di bilik kaunseling, 109. Banduan Kim Taehyung." ucap Doktoe Hyunjin sebelum menahan pergelangan tangan Aylin dari melangkah pergi.

Dahi Aylin berkerut. Dia berikan pandangan pelik kepada Doktor Hyunjin, meminta lelaki itu untuk menerangkan segalanya kepada dirinya.

"Oh. Pasal tu, banduan Jungkook tak berada dalam bimbingan Doktor Aylin. Jungkook kini berada dibawah jagaan Doktor Sera-"

"Why? Dia yang minta?"

"Ya. Jungkook yang complaint sendiri. Dia cakap, err... dia tak mahu tengok muka Cik Aylin lagi. Dia menyampah." ucap Hyunjin membuatkan Aylin mengepal tapak tangan.

Namun kemudian gadis itu melepaskan keluhan kecil. Dia tundukkan wajah.

"Baiklah, kalau itu yang dia mahu. Siapalah saya untuk kawal dia, kan?" Ucap Aylin, dia tersenyum.

Doktor Hyunjin hanya memerhati, tanpa sempat dia membuka mulut lagi, Doktor Aylin sudah meluru masuk kedalam kelas kaunseling bernombor 109. Dia penuh bersemangat untuk mengajar pelajar dia hari ini.

"Eo? Doktor Aylin." sapa seorang banduan lelaki. Dia tersenyum lebar, agak suka bila doktornya ditukar dengan doktor milik Jeon Jungkook.

Dapatlah dia usya Doktor Aylin hari- hari.

"Hai. Saya Aylin, doktor yang akan jaga awak mulai hari ini. Boleh kita start sekarang?" soal Aylin, senyuman lebar diberikan lelaki itu. Namun Taehyung tak memberikan sebarang respon.

Dia mendongakkan wajahnya dengan tapak tangan sebelum merenung wajah cantik doktor perempuan dihadapannya itu.

"Doktor nampak sedih. Ada apa- apa yang berlaku?" soalnya.

Aylin menjongketkan kening, dia menggeleng kecil. Rambut yang menutupi wajah diselitnya pada telinga sebelum sekeping kertas dicapai lalu dihulurkan pada lelaki itu.

"Cik Aylin." panggil lelaki itu, lembut saja panggilannya membuatkan Aylin rasa sedikit tak nyaman.

"Eum?"

Pergelangan tangan Cho Aylin dicengkam sebelum gadis itu ditarik merapatinya.

"Hey. A- apa awak buat ni? Awak patut hormat saya sebagai-"

"Saya tak tahu kenapa Jungkook tertarik dekat perempuan macam awak. Maybe, he see something on you? Cik Aylin apa yang Cik Aylin buat dekat dia, eum?" pergelangan tangan Aylin digenggam kuat membuatkan wajah Aylin merah menahan sakit.

"Ke- kenapa dengan awak ni?"

"I like pretty girl-"

BAM!

Pintu bilik tersebut ditendang kuat. Terpacul wajah dingin Jeon Jungkook dihadapan pintu tersebut. Cho Aylin dan Kim Taehyung sama- sama terkaku.

Serta- merta lelaki itu melepaskan pegangan tangannya bila Jungkook meluru lalu melepaskan satu tumbukan di wajah kacak banduan bernama Kim Taehyung itu.

"Weh! Apahal kau tumbuk aku?!"

"You play to much." ucap Jungkook dengan nada dingin. Pandangan matanya dialihkan pada Aylin yang masih kaku.

"Nasiblah aku tak buka gari, kalau tak, muka kau dah berkecai." ucap Jungkook lalu melangkah pergi dari situ.

Aylin terkaku, dia berpandangan buat seketika dengan Taehyung yang kini tersenyum menayangkan senyuman kotaknya.

"Kita kat mana tadi? Mari sambung."




.

Heuhueheueheueu

[C] Fix me, Doctor! ✓Where stories live. Discover now