[Zon Larangan Silent Reader]
A dream.
Jeon Jungkook mencelikkan kelopak matanya, sinar cahaya yang menyinari bilik tersebut menyilaukan matanya. Lelaki itu mendengus perlahan, air mata yang jatuh ke pipi itu dia lap menggunakan lengan baju.
Haaa, what a shitty dream, desisnya dalam hati.
Jungkook menoleh ke sisi, lengannya digari pada besi di samping katilnya. Satu keluhan terdengar terlepas dari bibirnya. Dia masih berlari dalam mimpi yang sama. Mimpi yang membuatkan Jungkook yakin gadis itu miliknya seorang.
Tapi kini Jeon Jungkook kembali ke realiti.
Klek!
“You look fresh and healthy.” Ucap gadis itu seraya melangkah ke meja ditengah ruangan tersebut. Beberapa dokumen yang dibawanya tadi dia letak atas meja. Dia rapikan juga bunga plastik yang menghias meja tersebut.
“I dream about you. Kita hampir bahagia, tapi kenapa kau pergi tanpa sempat aku lengkapkan mimpi kita berdua? Aku hampir bawa kau ke tempat yang kau inginkan. We almost there, Aylin...” bisik Jungkook dengan nada rendah. Seakan sedikit kesal dengan apa yang sedang dialaminya itu.
Cho Aylin mendiamkan diri, cermin mata yang dipakainya dilepaskan.
“Maaf, mimpi awak kali ini terlalu pantas. You create everything in just five hours. Again, you keep your naughty imagination about me avery darn time. It's bothering me. You have to fix that.” Ucap Aylin lalu menyelitkan cermin mata bulatnya pada poket seluar.
Jungkook mengetap bibirnya.
“Aku penat. Kenapa aku perlu lalui mimpi yang sama, setiap masa?! Kenapa lelaki tu perlu ada setiap kali aku perlukan kau? I only need you!”
“Your mental state has yet not stabilize, control it. Saya tak mampu nak baiki mental awak kalau awak paksa diri untuk cintai saya. Jeon, I'm not yours. I'm someone who responsible to fix you-”
“Then, love me back! That's the only way!” Tengking Jungkook seraya menendang meja lampu yang berada di tepi katil miliknya.
“Jungkook, saya masih ingat saat awak masuk dalam asylum ni dua tahun yang lalu. Your flaming eyes, attract only to me. It was possible for me to love me back, Jeon. But, don't you forget? I'm not someone you can love.” ucap Aylin seraya menyelitkan rambutnya pada telinga.
Saat gadis itu mengelipkan mata, seakan berlaku glicthing yang memaparkan tulisan program komputer di kulit gadis itu. Jungkook tersentak, kepalanya yang sakit dipegangnya. Kepala dipenuhi dengan kata berwarna biru.
“Doktor Kim akan sampai kejap lagi. Dia akan terangkan analisis mimpi awak kali ini. Pastikan awak dengar apa yang Doktor Kim cuba sampaikan.” Ucap Aylin.
Tepat saat itu, pintu bilik di sudut ruangan tersebut terbuka luas. Muncul wajah Doktor Kim Taehyung yang sedang ceria seakan baru bertemu sahabat lama itu. Langsung saja lelaki itu melabuhkan punggung diatas kerusi.
“Hai? Mimpi kau kali ini menarik, ya? Mengikut analisis, you have already kill me about 142 times. Cho Aylin? 2 times. Aku enjoy, tapi kali ini, mimpi kau terlalu panjang, sampaikan programme ni tak dapat nak progress lebih lanjut, I'm sorry about that.” Taehyung tersenyum.
Wajah keruh Jungkook dipandangnya dengan gembira. Cho Aylin diarahkan untuk keluar kerana ada hal yang hendak dia bincangkan berdua dengan lelaki itu.
“Aku perlukan... ubat tu lagi. Aylin... aku mahu teruskan mimpi ni. Tolong... aku merayu...”
“Wow, sabar sikit. Aku akan pastikan mimpi kau kali ini, lebih baik dari yang sebelumnya.”
“How?”
“I'll make sure your dream close to be real. You and Aylin.” Balas Taehyung dengan smirk di bibirnya. Jungkook terdiam, kemudian dia ketawa. Rambutnya yang tak gatal dia garu, kuku jarinya digigit.
“Kau akan bangun dalam mimpi Aylin, buat selamanya.”
Satu picagari dikeluarkan dari jaket doktor sebelum disuntiknya pada lengan Jungkook. Lelaki itu tersenyum puas.
“Tidur yang lena, bahan ujikajiku~”
“Aylin?”
“Where are you~”
The End.