Bab 5🥀

1.6K 310 72
                                    

Do you think i care?







"WHAT I have to draw this time?" soal Jungkook dingin bila Aylin meletakkan sebatang pensel dan kertas putih kosong dihadapan lelaki itu.

"Kali ini, awak boleh lukis apa yang awak suka. Saya hanya akan beri komen selepas awak selesai melukis." ucap Aylin sebelum kembali ke kerusinya.

Lelaki itu mendiamkan diri, tanpa banyak soal dia mencapai pensel sebelum dengan pantas tangannya mula melakar sesuatu. Aylin cuma memerhati.

Kali ini wajah lelaki itu ditenung lama, dia tak kesah kalau Jungkook perasaan akan renungannya. Entah kenapa, wajah lelaki itu mengingatkan dia kepada seseorang.

Lelaki yang hadir didalam mimpinya, memberikan kata- kata manis dan mencairkan lalu pergi.

Adakah itu salah satu petanda yang mempunyai kaitan dengan Jungkook? Tapi kenapa? Kenapa mesti lelaki itu?

Kepalanya sakit memikirkan perkara itu semalaman ketika bangun dari tidur. Dia cuba mencari jawapan, namun hasilnya cuma membuang waktunya saja. Dia tak menemui apa- apa jawapan.

Yang dia tahu, Jungkook cuma seorang banduan paling dikehendaki.

Jadi, apa maksud mimpinya itu?

"Chogiyo."

"Em..." Jungkook membalas dengan deheman namun dia langsung tak mengangkat wajah untuk memandang Doktor Aylin tersebut. Dia begitu fokus.

"Saya nampak awak dalam mimpi saya." ucap Aylin direct to the point tanpa memberi ayat berbunga- bunga yang membuatkan tangan Jungkook yang memegang pensel terhenti seketika.

"Nae?"

"Saya nampak awak dalam mimpi saya. Saya tak tahu kenapa. Maybe you're my guardian?"

"Tch. Guardian my ass." perli Jungkook seraya menyambung lakarannya. Aylin ketawa kecil melihat reaksi Jungkook yang agak jengkel dengannya. Tapak tangannya digunakan untuk menongkat wajahnya.

"Stop staring. Its annoy me." ucap Jungkook buatkan Aylin berdencit kecil. Dia alihkan pandangan lalu mengangkat punggung bergerak perlahan- lahan mengelilingin meja tersebut.

Sempat dia melirik ke arah lukisan lelaki itu. Namun dahinya berkerut melihat hasilnya.

"Kenapa lukis... hitam je?"

"Aku punya sukalah."

"Saya tahu awak tak dapat gambarkan suasana didalam penjara ni. Dari penelitian saya, hitam yang awak lukis mengambarkan kegelapan, kesunyian dan kenginan yang dalam." ucap Aylin.

"Hitam juga menggambarkan kesedihan yang mendalam, rasa hiba akan sesuatu. Hitam juga melambangkan kematian. And i don't know which one are you." ucap Aylin, mata bertentang mata.

Walaupun mata lelaki itu tersembunyi disebalik rambut depannya yang agak panjang, namun Aylin tahu yang Jungkook sedang merenungnya tajam.

"Well, kalau kau pandai sangat teliti personaliti seseorang dari lukisan saja. How about you guess what i'm thinking right now?" soal Jungkook.

Aylin terjeda seketika, mata lelaki itu seakan mengunci matanya agar tetap merenung mata dinginnya. Aylin mengetap bibir.

"Tak ada keinginan yang lain dari banduan selain melepaskan diri dari penjara." ucap Aylin seraya berpeluk tubuh.

Jungkook ketawa kecil.

"Ya, you got me."

"Tapi, bukan itu yang aku nak." ucap Jungkook. Aylin terkebil- kebil, keningnya dijongket satu.

Jadi, kalau bukan keinginan melepaskan diri, apa yang lelaki itu sedang fikirkan?

"I'm thingking having a good night with you in the bed." ucap Jungkook buatkan Aylin terundur kebelakang sedikit kerana terkejut.

"Jeon Jungkook! Itu tak bagus!" ucap Aylin dengan wajah yang merah kerana malu. Lelaki itu cuma tersengih saja.

"Apa yang tak bagusnya? You have a nice body that sometimes gonna turn me on." bisik Jungkook dengan nada suara sedikit sensual.

Aylin menggelengkan kepalanya.

"No!"

"What no?"

"Dahlah! Sesi kaunseling kita tamat sampai disini." ucap Aylin seraya mengipas- ngipaskan wajahnya. Agak panas ya disitu.

Jungkook mengangkat punggung, sedia untuk melangkah keluar dari ruangan tersebut. Namun dia terhenti betul- betul disamping Aylin.

"Lain kali, pakai seluar. Not skirt. Apa kau fikir lelaki dalam penjara ni baik semuanya? Kalaupun skirt kau sampai lutut sekali pun, that can still attract men eyes." bisik Jungkook sebelum melangkah keluar dari ruangan tersebut.

Aylin terdiam.

Huh? Pa- pasal tadi ke?

Haaaaaa?


.

Komen banyak banyak cikit memandangkan kitew baru comeback ni.

Huehuehue.

[🙆]
Hai, sila tekan vote serta komen jika anda sudi.
Thank you❤
[💓]

[C] Fix me, Doctor! ✓Where stories live. Discover now