PARA peminat yang berpusu-pusu ingin mengambil foto membuatkan Cassandra semakin rimas. Senyuman di bibirnya semakin pahit. Sumpah seranah sudah ditaburkan buat sekumpulan peminat yang membuatkan Cassandra rimas. Dia baru saja bebas daripada diawasi oleh Aisar. Kini, harinya diganggu sekali lagi.
Aisar hanya tersenyum mengejek melihat wajah Cassandra sudah cemberut. Degil! Itulah hukuman yang seharusnya diterima oleh artis popular itu. Baru Aisar berpuas hati melihat Cassandra yang seakan-akan lemas dengan lautan manusia.
Al kisahnya, Aisar ditugaskan untuk menemani Cassandra menjalani pengembaraan drama terbaru gadis itu. Walhal, Adeline yang seharusnya menjadi pengawal peribadi Cassandra. Bukan Aisar yang hanya bertugas melindungi Datuk Sri Lee. Itu semua pun atas permintaan anak manja Datuk Sri Lee itu sendiri.
Lantas, Aisar menghampiri Cassandra dan berdiri membelakangi gadis itu. Melindungi Cassandra daripada lautan manusia. Raut wajah Aisar juga tegang tanpa senyuman.
"Maaf peminat-peminat Cik Sandra. Kalau kau orang nak sangat ambil gambar dengan artis kesayangan kau orang ni, tolong beratur ikut urutan," tegas Aisar. Arahan mandatori terselit di sebalik nada bicaranya.
"Hey, Aisar! You patut elakkan I daripada dia orang. Bukannya nak menyesakkan kepala I lagi," bisik Cassandra dengan nada yang tegas.
"Mana boleh macam tu, Cik Sandra. Tanpa dia orang... siapalah Cik Sandra di dalam industri hiburan. Cuba Cik Sandra buka mata dan lapangkan dada untuk terima permintaan peminat Cik Sandra. Tak penat ke, main kejar-kejar dengan saya dalam mall ni? Rehatlah dulu. Layankan dulu peminat Cik Sandra," ujar Aisar. Terselit nada sinis di sebalik bicaranya. Sekali sekala, Cassandra perlu diberikan pelajaran agar menghormati para pengawal peribadi.
Cassandra menggetus geram. Omongan Kapten Aisar Mumtaz si bekas tentera itu memang benar-benar membuatkan dia tercabar. Cassandra hanya mampu menurut. Kenapalah Aisar sering saja menyakitinya dengan omongan pedas pemuda itu? Walaubagaimana pun, yang menyakiti itu jugalah yang Cassandra tertarik.
"Kau jangan nak main-main dengan aku. Baru padan muka kau. Gatal sangat kan nak aku temankan kau. Degil pula tu!" desis hati Aisar. Kaca mata hitam dinaikkan sambil memerhatikan tingkah Cassandra.
Aisar tidak kesah jika Cassandra mahu memaki hamunnya. Asalkan, Aisar tahu bahawa dia masih melaksanakan tanggungjawabnya melindungi keselamatan gadis itu.
HEROIN pelakon Kemarau di hati Aifa didapati telah menjadi orang ketiga dalam rumah tangga seorang pelakon baharu
Cassandra mengeluh berat sebaik saja dia membaca tabloid gosip yang mengaitkan dirinya dengan seorang pelakon baharu. Wajahnya diraup kasar sebelum tubuh disandarkan di belakang kerusi. Sungguh, Cassandra tertekan. Ada saja gosip panas yang mengaibkan namanya sebagai artis popular.
"Streslah! I tak faham, kenapa media asyik nak sibuk hal peribadi I. Tak ada kerja ke selain nak mengaibkan orang lain?" keluh Cassandra.
"Tak ada kerja? Setahu saya, menyibuk urusan peribadi Cik Sandra dah kira kerjalah tu. Nanti bila info dah cukup, dia orang tulis dan terbitkan pula cerita pasal cik," ujar Aisar terselit dengan gurauan.
YOU ARE READING
AISARA (COMPLETED) ✔
Acción"Dalam bulan ini, aku dah tibai tiga budak yang cuba nak try Inara. Setakat muka penyek, badan macam lidi mak aku, aku boleh guna satu jari sajalah tibai kau! Nak?" Setelah kematian Encik Rosham dalam sebuah tragedi, Aisar nekad untuk menjadi pelind...