#1

1.1K 40 3
                                    

Brigitte's Pov.

Vandaag maandag , dus betekent weer een zware werkweek tegemoet .. Maar eers Lucas afzetten in de crechè. Vandaag komt ook Tineke weer werken , na haar zwangerschapverlof. Dus dat betekent dat Zoë vandaag voor de eerste keer naar de creché gaat. Ik weet als moeder dat dat zeer moeilijk is .. . Ik stap in de donkere kamer van Lucas en doe het licht aan. Ik loop naar het bedje van Lucas en til hem voorzichtig op. "Goeiemorgen kleine prins" fluister ik en ik geef een kus op zijn wang. Hij wrijft nog moe in zijn oogjes en doet ze ogen. Altijd als ik zijn ogen zie , denk ik dat Erik voor me staat. Erik en Lucas zijn twee druppels water , echt waar. Ik ging naar de badkamer en maaktte Lucas klaar. Omdat we jammer genoeg thuis geen tijd hebben om te onbijten , doen we dat op het kantoor en Lucas in de creché. "Erik , pak jij Lucas heel even over?". Hij kwam naar mij en gaf me eerst een kus. "Tuurlijk". Ik zette een pruillipje op. "Kun jij hem naar de creche doen? Ik moet er echt snel van door". Hij knikte. "Dankjwellll" zei ik en ik gaf nog een laatste zoen en ik nam ook afscheid van Lucas. "Tot straks en Lucas tot vanavond kleine prins!" ik zwaaide en ging buiten.

Tineke's Pov

Ik had Zoë al helemaal klaar gemaakt en in haar maxi cosi gezet om haar naar de creché te doen. Ik moest mijn tranen inhouden. Het doet echt pijn om haar nu aftegeven. ik mocht speciaal voor Zoë een uurtje later beginnen , de commisaris wist dat het zwaar ging worden. Zeker dan voor mij , want ik moet vandaag weer werken na een zwangerschapsverlof van 4 maanden.. Koen was ondertussen naast mij komen staan met haar verzorgingstas. Hij is echt de perfecte papa. Als ik eens ziek ben , zorgt hij voor Zoë. Hij maakt haar altijd klaar smorgens , maar voor de verandering heb ik het eens gedaan. Koen sloeg een arm rond mij en druktte mij tegen hem aan. "Ze gaat het daar goed hebben , geloof me" zei hij en ik sloeg mijn handen rond hem. "Ik ga dan eens door denk ik" zei ik. Koen keek me aan en gaf me een lange zoen. "Tot straks!" zei ik en ik pakte de maxi cosi op.Koen blaasde nog een handkusje en ik stopte Zoë in de auto en staptte zelf ook in. Ik startte de auto en reed weg.

Na een goede 10 minuten rijden kwam de creché in zicht. Hoe dichter ik kwam , hoe moeilijker ik het kreeg. Ik reed de oprit op en stapte uit. Ik liep naar Zoë en pakte haar uit de auto. Ik deed de tas rond mij en liep naar binnen. Erik kwam ook juist toe met Lucas. "Tinekeeee!" Hoorde ik hem roepen. Ik stopte en draaide me om. Erik kwam naar mij gelopen met Lucas. Lucas is Koens petekind. "Kijk Lucas , politieagente Tineke!",zei Erik en hij wees naar mij. Lucas zijn gezicht betrok naar een bang gezichtje "Komaan maak dat jongentje eens niet bang." zei ik terwijl ik Erik een kus op zijn wang gaf. Hij draaide zich om naar Zoë. "Moh kijk , tis precies Koen geworden!" , zei Erik en hij pakte haar handje vast. Zoë begon te lachen. "Gaan we binnen?" , vroeg Erik als Zoë losliet. Ik had opeens een krop in mijn keel. "Euh ja oké", antwoordde ik terwijl ik Zoë een zoentje gaf.

De BuurtPolitie -Hopen of Dromen- Deel 3.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu