#87 ~Arthur~

614 31 2
                                    

'Kom maar mee!,' zei de verpleegster vriendelijk en ze liep me voor. Ik knikte vriendelijk terug. We liepen door de gang , die het meeste gevuld was met wachtende mensen. Ze opende haar consultatie bureau en liet me binnen gaan. Ze liep meteen door naar haar stoel en ging zitten. 'Bon , ga maar zitten!,' zei ze en ze bood een stoel aan. Ik ging zitten en begon meteen de zaken op orde te stellen. 'Hoe is het met Tineke Schillebeeckx'?, vroeg ik snel. 'Daar wou ik het over hebben. Het gaat super met mevrouw , ze is helemaal gezond nu , en haar geheugen is goed , maar nog niet perfect. Maar er is één probleem.. ,' zei de verpleger aarzelend. Meteen dacht ik aan allemaal compilaties.. Verlamdheid , en zo voort. 'U bent de vriend van mevrouw?,' vroeg ze voorzichtig en schreef een paar dingen op. 'Nee , ik ben haar broer.. ,' antwoorde ik haar snel. 'Oh oke , heeft ze een vriend?,' , waarop ik meteen ja knikte. 'Oei ja.. ,' zei ze en ze keek schuldig mijn richting uit. 'u mag het gerust zeggen,' stelde ik haar gerust. Ik was nu een echt stresskonijn.. 'uw zus is geraakt in de baarmoederstreek , vandaar het zware bloedverlies'. Toen ik die zin hoorde , storte mijn wereld al helemaal in. 'ik moet helaas melden dat ze onvruchtbaar is.. ,' zei de verpleger , die een traan wegpinkte. Ik hield het ook niet droog , en ik voelde op dat moment ook mijn mobieltje gaan. 'Ik moet even lucht scheppen!,' zei ik vlug en liep vlug het kantoor uit. Goh , ik voelde zo mee met Koen en Tineke! Gelukkig hebben ze Zoë nog.. . Maar , mijn zus wou altijd twee kinderen.. Hoe moet ik dit zeggen aan Koen? Ik was radeloos.. Ik moet naar mijn zus , en wel nu! Ik liep naar binnen , direct naar het kantoor. Ik wou binnengaan , maar ik hoorde ze praten. Gelukkig was er een kiertje , dus ging ik even undercoveren. Ik keek binnen en zag iets wat me razend maakte.. Mijn ouders!

Het Stukje wil maar niet online komen.. dus als jullie het kunnen lezen , alstublief laat iets weten :-) ( ik probeer het al online te krijgen van 18uur ..)


De BuurtPolitie -Hopen of Dromen- Deel 3.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu