#95 ~Tineke~

606 37 0
                                    

Ik dacht even diep na tot ik op de conclusie kwam dat ik het niet kon. Ik schudde afkeurend mijn hoofd. 'Ik wil dat jullie weggaan' zei Arthur in mijn plaats en hij liep naar de deur. 'T-tineke .. S s s serieus?' stotterde mijn moeder geschrokken en ze liet mijn hand los. 'Sorry , ik kan het niet vergeten' zei ik en ik draaide mij weg van haar. 'Oke dan , hoe kun je dit ons aandoen?! We wa-' Ik liet mijn moeder niet uitspreken. 'Carin , vertrek gewoon alstublieft!' zei ik een tikkeltje boos. 'Dame , ik ben nogaltijd Mama voor u !' zei mijn moeder en ze keek naar Arthur. 'Het zelfde voor u !' waarschuwde ze hem. Hij stak ontschuldig zijn handen in de lucht. 'Okeoke , rustig!' mompelde hij. Toen mijn moeder , tegen mijn zin in , weer wou gaan neerzitten , hoorde ik -eindelijk- de deur weer opengaan. Mijn vader zijn ogen waren meteen naar de deur gericht , samen met die van mijn moeder.

****

'Carin , Luc' zei Brigitte op een serieuze toon toen ze binnenkwam gevolgd door Erik met Lucas op de arm , Floor en Liv & Koen met Zoë in de maxicosi. Het was een bakje vol dus. 'Brigitte' zeiden mijn ouders in koor terug. 'Wat doen jullie hier?! Jullie zouden weg blijven van bij Tineke!' riep Brigitte nu wat luider en alle blikken waren naar mijn ouders gericht. 'Ik miste mijn kinderen , dat is alles!' zuchtte mijn moeder. Ze wendde zich naar mijn vader , die ons allemaal observeerde. 'Ja oke , ik ook' bekende hij dan. Brigitte haar blik daalde meteen al af en ze nam Lucas over van Erik , die intussen naast haar kwam staan. Koen zat nog altijd samen met Zoë in een hoekje. Soms keek hij eens naar mij en ik naar hem , maar dat was dan ook alles. Opeens kreeg ik een idee , dat wel eens de redding kon zijn van onze relatie. 'Mama , papa' zei ik en ik ging op de grond staan. Ik liep naar Koen en trok hem recht. Daarna trok ik hem dicht bij me en kustte hem. Geloof me , dat deed deugd. 'Tineke ik heb je gemist!' snikte Koen als ik lostte.

In het volgend stukje zal dat ziekenhuisgebeuren afgerond zijn en komt er een tijdsprong.

De BuurtPolitie -Hopen of Dromen- Deel 3.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu