#3

818 37 1
                                    

Koens Pov.

Ik zat al in de refter samen met Brigitte en Floor. "En hoe gaat het met Zoë'tje?" vroeg Floor. Brigitte sneed intussen haar peer in stukjes. "Het gaat ongelooflijk goed met der , vandaag eerste keer creché he"."Pff ja , ik heb dat ook moeten doormaken. Maar eens dat jij weet dat ze het goed hebben , gaat dat gevoel over" zei Brigitte en ze bood ons een stukje peer aan. Ik nam een stukje en at hem op. Intussen kwam de comisaris binnen. "Bon mannekes , tot dat iedereen er is papierwerk. Als iedereen er is heb ik iets te melden", zei de chef als hij binnenkwam. Intussen kwam Erik binnen. "Goeiemorgen!", begroette hij ons en hij gaf ons allemaal een zoen op de wang en de mannen gaf hij een hand.
"Amai , zo goed gezind vandaag?", zei ik verwonderd. "Tuurlijk , mijn dag kan niet meer stuk!". We lachtten. "Hoe was het in de creché met Tineke?" , vroeg ik. Ze was er nog niet , dus maak ik me wel wat zorgen. Sinds al die gebeurtenissen laat ik haar eigenlijk niet alleen , maar nu was een uitzondering. "Normaal zou ze hier al zijn , maar Zoë besloot om Tineke terug te roepen", zei Erik. Ik slaaktte een zucht van opluchting. "Zoë is toch zo'n schatje!", zei Erik. "Van de vader eh!", en we schoten in de lach.

15 minutjes later kwam dan uiteindelijk ook Tineke binnen. "Hallo iedereen" zei ze vrolijk. Ze pakte een stoel en zette zich naast mij. Ik gaf haar een kus en zij gaf mij een terug. "Ehj tortelduifjes , ga eens ergens anders klef doen ja", zei Velimir lachend. We keken hem plagend aan."Wat was er met Zoë?" vroeg ik aan Tineke en ik legde mijn hand op haar been. "Als ze zag dat ik ging , begon ze te huilen" , zei ze. "En Lucas kroop direct naar Zoë met een speeltje in zijn hand. En Lucas probeerde Zoë mee te laten spelen , maar zonder succes", lachde Tineke. Brigitte en Erik keken al lachend naar elkaar. "Da heeft hij van mij!", zei Erik. We lachtten. Net op dat moment kwam ook de chef binnen , met twee andere mensen.

De BuurtPolitie -Hopen of Dromen- Deel 3.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu