#40

651 30 7
                                    

Brigitte's Pov

We kwamen juist van patrouille. Niks speciaals eigenlijk , na een paar snelheidsduivels na. Erik parkeerde de auto zorgvuldig op de daarvoor bestemde plaatsen. Om het gemakkelijker te zeggen , achter het gebouw op de parking. "Pff , eindelijk gedaan met werken!", zei Eric toen de auto geparkeerd stond. "Het viel eigenlijk allemaal wel weer mee , hé?", verbeterde ik hem. "Ja ja , ti's goe!" , lachtte hij en gaf me een kus. "Kom, we gaan ons gerief halen en dan eindelijk achter Lucas", zei ik toen Erik me , eindelijk , losliet. We staptten uit en zagen dat Floor en Velimir ook juist toekwamen. We besloten te wachten op hun en dan naar binnen te gaan.

"Pff , twas saai!", zei Floor toen we de trappen opliepen. Ik ging heel dicht bij Floor staan en fluisterde. "Bij mij ook !", fluisterde ik. "Wat fluisteren jullie allemaal?", vroeg Velimir geïntereseerd. "Meisjeszaken , veli!", antwoorde ik. Intussen liepen we de bureau in , tot de chef uit zijn bureau kwam gestormd. De woede kon je zo van zijn gezicht aflezen. Hij zag ons en riep ons naar de refter.

Toen we allemaal zaten , inbegrepen Bram en Sarah , begon de chef aan zijn verhaal. "Dit is een serieuze zaak ! En wie er meer van weet , zeg het nu!", slingerde hij naar ons. We keken  allemaal van niets wetend aan.  "Euhm chef , over wie of wat gaat het hier?", vroeg Floor. Ze zat lijkbleek naar de chef te kijken , ocharme het meisje! Hij pakte een papier en smeet het op tafel. "Hierover!". Ik nam het papier , en begon het te lezen. Al snel had ik door dat het het sollicitatieformulier was van Tineke , die ze zelf nog heeft ingevuld. Maar mijn blik bleef staan op een tektsblokje. Ik stond er verbaast naar te kijken. Dit kan en wil ik niet geloven !! Intussen had de chef onze kogelvrije vesten toegestoken.

Ik ga de stukjes vanaf nu langer maken :)

De BuurtPolitie -Hopen of Dromen- Deel 3.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu