#94 ~Sarah~

582 26 2
                                    

Hij pakte , nadat hij mij nog een tijd lang afkeurend had bekeken , het door mij en Bram gecreëerde blad weg en begon het grondig te bekijken , en soms keek hij op om te controleren wat ik deed. Na een goeie 5 minuutjes lezen , sloeg hij het blad kwaad op zijn bureau en keek me weer aan alsof ik een stuk vuil was. Soms kan hij echt eng zijn ! Eindelijk verbrak hij de eeuwig durende stilte. 'Chic chic , knap staaltje truceren , waar leer je dat toch?' zei hij en hij klapte weer. Ik voelde dat ik rood aantrok. 'Dat,-'.'Tututu , lees jij maar even voor!' beval hij me en hij schoof het blad naar mij. Ik schudde lachend mijn hoofd. 'Dat ga ik echt niet doen' weigerde ik en schoof het blad terug. De commisaris keek me gefaket medelevend aan. 'Oh , dus madam kan het wel uitvinden,-'. 'Ik heb het niet uitgevonden!'. 'Laat mij uitspreken! Dus je kan het wel uitvinden,-'. 'Chef , ik zeg het toch , ik vindt dat niet,-'. 'Laat mij uitspreken , of ge moogt beschikken , en dan luister in NIET meer , begrepen?!' riep hij kwaad mijn richting uit. Meteen bedaarde ik. 'Dus jij vindt het wel uit en zet het op papier , maar voorlezen lukt niet? Meisje , waar ben jij mee bezig?' zei de chef half lachend. 'Oke oke , Bram hebben het gedaan , maar Bram bedacht het!' biechtte ik uiteindelijk op. De chef knikte geïntereseerd. 'Goed , biecht nu alles maar op!' beval hij en hij nam een slok van zijn dampende koffie. 'Wacht even!' vroeg hij iets liever en nam een notitieblok en schrijfgerei. 'Ok , ga verder!' zei hij terwijl hij schreef. Ik twijfelde geen moment meer en begon op te biechtten.

Na alles opgebiecht te hebben , zat de chef mij geschrokken te bekijken. 'I-ik ben er niet goed van!' zei hij terwijl hij zijn hoofd ondersteunde. 'Het had niet mogen gebeuren , t'spijt me!' zei ik oprecht en ik ging rechtzitten. 'Weet jij wel wat jij en u compaan Koen en Tineke allemaal aandoen?' riep hij opeens kwaad , met tranen in zijn ogen. 'Ja..' was mijn antwoord. 'Die twee hebben nog geen moment gehad zonder dat Tineke eens deftig een jaar kon werken! Ze hebben dan een kind , en dan doe je dit? Wat voor iemand ben jij , Duprez? Tineke en Brigitte zijn al ontvoerd , Tineke zat al vast in een brand en was bijna gestorven , en nu ligt ze waarschijnelijk ook pijn te lijden in dat ziekenhuis! EN DOOR JULLIE HAD IK ZE BIJNA ONTSLAAN!' ratelde hij woedend. Ik schrok. Voor ik er nog een woord uit kon krijgen , liep hij al naar de deur. 'U en u compaan wil ik NIET meer zien op mijn bureau , begrepen?!' riep hij nog harder en hij sloeg de deur open. 'Alles in orde , chef?' vroeg Niels , die naar de chef toegelopen kwam. 'Breng haar naar de cel.' vroeg hij aan Niels. Niels kwam al snel naar mij en nam me mee naar de cel , naast Bram.

Sorry dat ik niet veel upload maar ik heb veel werk voor school.

Enn.. Het volgend verhaal zal pas gepubliceerd worden tegen de zomervakantie! T'spijt mij erg maar ik heb naderende grote toetsen , heb een klein familiereisje en ik ga het verhaal al voor een groot deel schrijven.

De BuurtPolitie -Hopen of Dromen- Deel 3.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu