Neden Birçok Kavme Birçok Peygamber Geldi?

7 1 0
                                    

Sual: Neden birçok kavme birçok peygamber gelmiştir?

El-Cevap: Sebepleri çoktur, teker teker açıklamak daha hoştur;
• Her kavmin medeniliği farklıdır.
Tarihten bilinir ki kavimler farklı zamanlarda çağlara girmişlerdir. Şimdi de görülen şeydir ki her millet ve ülkenin ilerlemişlik seviyesi farklı olup alabileceği eğitim sistemi de farklıdır. Bundan dolayı gerek olmuştur ki her kavme bir peygamber gelmiş, medeniliği farklı olan kavimler zamanla bir ve ortak bir seviyeye peygamberler aracılığı ile getirilmiştir.

• Dağılmalardan ötürü kültürel farklar ve âdetlerde bir birleştirici unsur yoktur.
Bilindiği gibi İnsanoğlu tarihinde ilk bölünme Hz. Âdem(a.s) zamanında olmuştur. Kabil, kardeşi Habil’i bir kız düşkünlüğünden ötürü öldürdükten sonra kız kardeşini kaçırarak uzaklara gitmiştir. Onlar uzaklarda farklı bir topluluk kurdular. Sonra zamanla bu topluluklar çoğalıp parçalandı ve artık bütünlük ve ortak değerler kalmaz oldu, zamanla silinir olmuştu.

• O zaman ve şartlarda Hakk dini yayma ve benimsetmede zorluklar vardı.
Bölünmeler insanlığı geriletti, birbirine düşman ve vahşi hâle getirtti. O kadar bir hat safhaya vardı ki nüfus çoğalmadı, sürekli savaşla geçen asırlar ardı sıra geçti. Hem hava koşulları ve kavimler ile ticari bir zorunluluk bağı kurulacak olunsa dâhi yollar uzun ve sarp, ulaşmak pek bir zor ve zaman alan bir işti.

• Her kavmin kendi diliyle hitap ve çağrı gerekliydi.
Bu bölünme ve farklı yerleşik hayatlar, kültür ve âdet çeşitliliği gibi dil üzerine de çeşitlilikler kazandırdı. Araştırmacılara göre, tahminen günümüzden 10 bin yıl önce 6 milyon insan yaşıyordu, ama buna karşılık 3 bin farklı dil vardı. Ayrıca o zamanlarda da dil öğrenme neredeyse olmayan, olursa da çok ender görülen bir şeydi. Günümüzde 7 milyar küsur insana karşılık, 6 bin dil var. Kısaca 10 bin yıl önce 2 bin kişiye bir dil düşerken günümüzde 1 milyona bir dil düşmektedir. Geleceğe yönelik yapılan hesaplara göre, 100 yıl sonra 12 milyar insan yaşayacak, ama sadece 600 kadar dil geriye kalacak! Bir gerçek vardır ki dili konuşan kişi oranı sayısı az oldukça birlik ve beraberlik kurmak da son derece zor oluyordur.

• Bir peygamber vefat ettiğinde onun ilk sözleri ve sünnetleri unutulur. Ardından ise ona gönderilmiş sahife yahut da kitap unutulur yahut da değiştirilir. İşte bu bozulmalar olmasın ve insanlık hepten yoldan çıkmasın diye Rabb’imiz yine rahmet eder ve tekrardan bir hatırlatıcı olarak başka peygamberler gönderilir.

Unutulmamalıdır ki karanlık bir odayı bir anlık yanan ampul aydınlatamaz, o ampul yandığı sürece o oda aydınlık kalır.

Deist Arkadaşa Tebliğ MektubuHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin