Sual: Bu kıssaların birçoğu önceden biliniyor, hatta kanıt olarak Sümer tabletlerinde yazıyor, diğer birçok kil ve tabletlerde tufandan, yaratılıştan ve diğer hususlardan örnekler var. Bu nasıl gaybı bilmek olabilir? Bu ne hikmet ile ilahi bir kitap olmaya, İslâm’ın hak olmasına delil olabilir???
El-Cevap: Kur’an-ı Kerim’de geçen bir ayet-i kerime var; “Andolsun, senden önce de peygamberler gönderdik. Onlardan sana anlattıklarımız da var, anlatmadıklarımız da var.”(MÜ’MİN/78)
Bu bir ayet ile daha önceden de peygamberler gönderildiğinden bahsetmiş olduk ve bu bilgiler de kitaplar olsun yahut da başka bir vahiy yolu ile geçmiş ümmetlerden haberler geldiği bellidir. Bir peygamber gelip de hiçbir söz söylemeden gitmez, bir toplum da ne kadar tahripkar ve peygamber sözü korumaya sadakat göstermese de hepsi unutulacak değildir. Kulaktan kulağa dolaşa dolaşa evrilerek başka haller alıp da kaynak noktadan yakın yahut uzak bir devirde yazıyla kayda geçirilmiş olunması pek muhtemeldir.
Hatta biraz ekleme ve şaşırtıcı bilgi söyleyeyim ki Tevrat’tan 1500 sene önce yazılmış “Ebla tabletleri” bulunmuştur. O tabletler içinde Kur’an-ı Kerim’de geçen peygamber(Âdem, Nuh, İbrahim, İsmail, Davut), melek isimleri(Mikail), kitapta geçen diğer önemli şahıslar(Havva, Hacer) ve kavimlerden(İsrail, İrem bahçeleri, Sodom ve Gomore (Lut kavmi)) bahseder.
Sümerler olsun, Ebla tabletleri olsun, Mısır ve hatta en eski yazılı kaynaklardan olan Çin’e dâhi gittiğimizde elimize genel hatlar olarak aynı kıssalardan bahseden kaynaklara varılıyor. Her peygamberin birinci vazifesi de tevhidi yaymak olduğuna göre elimize sunulan itiraz barındıran deliller aslında hakikate dair sonuçlardır!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Deist Arkadaşa Tebliğ Mektubu
SpirituellesKYK'da kaldığım ve üniversiteye yeni başladığım zamanlarda odamdaki bir arkadaşın deist olmasını öğrendikten aylar sonra yazılmış GERÇEK BİR MEKTUPTUR 😊