13⚡️

768 102 6
                                    

YOO MARA termenung jauh dan Jaerin yang membebel mengenai kertas kerja mengenai projek mereka berdua tidak dihiraukannya langsung sebaliknya dia memikirkan sikap Jungkook sejak akhir-akhir ini begitu lain baginya.

"YOO MARA!!"

Jerit Jaerin kuat membuatkan Jaerin terkejut.

"Kau okay ke tak ni?"

"Aku okay cuma mungkin lah aku penat"

"Apa kata kau berehat sekejap nanti dalam dua jam kita sambung okay?"

Mara mengangguk kecil. Jaerin mula keluar dari bilik kerjanya dan Yoongi pula masuk. Yoongi bekerja di bawah syarikat ayah Jaerin dan Jungkook sebagai producer musik bersama Namjoon. Jungkook dengan Taehyung sebagai model manakala Jimin dengan Hoseok menjadi penyanyi duo berada di bawah naungan syarikat ayah Jungkook.

Jin pula menjadi chef yang terkenal. Mereka semua bekerja di bawah syarikat Jeon's Holdings. Yoongi mengambil tempat duduknya dan dia melihat Mara dari tadi mengeluh panjang.

"Macam mana kau tinggal dekat rumah Jungkook?"

Pertanyaan itu membuatkan Mara mula duduk dengan menegak. Dia perlu tanya sesuatu dekat Yoongi mengenai Jungkook memandangkan mereka berdua rapat.

"Yoongi aku nak tanya ni Jungkook dah ada kekasih ke?"

"Belum lagi"

"Serius lah? dia tiada?"

"Ya aku yakin seratus peratus. Kenapa kau berminat dengan Jungkook ke?" Yoongi tersenyum kecil.

"Sebelum file tebal ni kena dekat muka kau yang tak berapa nak hensem tu baik kau blah!"

"Sorry lah aku memain jer"

Mara mendengus geram.

"Habistu Jungkook kenapa?" Yoongi menyoal lagi.

"Dia macam lain lah Yoongi. Kadang-kadang aku rasa pelik tengok dia layan aku"

"Layan kau seolah-olah macam kekasih dia ke?"

Mara menepuk tangannya sekali dan mengangguk setuju.

"Betul! macam mana kau tahu?!!"

Yoongi tersengih kecil. Dia tahu lama dah mengenai perkara itu.

"Kau rasa tak selesa ke?"

"Tiada lah cuma aku rasa lain lah tapi aku tak rasa lah Jungkook macam tu. Mungkin aku fikir lebih kut"

"Mana tahu Jungkook suka kau"

"YAHH!!"

Lengan Yoongi dipukulnya kuat.

"Benda tak mustahil YOO MARA! budak tu dah besar and dangerous bukan Jungkook yang comel kau kenal dulu"

Apa yang dikatakan Yoongi sebentar tadi benar. Yoongi mengusap lembut lengannya yang sakit itu. Yoongi mula bangun dan ingin keluar.

"Aku cuma nak cakap, hati-hati dengan dia dan jangan terlalu percayakan dia"

"Kenapa?"

"Dia lain sekarang and aku ingatkan lagi just be careful when you together with him alone"

Mara terdiam.

Dia pulang awal bersendirian kerana Jaerin ada urusan di luar dan perlu pulang lewat hari ini. Kata-kata Yoongi tadi tergiang-giang di mindanya mengenai Jungkook.

"Awal Nuna balik?"

Mara melihat Jungkook berada di dapur.

Mara melihat Jungkook berada di dapur

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Lagipun Nuna tak sibuk hari ni. Kookie masak apa tu?"

"Spaghetti bolognese! nasib baik Kook masak banyak sikit!"

Jungkook mula menyediakan dua pinggan untuk dirinya dan juga Mara. Mara mula merasa masakan Jungkook. Dengan mata yang besar itu, Jungkook menantikan respon Mara.

"Sedap! pandai kook buat!"

Jungkook tersenyum lebar seakan-akan anak kecil menyukai pujian Mara lalu duduk disebelah Mara.

"Kenapa Kook comel sangat hari ni"

"Comel?"

Jungkook menyengetkan kepalanya. Tangan Mara diraih lembut lalu meletakkan tangan mara di atas kepalanya. Automatik Mara mengusap lembut rambutnya. Tangan Mara diusapnya lembut.

Mara ketawa kecil dengan sikap Jungkook hari ini. Jungkook menyukainya dan dengan cara ini hubungannya bersama dengan Mara makin dekat.

"Kook suka kalau Nuna ketawa macam ni"

Bisiknya lembut tanpa Mara sedari.

🎭🎭🎭

Lek gais Jungkook belum tunjuk taring lagi tu muahahha

Jangan lupa vote tau!

Fighting

TBC

[C] THREE + Jeon JungkookWhere stories live. Discover now