29⚡️

673 79 1
                                    

TIGA BULAN KEMUDIAN

JEON JUNGKOOK yang sedang tidur lena itu direnungnya lama. Mara mengusap rambut Jungkook dengan lembut. Mara juga tidak percaya Jungkook adalah suaminya sekarang. Sudah mencapai tiga bulan usia perkahwinan mereka berdua.

"Sayang"

Mara cuba mengerakkan Jungkook supaya melepaskan dirinya dari pelukan suaminya itu.

"hmm"

Jungkook enggan sebaliknya memeluknya erat seolah-olah diri Mara seperti anak patung beruang.

"Jungkook saya kena bangun"

Pujuk Mara lembut. Mata Jungkook mula terbuka sedikit.

"Good Morning"

Hidung mancung milik Jungkook dikucupnya lembut membuatkan Jungkook tersengih kecil.

"Sambung lah tidur hari ni kan awak cuti"

Jungkook merengek dan Mara mengeluh kecil.

"Awak lupa ke hari kita kena pergi rumah keluarga awak?"

Jungkook baru teringat lalu bangun. Belum sempat Mara turun dari katil. Jungkook mula mengangkatnya masuk ke dalam bilik mandi terlebih dahulu.

"Jeon Jungkook?!!!"

Jungkook ketawa kecil. Pagi itu di mulakan dengan jeritan Mara dan gelak tawa Jungkook.

⚡️⚡️⚡️

"Macam mana kau dengan Jungkook sekarang? Dia layan kau dengan baik tak? Kalau tak sekarang pun boleh aku belasah dia" Ujar Jaerin dan itu membuatkan Mara ketawa besar.

"Eh kau ni! Adik kau layan aku dengan baik lah"

Jaerin puas hati mendengarnya. Mereka berdua mendengar gelak tawa si kecil yang baru sahaja berusia dua tahun itu.

"Min Yoonjae baru dua tahun kan?"

Jaerin mengangguk kecil. Mereka berdua melihat sahaja kecomelan si kecil itu bermain nakal dengan ayahnya Min Yoongi.

"Yoongi nampak penat aku tengok?"

"Sejak Yoonjae pandai berjalan. Start tulah dia mula pandai bermain sampai penat Yoongi dibuatnya"

Yoongi kepenatan mula duduk.

"Jungkook kau main dengan anak aku. Aku tak larat lah. Adui-adui pinggang aku"

Jungkook mula mengangkat Yoonjae dan melihat ke arah Yoongi.

"Hyung tak sampai umur tiga puluh pun dah penat. Apa lah ayah kamu ni kan Yoonjae"

Yoonjae mengangguk kecil.

"Kau tak merasa macam mana ada anak lagi. Mana kau faham Jebon?!"

Marah Yoongi sambil berehat. Jungkook pula mengantikan Yoongi bermain bersama anak buahnya. Jaerin tahu Jungkook amat menyukai Yoonjae.

"Mara, korang berdua tak merancang lagi ke nak ada anak?"

"Anak?"

Mara tak pernah fikir sekali pun.

"Cuba kau tengok Jungkook dengan Yoonjae"

Ya Mara akui Jungkook kelihatan gembira bersama dengan Yoonjae. Tetapi Jungkook tidak pernah memberitahunya yang dia mahukan seorang anak.

"Tapi Jungkook tak pernah tanya pasal anak dekat aku?"

"Dia tak tanya kau sebab dia hormat hak kau sebagai seorang isteri dan wanita yang dia sayang. Kemungkinan dia tak tanya sebab dia takut perkara macam tu bebankan kau kalau dia minta sebab tulah sebagai suami isteri korang berdua perlu berbincang demi rumah tangga korang berdua juga"

"Communication is the key to keeps your relationship stronger" Ujar Jaerin sambil menepuk bahu kawan baiknya itu.

⚡️⚡️⚡️

Mara mendekati Jungkook yang sedang baring di atas sambil bermain dengan telefon pintarnya.

"Emm Jungkook awak suka budak-budak tak?"

"Suka jer kenapa?"

"Saya nampak awak main dengan Yoonjae. Lepas itu saya pun terfikir lah awak mesti nak ada anak kan?"

Jungkook mula duduk menghadap ke arah Mara. Wajah cantik isterinya itu dipandangnya lembut.

"Babe I'm okay if you want a baby. If you don't want a baby it's okay. I still love you and respect you as my wife"

Mara bersyukur dia membuat keputusan yang betul apabila dia setuju menerima lamaran Jungkook.

"Let's make a baby now"

"WHATTTTTT"

Jungkook terkejut dan Mara merangkul leher Jungkook. Bibir suaminya itu diciumnya lembut.

⚡️⚡️⚡️

Senanya kan author tiada idea tau nak habiskan chapter dia macam mana tau. Hah sekarang pun baru ada idea😭😭

Tinggal last chapter lagi😭✋🏻

Jangan lupa vote tau!

Fighting

TBC

[C] THREE + Jeon JungkookWhere stories live. Discover now