JEON JUNGKOOK yang kini berusia lima belas tahun itu sedang termenung jauh sambil memandang pemandangan di luar tingkap. Manakala rakannya yang lain sedang berbual menunggu guru kelas mereka masuk.
"Selamat pagi semua!"
"Selamat pagi Puan Jay"
Dia tersenyum lebar melihat murid-muridnya.
"Yang kamu semua tahu hari ini adalah hari saya bagi hasil ujian report card kamu semua"
Ada yang menjerit teruja dan ada yang berdebar.
"First place is Boo Seungkwan"
Semua orang menepuk tangan dengan kuat. Boo Seungkwan bangun dengan bangga lalu flipkan rambut dia.
"WAW AKU DAPAT KALAHKAN JEON JUNGKOOK EVERYBODEH?!"
Jungkook hanya mengelengkan kepalanya lalu ketawa kecil.
"AKU PALING PANDAI KALI NI KORANG LEMBAB?!! HAHAHA"
Semua orang menjelingya dengan tajam.
"Dah puas kamu mengejek kawan-kawan kamu Kwan?"
"Opps sorry Cikgu heheh baru puas hohohoho"
Dia menutup gelak tawanya yang gedik itu. Semua orang memandang tajam. Sabar jelah dapat kawan sekelas yang hanat.
"Okay for the Second place is Hwang Haera"
Semua orang menepuk tangan dengan kuat lagi-lagi pelajar lelaki. Haera bangun dengan malu lalu mengambil report card miliknya dan dia melihat ke arah Jungkook.
Jungkook seperti biasa tidak berminat membuatkan dia sedih sedikit padahal dia ada pelajar wanita yang paling cantik dan popular di sekolah ini.
"Third place is Jeon Jungkook"
Serentak suasana kelas diam sunyi sepi. Mereka semua menoleh ke arah Jungkook. Mereka semua sedia tahu Jungkook tidak menyukai langsung nombor tiga. Jungkook mula bangun lalu mendekati Puan Jay.
"Cikgu boleh tolak tak markah saya?"
"Mwo???"
"Saya takkan ambil report card ni selagi cikgu tak tolak markah saya"
Puan Jay menatap hairan. Dia melihat markah Jungkook semuanya bagus.
"Apa kamu mengarut ni Jungkook?? Jangan nak mengada! ambil ni duduk semula dekat tempat kamu!".
Jungkook akur lalu kembali semula ke tempat duduknya dan pelajar lain tidak berani menegurnya. Sebaik sahaja kelas itu tamat. Jungkook mula bangun lalu membuang report card miliknya itu ke dalam tong sampah dengan kasar.
"Jungkook jangan lah macam ni"
Tegur Taehyung menarik tangannya dan Jimin mula mengutip semula report card Jungkook itu.
YOU ARE READING
[C] THREE + Jeon Jungkook
أدب الهواة"3 years I have been waiting for you, 3 years I changed myself into a real man that you always wanted. The truth is i really love you Nuna and i like you a lot Yoo Mara" - 3 THREE + JEON JUNGKOOK ________________ 📍2nd in Fanfiction (7/11...