Gönül'ün Dilinden
Nasuh ağadan duyduklarımla birlikte yıkıldım. Çok kötü oldum.
Resmen kendisi babaanneme berdel teklif etmişti. Daha benim onlarla tanışmam yeniydi. Daha bir gün bile olmamıştı. Nereden hemen böyle bir karar verdi anlamadım. Ben şu an korkuyla babaanneme bakıyordum. O da bana bakıyordu. Ama zerre bana acımasına dair bakışları yoktu. Aksine kabul edip benden kurtulmak için gelen bu teklifle sevinen gözlerle baktı. Yaren'de dedesine bakıyordu. Onunda dedesinin gözlerinde babaanneminki gibi bakışlar vardı.
Biz korkuyla daha onların ne diyeceğini düşünürken babaannem söze girdi.Yemekten sonra.
- Daha yeni akşam iki aile bir araya geldik. Ve daha 3 aydın ortağız. Birbirimizi yeni yeni tanımaya başlayacağız Nasuh ağa. Bu kararını öncelik olarak düşünmem icap eder. İyice bir düşündükten sonra kararımı verir size haber ederim. Aceleye gerek yoktur.
- Tabi tabi. Nasıl isterseniz Azize hanım. Aceleye lüzum yoktur. Zaten bildiğimiz üzere iki aşirette tanınır , bilinir. Ben bu yüzden çabucak birbirimizi tanıyacağımızı ısınacağımızı düşünürüm.
- Öyle. O vakit bize müsade. Artık kalkalım. Geç olmuştur. İnşallah daha sık sık davetler olur davetlere icabet ederiz.
- İnşallah.
Ben suratım asılmış , moralim bozulmuş bir şekilde ayrıldım konaktan. Aynı durum o Azat içinde geçerliydi. O da Reyyan'ı seviyordu ve onun dışında başkasıyla evlenmeye hazır değildi.
*
Yaren'in Dilinden
Dedem yüzünden başbaşa Gönül ile konuşamadık. Onun bizim hakkımızda verdiği kararın çanımızı yaktığı aşikar. Ve ben sinirden odama çekildim yatağıma uzanmış ağlıyordum.
Niye ezilen hep ben , umursanılmayan ben ve kendi kararlarımı veremeyen ben oluyordum.
İsyan edip duruyordum. Dayanamıyordum çünkü.Bir insanın sevdiği varken sevmediği birisiyle evlenmesi normal bir şey mi ? Değil. Değil tabiki. Herkes sevdiği adama kavuşmak ister. Onunla olmak ister. Ama bu benim sadece artık hayallerimde olacaktı. Çünkü dedem çoktan kararını vermiş ve beni bu evden defetmek için ya Harun Aslanbey ya da Aslan Aslanbey ile evlendirecekti.
Babam karşı çıkmayacak dedeme. Annemde babamla arası bozulmasın diye beni korumayacak. Ve bende ölmemek için o töreye kurban gidecektim bu kadar.
Belki evlenirsem hayatım bir düzene girer bilemem. Ama şu an benim için Harun bir yabancı ve sevmediğim adam.
Miran'da sevdiğim ama kavuşamayacağım adamdı.Benim ve Gönül hayatımız için verilmiş bu zor kararı Azize Aslanbey'de onay verirse biz bitecektik. Bu kadar.
Ve mal gibi onların dediğini yapacaktık.*
1 hafta sonra...
Harun'un Dilinden
Babaannemden bir kez daha soğudum. Kendi hayatım için vermem gereken karara o burnunu sokmuştu çünkü. Ve yemin etmişti buna. Beni o kızla evlendirmeye kararını vermişti.
Bu neyin acelesiydi ? Bu neyin çabasıydı ? Hiç bilmiyordum. Tek bildiğim şey onun benim kardeşimden kurtulma çabasıydı.
Babaannem asla kız çocuklarına değer vermiyordu. Varı yoğu erkek çocuk , erkek torun. Bu nedenden dolayı kardeşimide o Azat'la evlendirecekti.
Ama buna müsade edemezdim. Kardeşimin göz göre göre o cehenneme gitmesine göz yumamazdım. Ve o Yaren denilen kızlada evlenip kendi hayatımın mahvoluşunu seyredemezdim.
Babaannemle konuşup bu işten vazgeçmesini istemeliydim.Ben öfkemi bir kenara bırakıp babaannemin yanına gittim. Kapısını çalmadan odaya daldım. Hesap sormaya başladım.
- Vazgeçeceksin !
- Neyden torunum ?
- Berdelden !
- Nedenmiş o ?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Berdel : Zoraki Evlilik
RandomAynı adamı seven iki kadının hikayesi... İki farklı aşiretin tek kız torunları onlar. Ve o ikiside aynı adama aşık. Ve o da Miran ! Ama Miran ikisindende nefret ermektedir. Bu nefret iki genç kadın için bir savaşa dönüşür. Birbirlerini tanımayan ik...