FLASHBACK
1 AY ÖNCE
Harun'un Dilinden
Babaannemin işkencelerinden artık bıkmıştım. Sürekli Gönül'e anneme yaptıklarına dayanamaz olmuştum. Birde en kötüsü bu olanlara karşı Aslan'ın bir şey yapmayışıydı. Evin büyüğü olarak her şeyi benden bekliyordu.
Her neyse işte ben bunlara daha fazla dayanamadım evi terketmeye karar verdim.
Yeni bir ev konak alıp annem , Gönül ve Aslan ile yaşama kararı aldım. Bu kararı birde Miran ile konuştum. Miran bana bu konuda yanlış yaptığımı söyledi.- Bak anlıyorum seni Harun. Ama bu şekilde konağı size ait olan hakkınızı bırakıp öylece gidemezsiniz.
- Ne yapayım Miran ha ? Burada kalıp annemin kardeşimin babaannemin işkencelerine mi maruz bırakayım ?
- Ya hayır sana onları o kadınla bırakın demedim. Sadece demek istediğim bu konağı terkedip gitmeyin. Malum siz bu konağın tek torunlarısınız. Ve bu Konak sizin hakkınız. Eğer gitmesi gereken biri varsa o da Azize Aslanbey'dir. Sana demek istediğim şu ki ; bence gitmeyip Azize Aslanbey'i baş etmendir. Onu onun gibi olup bu konaktan gönderene kadar olacaklara sabretmendir. Anlıyor musun beni ?
- Yani ? Diyelim... Peki dediğini yaptım. Sonra ne olacak ki ?
- Azize Aslanbey bu konaktan defettikten sonra her şey zaten sana Aslan'a kalacak. Ailenizi korumak , sahip çıkmak size düşecek. Annene , kardeşine özgür hayatı siz sunabilirsiniz. Ama bunu burayı terkederek yapamazsınız. Çünkü Azize sizi rahat bırakmaz. Ne yapar Ne eder annene , kardeşine yine her türlü zararı verir. Ve bu daha çok kötü olur.
- Yani diyorsunki babaannemle gizli iç savaş yap...
- Aynen öyle. Sanki dediklerini yapıyormuş gibi yapacaksın. Ama aslında yapmayacaksın. Çaktırmadan kendin bir şeyler yapacaksın artık.
Sen sadece bu konağı terketme yeter. Çünkü o kadının daha farklı amaçları var Harun. Sizin üzerinizdeki hazır malları , haklarıda elinizden geri alır.- Zaten üzerimizde herhangi bir hak yokki Miran. Hemde hiç bir şey.
- Nasıl ?
- Babaannem üzerimize herhangi bir mal mülk bırakmamış. Hepsi kendi üzerinde. Uyanık kadın işte. Biz konağı bırakır gidersek üzerimize yaptırmış olduğu mallardan yararlanmayalım diye !
- Ya...
- Sen haklısın... Dediğini yapacağım. Başka çare yok...
Evet Miran haklıydı. Eğer bu konağı bırakıp gidersem her şey daha kötü olurdu. Babaannem yakamızı daha hiç bırakmazdı. Öte yandan hakkımız olan mal mülklerde onun elinde. Ben eğer bu konağı terkedecek olursam hakkımızı kaybederdim. Ailemin geleceği için tıpkı Miran'ın dediği gibi onunla onun gibi savaşacağım.
*
Günümüz
Miran'la bir ay önceki konuşmalarımızı düşündüm. Onun düşüncelerine hak verdiğimi hatırladım. Babaannemle babaannem gibi olarak baş etmeliydim. Ve bunun içinde ilk olarak bu berdeli kabul ederek başlayacağım. Bu yüzden babaannemle konuşmadan direk Şadoğlu konağına gitmeye kar verdim. İlk önce Yaren'le konuşacağım.
Tam odadan çıkmıştım merdivenlerden indimki acele eden hizmetçimizi gördüm. Neden acele ediyordu anlamadım sordum.- Ne oluyor Gülşen ?
- Şey Harun ağam... Gönül hanım bayıldı. Bir şey oldu... Sinir krizi geçirdi.
- Ne ?!
Kardeşimin adını bayıldığını duyunca koştum odasına. Kardeşim şu an yatağın üzerinde baygın yatıyordu. Annem yanı başında ağlamış , saçlarını okşuyordu. Bende yatağın boş kenarına geçip oturdum. Gönül'ü öptüm. Saçlarını okşadım. Annem söze girdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Berdel : Zoraki Evlilik
RandomAynı adamı seven iki kadının hikayesi... İki farklı aşiretin tek kız torunları onlar. Ve o ikiside aynı adama aşık. Ve o da Miran ! Ama Miran ikisindende nefret ermektedir. Bu nefret iki genç kadın için bir savaşa dönüşür. Birbirlerini tanımayan ik...