Alison

30 0 0
                                    

"Oh ik heb stiekem zo veel zin in het feest van Ashton," met mijn ogen rollend, steel ik een nootje uit de papieren zak in TJ's hand. "Ik snap echt niet waarom. Ik dacht dat je je broer niet eens mocht," zeg ik en kijk verveelt het plein nogmaals over. Niet dat er veel veranderd is in vergelijking met een paar minuten geleden, maar je weet het nooit. 

"Ugh, hou op met me zeg," zegt ze lachend en wuift met haar hand. TJ staat naast me op een nootje te knauwen en kijkt me met een fronsende blik aan. "Wie is Ashton?" vraagt hij zachtjes en draait zich wat meer naar mij toe. Ik grinnik om Isabella's blik, die irritatie uitstraalt en richt me dan tot TJ. 

"Isa's broer," zeg ik wijzend met mijn duim naar de roodharige meid langs me. Een klein instemmend geluidje verlaat zijn lippen, voor hij nog een nootje in zijn mond duwt en weer terug naar het plein draait. "Maar even serieus, waarom?" draaiend naar Isabella, gooi ik mijn armen over elkaar. Ze haalt haar schouders op en bijt op de hoek van haar lip, terwijl ze haar wangen wat bol blaast. "Uhm, duh een feestje. Plus mijn ouders zijn het hele weekend weg," ze wiebelt met haar wenkbrauwen wat een grappig gezicht geeft. 

"Okey okey, ik blijf wel bij je slapen toch? Mijn ouders gaan mij niet laten gaan als ze weten dat jouw ouders niet thuis zijn in de avond," ik steel nog een nootje weg bij TJ en geef een kleine glimlach aan hem als bedankje, voor ik hem in mijn mond stop. Hij geeft er niet veel aandacht aan en stopt zelf ook een nootje in zijn mond. "Duh, wat dacht jij dan," Isabella stoot met haar ellenboog in mijn zij en geeft een duwtje met haar schouder. 

"Hey meiden, zullen we dadelijk een ijsje halen op het strand?" met een blik op mijn horloge ben ik benieuwd hoelang het nog gaat duren voor de toespraak zal beginnen. Mabel wiebelt vragend op haar benen en kijkt de groep rond. Terwijl de rest instemt bedenk ik me dat ik me ook nog klaar moet maken voor mijn date met Brady. Isabella slaat haar arm over mijn schouder als ze mijn twijfelende blik ziet en zegt dat ze me beloofd had nog te helpen. 

"Oke goed, dan ga ik ook wel mee. Maar we moeten het niet te laat maken dan," de meiden knikken op mijn antwoord. "Oh oh oh, daar is ie," ik grinnik zodra Isabella mijn arm stevig vastpakt en tegen mij aan leunt. De balkondeuren worden geopend en het koningspaar loopt het balkon op naast de burgemeester. 

Het gouden pak van de koning glimt in de stralen van het zonlicht en de rode jurk van de vrouw kleurt bij de sjerp, die losjes om de konings schouder hangt. "Waar is de prins?" ik probeer langs het koningspaar te kijken, maar zie nergens een spoor van de kroonprins. Isabella volgt mijn blik en gaat ook even zoekend over het balkon, maar haalt haar schouders op. 

"Misschien komt hij later?" ik zucht. Eigenlijk heb ik geen zin om te luisteren naar de koning, omdat mijn zenuwen voor de date met Brady veel te hoog zitten. Daarnaast weet ik dat de kroonprins toch geen interesse heeft in een stadsmeisje, dus ik snap in eerste instantie al niet waar ik mezelf zo druk over maak.

De koning is aan het praten over de defensie, wanneer een plots geschreeuw mijn oren binnendringt. Gegil komt van alle kanten en een groep toeschouwers rent doelloos door elkaar. Voordat complete paniek ontstaat, klinkt er een luid schot. 

Mijn ogen gaan naar het balkon. De koning zakt in elkaar in de armen van de koningin en ik zie de burgemeester naar twee wachters wijzen. Voordat er nog een schot kan klinken, worden de deuren van het balkon gesloten en is het koningspaar weer veilig in het gebouw. Isabella trekt ongeduldig aan mijn arm, maar haar geschreeuw dringt niet helemaal binnen. 

Ik kijk om me heen. TJ is verdwenen en de rest van de meiden proberen zich door de andere toeschouwers te wurmen. "Ali, we moeten gaan, kom," langzaam laat ik mezelf meetrekken door Isabella. Wat zojuist gebeurd is, dringt mijn gedachten niet helemaal binnen. Overal hoor je mensen schreeuwen en door het geduw en getrek van iedereen, heeft Isabella moeite om mij overeind te houden. 

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: May 05, 2021 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Mijn droomprinsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu