"Nou wij hebben duidelijk de kledingvoorschriften gemist," Mabel geeft met haar ellenboog een tik in Stacy's zij, terwijl ze met haar ogen onze outfits bekijkt. "Isa, herinner me er even aan waarom we dit ook alweer dragen?" vraag ik zuchtend en plof neer op de plastic stoel, waarna ik een slok neem van het flesje water wat voor Liv staat. "Om prins Charming te laten zien dat je hem leuk vindt, duh," ik zet het flesje met een plof op de tafel en kijk verveeld naar Isabella. "Ja, dat heeft volgens mij niet echt geholpen wel?" "Misschien moet je gewoon met hem gaan praten?" vragend kijk ik naar Liv en bijt op de zijkant van mijn lip. "Ik denk niet dat ik dat kan," "Tuurlijk wel. Je moet hem gewoon een keer apart nemen, als hij niet bij die jerks staat-" ze wijst naar de tafel in het midden van de aula, waar zoals gewoonlijk de cheerleaders en het rugbyteam aan zitten. "-en dan vertel je hem gewoon dat je een keer wat met zijn tweeën wilt gaan doen, als in een date," ik neem een hap van het broodje, wat Isabella voor me neerlegt. "Ik weet het niet hoor,"
"Hoezo dachten jullie überhaupt dat dit zou gaan werken?" Mabel laat een sarcastisch lachje horen en kijkt van Isabella naar mij terwijl ze onze outfits scant. "Het zijn jongens, die letten nog niet misschien op outfits," Isabella rolt haar ogen en kijkt naar Mabel met opgetrokken wenkbrauwen. "Oh nee, dat heb je niet gedaan," Stacy staat op met open mond en kijkt met een verbaasde blik naar Isabella. "Isabella, regel één van de girlcode. Ben je nu echt zo wanhopig," om het nog dramatischer te maken steekt ze haar wijsvinger in de lucht bij het woord één. Lichtjes schud ik mijn hoofd. Ik wist dat dit zou gebeuren. Al had Isabella niet expliciet gezegd dar ze zich mooi aan ging kleden voor Erik, we kennen haar veel te goed om te weten dat dit wel het geval was. Ik kijk naar Isabella, die onschuldig haar handen in de lucht gooit. "Oké oké, het spijt me. Maar je moet weten dat het niet mijn hoofdreden was. Ik bedoel je laat me toch niet met een lelijke outfit de auto uitstappen, als je dat naast je hebt zitten," ze wijst naar de witte kanten kroptop die ik aanheb en de witte jeans met gaten in de knieën. Ik zie Stacy haar ogen rollen en afkeurend met haar hoofd schudden, als ze haar armen over elkaar slaat en weer op de stoel plaatsneemt. "Isabella houdt zich aan de girlcode Stacy, geen zorgen. Anders zorg ik er persoonlijk voor dat Isabella zich gedraagt," ik leg mijn hand op mijn hart om het plechtig te maken en kijk naar Isabella zodat ze instemt. Als ze me vreemd aankijkt, trek ik mijn wenkbrauwen op en geef haar een trap onder de tafel. Een pijnlijk gezicht verschijnt, maar al snel maakt deze plaats voor een kleine glimlach en een knikje in de richting van Stacy, die met fijngeknepen ogen naar Isabella kijkt. Isabella staat op van haar stoel en loopt naar de kantine vrouw, waar eten te koop is.
"Ze gaat sowieso een donut voor je halen," Liv kijkt naar Stacy, die een grijns terug geeft. "Ik weet het en daar had ik net zin in," we lachen en kijken toe hoe Isabella terug komt lopen met een suikerdonut. "Stacy, het spijt me echt," zegt ze en overhandigt de donut aan Stacy, die hem op de tafel legt en opstaat om Isabella te omhelzen.
Nummer 5 van de girlcode: "Je moet elkaar vergeven als de ander donuts voor je koopt"
"Hey, wacht op ons," Liv staat op en slaat haar armen ook om Stacy en Isabella heen en Mabel en ik volgen.
"Ik ben zo klaar met vandaag hè, oh mijn god," ik schuif mijn spullen van de tafel, zodat ze in mijn tas vallen en sta met een zucht op van de plastic bruine stoel. "Komen jullie naar onze training, het is echt lekker weer om te zonnen?" zegt Stacy, terwijl ze zich omdraait in haar stoel om Isabella en mij aan te kijken. Ik haal mijn schouders op en kijk naar Isabella om te peilen wat zij ervan vindt. "Yess please, ik ben wel toe aan een kleurtje," ik kijk naar haar lichte huid, die in vergelijking met de mijne bruin is en grinnik dan. "Yeey, zien we jullie daar?" Isabella en ik knikken, terwijl we samen het lokaal uitlopen.
"Zullen we even wat koffie halen? Ik heb zin in een ice frap?" ik haal mijn schouders op en dump de grootste hoeveelheid spullen die ik kwijt kan in mijn kluisje. "Ik snap echt niet wat we dachten?" ik loop naast Isabella en kijk vragend op, als ze de deur van de kantine opent. "Wat bedoel je?" "Waarom dachten we dat jongens onze looks ook maar iets uitmaakt," we sluiten achteraan in de rij om voor Isabella een ice frappuccino te halen. "Ach ja, we hebben ons best gedaan. Het was gewoon niet voorbestemd voor ons," zeg ik en leg mijn hand lachend op haar schouder. "Misschien niet, maar er moet toch iets zijn, waarmee je zijn aandacht kan trekken?" Isabella bestelt haar drinken en haar gezicht laat zien dat ze nadenkt over een oplossing. "Isa, ik denk dat we het beter moeten laten rusten. Ik bedoel dit is zijn tweede schooldag, misschien is hij helemaal niet op zoek naar een meisje, die constant achter hem aanloopt," het kwam er droeviger uit dan ik eigenlijk wilde, maar het maakt wel mijn punt. "Oké goed, maar je moet me beloven dat je nog wel met hem gaat praten," ik knik en neem een slok van haar drankje. "Pinky swear," Isabella steekt haar pink naar me uit en neemt zelf ook een slok van de ice frappuccino. "Pinky swear," zeg ik en haak mijn pink in de hare. Terwijl we onze pinken schudden, krijgen we beide een glimlach op ons gezicht. "Kom we gaan zonnen," Isabella maakt een huppeltje van blijdschap en laat daarmee een paar druppels van de koffie over de rand slaan. Ik grinnik en haak mijn arm in de hare, terwijl we richting de sportvelden lopen.
JE LEEST
Mijn droomprins
Romance*Also in English* Alison, een doodnormaal meisje met strenge ouders, ontmoet de nieuwe jongen op haar school in Chesswood door een dare van haar vriendinnen. Brady, de kroonprins van het land Flaerendom, heeft moeite met het leven wat hij leid en ov...