Chapter 19: Bringing Back Memories

2.5K 256 207
                                    

Ciemność. Niewyobrażalny ból, rozchodzący się po całym ciele, od stóp do czubka głowy. Xiao stał po kostki w przejrzystej wodzie, jego ciało ociekało ciemną krwią i błotem. Ledwo trzymał się na nogach, opierał się o wystający z wody kamień, patrząc na świat spowity mrokiem niczym przez mgłę. Kiedy resztki sił opuściły jego ciało, a oczy zamknęły się ze zmęczenia, do jego uszu dotarła spokojna, delikatna muzyka grana na harfie.


Kim jesteś? Chłopak o dużych, zielonych oczach kucał przy nim, opatrując jego rany. Co tutaj robisz?

Jestem pogromcą demonów. Zgubiłem się, gdy uciekałem.

Jesteś Yakshą? Nie wstawaj, proszę. Jesteś w kiepskim stanie.

Tak. Dlaczego mi pomagasz?

Widziałem jak umierasz, więc chciałem pomóc. Pierwszy raz spotkałem Yakshę, jesteś niesamowity. Masz jakieś imię?

Morax nazywa mnie Xiao.

Morax? Więc jesteś od niego... Xiao? Chodź ze mną do Mondstadt. Potrzebuję kogoś takiego jak ty u mego boku.

Nie mogę. On będzie się martwił.

To dlaczego nie ma go teraz przy tobie?

Nie ma znaczenia czy jest, czy go nie ma. Czasem po prostu są gorsze dni.

Proszę, weź. Chłopak wręczył mu mały, błyszczący przedmiot, który zaświecił się, gdy tylko znalazł się w dłoni Xiao. Przyda ci się, dzięki temu już nigdy nie będziesz miał gorszych dni.


~


Morax siedział na podłodze przy niskim stole, powoli unosząc kubek z herbatą do ust. Poprawił szerokie rękawy eleganckiej szaty i spojrzał na osobę siedzącą przed nim. Barbatos nie był przyzwyczajony do siedzenia na podłodze, toteż wiercił się niespokojnie, próbując znaleźć wygodną dla siebie pozycję. Z grzeczności dla zwyczajów panujących w Liyue, wpierw zjadł obiad, wypił herbatę i dopiero po całym rytuale wyrażającym gościnność, jaką obdarzył go pan domu, mógł wyjawić cel swojej wizyty.

Gdzie jest Xiao? Czarnowłosy zaczął rozmowę, odkładając porcelanową filiżankę na stolik.

Xiao jest w swoim pokoju. W liście powiadomiłeś, że chcesz zobaczyć się jedynie ze mną, więc nie zapraszałem go do stołu.

Chciałbym się z nim widzieć.

Nie ma takiej potrzeby, byś się z nim widywał.

Pozwól mi go zabrać.

Barbatosie, wiele razy już o tym rozmawialiśmy. Jego miejsce jest tutaj, w Liyue.

Dlaczego nie dasz nam chociaż spróbować?

Bo wiem, jakie wobec niego masz zamiary.

Boisz się, że zrobię z niego niewolnika? A czy przypadkiem nie jest nim już tutaj?

Xiao broni Liyue z własnej woli. Nie jest niczyim niewolnikiem i nie dopuszczę do tego, by kiedykolwiek nim został.

Rozumiem. Wygląda na to, że nie jest nam dane być razem.

Być może kiedyś przestanę wchodzić wam w drogę, jeśli zmienisz swoje nastawienie i zaczniesz liczyć się z jego uczuciami.

The Past is Our Future - Zhongli x Childe | Xiao x Venti || Genshin ImpactOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz