A tanösvényen egymás mögött sétáltunk, elöl én, majd Sára, Vivi és Dominik. Utánunk pedig pár méterrel lemaradva az egyik szervező.
- Szerintetek a bézsek valahol előttünk vannak? – kérdezte Vivi.
- Lehetséges – bólogatott Sára.
- Ott egy megálló – szóltam hátra elölről. Én a padon ülve iszogattam az ásványvizemet, vagyis... készültem iszogatni. Mert amikor a számhoz emeltem, megláttam a türkiz csapatot közeledni.
- Szerintem ideje indulnunk. Mondjuk úgy most – ugrottam le az asztalról. Nem tudtuk, nem tudhattuk, hogy a vége felé vagyunk a csapatok beérkezése között, vagy éppen lehetünk még dobogósok is, de futottunk. Ahogy csak tudtunk.
- Miért, mi van? – kérdezte Dominik.
- Ott jön egy csapat – mondtam, majd megláttam a türkizek után a világoskék lányokat is.
- Basszus – kerekedett el Vivi szeme.
- Futás – mondtam egyértelműen.
- Akkor hajrá – biccentett Vivi, majd mind rohanni kezdtünk. A táv nem volt rövid, a mögöttünk jövő csapatok, pedig értelemszerűen be akartak érni minket.
- Bír-já-tok? – kérdezte Sára futás közben.
- Igen – felelte lihegve Vivien.
Mikor visszafordultam, láttam, hogy a világoskékek megelőzték a türkizeket. Mögöttük pedig egyre több szín tündökölt a Hortobágyi tanösvényen.
- Ott a torony! – mutatott előre Vivi nagyjából olyan két kilométerfutás után, én pedig még az eddiginél is gyorsabb tempóra kapcsoltam, és a többiek is ugyanezt tették. A kilátó egyre csak közeledett, a közelből felröppenő madarakra odakaptuk a fejünket.
- Kanalas gémek – közölte Vivi, mire mi már-már kínunkban felnevettünk.
A világoskékek egyre közeledtek. Én egyszerűen ezt nem bírtam idegekkel, muszáj volt nekünk beérni elsőként, lehet, ez védettséget is jelenthet.
- Oké, gyorsabban – mondta Sára, én pedig szó nélkül sprinteltem. Amikor a kilátó lábához értünk, felpillantva láttuk, hogy ott van az összes tanár, köztük Tahi is.
- Gyerünk, gyerünk, a csapatkapitány menjen fel a tanáráért, a többi várja meg lent – ordította Róbert, Sára pedig rohanni kezdett felfele a lépcsőn. – Gyerünk, a csapatkapitányok felmennek a tanárukért, akkor van vége.
Mikor leértek a toronyból, abban a pillanatban egyfajta megkönnyebbülés tört fel belőlem, amit nem tudtam titkolni. Ha bírom, ha nem, jó volt Tahit újra magunk mellett tudni.
- Soha nem gondoltam volna, hogy ezt mondom, de... jó látni magát – közöltem.
- Én is örülök nektek. De mégis mi tartott ennyi ideig? – kérdezte, bennünk pedig megállt az ütő. Mi az, hogy ennyi idő, könyörgöm. Egész nap utána futkosunk, és ennyi? – Csak viccelek – tette hozzá. – Vagyis... viccelni próbáltam – magyarázkodott. – Tudtam, hogy rájöttök, merre járok. Arra mondjuk én sem számítottam, hogy elsőnek, szóval ismét jár az extra dicséret, de jó lenne, ha nem bíznátok el magatokat...
- Mi? – kérdeztük döbbenten.
- Ne bízzátok el magatokat.
- Nem, nem ez. Elsők lettünk? – kérdezte Dominik.
- Igen. Sára volt az első diák, aki felért a toronyba.
- Biztos, hogy nem ért be előttünk senki? – kérdezte Vivi.
YOU ARE READING
𝘽í𝙯𝙯 𝙗𝙚𝙣𝙣𝙚𝙢 𝙛𝙛. | ✔
Teen FictionKezdés: 2021.03.26. Befejezés: 2021. 05. 19. - Futás - mondtam hirtelen, belökve a kaput, ami nyikorogva kitárult előttem, aztán Vivivel egyszerre kezdtünk rohanni a tanyaház sötét ajtaja felé. A gémeskút aljáról egyre hangosabban és egyre gyorsab...