Klaus ve Morgana shipi,yani Klargana. Bu bölüm değil.
İkisini shipleme nedenimi açıklama gereği duyuyorum nedense.
Öncelikle Morgana karakteri Merlin BBC dizisinin başrolüdür. Ve hayatını dizideki gibi yaptım.
Ben Tvd ve To serisinde hiçbir kadını Klaus'la yeterince uyumlu bulmadım. Ve Morgana bence,Klaus'la ilişkisi olan kişilerin hepsinden bir özellik taşıyor mesela;
Aurora De Martel,her ne kadar shiplemesem de shiplememe sebebim Aurora'nın karakterini zayıf bulmam. Morgana ve Aurora'nın ortak yönü,asilzade ve aşırı korumacı abilere sahip olmaları.
Merlin dizisinde Morgana,Uther'in öz babası olduğunu öğrenmeden önce,şövalye Gorlois'in kızı sanılıyordu ki,Şövalyeler asil ailelerden gelir,bir çok konuda ayrıcalıkları vardır ve kimisi çok üst mertebededir. Gorlois ise Uther'in baş danışmanıydı. Yani kraldan sonra ki yetkili kişi.
Ve Arthur,Morgana'yla kardeş olduğunu öğrenmeden önce de Morgana'ya karşı çok korumacıydı. Bknz: Afanc'ı öldürmeye gittiklerinde, Morgana'nın gelmesini istemiyordu "sana zarar gelmesini istemiyorum." tarzı bir cümle,yine Merlin'in kasabasını barbarlardan kurtarmaya gittiklerinde Morgana'ya "geri dön bu tehlikeli" tarzı şeyler diyor.
Bu kelimeler normal gelebilir ama Morgana kolay kolay zarar görecek biri değildi. Dizide çok fazla kılıç dövüşü yaptığı sahneleri ve onu kaçırmaya çalışanlara saldırması kendini korumada çok iyi olduğunu gösteriyor. Onun dışında da Arthur,Morgana'ya çok düşkün biriydi. İlk başta birbirlerine aşık hissiyatı verselerde ilerleyen zamanlarda aslında beraber büyümüş ve yüksek ihtimalle de birbirlerinin ilk arkadaşı olan kişiler için çok normal davranıştı. Diziyi izleyen bilir.
Yani Aurora ve Morgana asillik ve ağabey konusunda ortak.
Caroline Forbes; Caroline ile Morgana'nın tek ortak yönü bence sadakat. Morgana,ikinci sezonun sonuna kadar Arthur,Merlin, Gwen, hatta Uther'e bile sadıktı. Üçüncü sezonda malum olaylar yüzünden bu sadakat azda olsa bir tek Gwen'e kalmıştı. Neyse Spoi vermeyeyim.
Hayley Marshall; sevgili olmamış olsalar bile Klayley To'nun gözde shiplerindendi,bende çok shipliyorum. Hayley ve Morgana'nın ortak yönleri ise yani bence,kraliçe olmaları,savaşçı yönleri ve anaçlıkları.
Morgana ve Mordred'ın arası bir ara bozulsada,ilk sahnelerini anlatayım. Mordred yaralıyken Morgana ona,bütün saraydan gizlice yardım eder. Merlin ve Gwen'in yardımıyla. Mordred'a karşı ise anlamdıramadığı bir duygu hisseder bir bağ. Bunun nedeni belki kaderlerinde ittifak olması olabilir ama ben öyle düşünmüyorum.
Morgana,çocukluğundan beri geleceğe ait görüler görüyordu ve bu görülerin gerçek olduğuna şahit oldu. İçten içe druid olduğunu hep hissediyordu bence ve Mordred,druid olduğu için ölüme gönderilecek 10 yaşında bir çocuktu. Morgana'nın,sarayda yaşamaya başladığı yaşı da on du.
Yani Morgana kendini Mordred'ın yerine koymuş olabilir bu da onda annelik dürtüsü oluşturdu bence. Aynı Klaus'un Marcellus'a hissettiği gibi.
Ve son kadın.
Camille O'Connell; Cami'yi severim,azda olsa shiplerim Klaus'la. Morgana'yla ortak bulduğum yanı ise,insanlarla iyi anlaşabilme ve psikoloji konusu.
Morgana,dizide Camelot'a gelen kişilerle hep iyi anlaşan ve güler yüzlü olan biriydi Cami gibi. Sadece bir kaç kişiye karşı değildi bunun nedeni onlar hakkında kötü öngörüler görmesiydi.
Yine psikolojik olarak,Morgana bunu defalarca Arthur'a yapıyordu. Özellikle de Arthur,yanlış şeyler yapmaya yöneldiğinde.
Birde Cami ve Morgana'nın gülümsemeleri çok şirin.
Ama tabiiki shipleme nedenim sadece bunlar değil. Bence Morgana,Klaus'un bin yılda yaşadığı hayatı bir kaç yılına sığdırmıştı,hepsini olmasa bile.
Morgana,babası sandığı kişinin, savaşta öldüğünü,on yaşındayken öğrendi dizide annesinin isminden başka bir bilgi olmadığı için annesi de daha önceden öldü sanırım ve Uther,gayri-meşru kızı olduğunu bildiği Morgana'yı evlatlık adı altında yanına aldı.
İkisi de ihanetin gizli çocukları.
Uther'in,dizi de Arthur ve Morgana'ya şefkatli yaklaştığını görsekte,ikisini de zindana attırdığını gördük. Morgana'yı bir kez,Arthur'u bir kaç kez. Ve Morgana'nın boğazını sıkmıştı ve onu duvara çarpmıştı. Arthur o sahnede oradaydı ve hiçbir şey yapmadı.
Ağabeyleri tarafından, babalarına karşı korunamayan iki kişi.
Ben şahsen Uther'in,zindan olmasa bile sert cezalar verdiğini düşünüyorum. Mikael kadar feci olmasada.
Neyse sonra,Morgana ve Mordred olayının başka bir versiyonu olan Klaus ve Marcel olayı. İlerleyen sezonlarda bir kaç bölüm Mordred ve Morgana düşman olsada finalde birbirleribe sağdık oluyorlar. Aynı Klaus ve Marcel gibi.
Sevdikleri ve güvendikleri tarafından ihanete uğramaları,Aurora o sırada telkin edilmiş olsada Klaus'un kalbi kırıldı. Ben zaten ikisinin çok uzun ilişki süreceğini düşünmüyordum. Morgana ise Merlin'e büyü yaptığını itiraf edecek kadar güvenmişti,özellikle o dönemlerde ikisi çok yakındı. Ama Merlin mecburen Morgana'yı zehirlemek zorunda kaldı. O sahnede ağladı bile ve Morgana'ya sıkı sıkı sarıldı. Ama Morgana'nın bütün güveni yerle bir olmuştu. Klaus gibi.
Sonra ise Morgause faktörü var. Morgause ve Freya ikisi de yıllar sonra kardeşlerini bulan ablalar. Morgause,Freya'dan biraz daha dark olsa bile Morgana için her seyi feda etmeye hazır biriydi.
Peşinden,karanlığa gömülen iki kişi. Merlin üçüncü sezonunda ki Morgana'yı izlerseniz anlarsınız. Bu konuda da ikisi benziyor ve benzer cümleler sarf ediyorlar.
Morgana bir bölümde Merlin'e diyor ki, "Güvenebileceğim kimse kalmadı diye sadakatin ne olduğunu bilmiyorum sanma." Böyleydi sanırım çevirisi.
Klaus ise, "Kendimi korumak için kötü davranıyorum. Ve her tarafım acizlik ve ihanetle dolu olmasaydı böyle yapmazdım." Benzerlik belli.
Hükümdar olmak için verilen bütün çaba. İkisi de bunun için çok uğraştı.
Bitmeyen öfke,ikisininde babalarına karşı öfkeleri sonsuza kadar sürecek. Klaus'un üvey babasına,Morgana'nın öz babasına. İkisi de nefret ettiği iki adamın soy adını taşıyor.
Son sebebim ise Katie McGrath denen o asil kadın. Katie,özellikle Morgana ve Lena Luthor rolünde,asil havasını bozmuyor ama tehditkârlığını koruyor. Ben de Klaus'a bu havayı çok uygun görüyorum. Ayrıca Katie çok güzel bence.
Ve en ironik kısım,ikiside kardeşleriyle beraber ölüyor. Tek fark Klaus ve Elijah hala birbirine saf sevgi beslerken. Morgana ve Arthur'un içinde ki bütün sevgi yok olmuştu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Queen (Sezon Finalinde)
FanfictionKlaus Mikaelson sadece kraliçesini geri istiyordu.