Hoofdstuk 2

9K 275 22
                                    

Ik sta op, loop mijn kamer uit en doe de deur van Brandon open. Ik zal toch echt moeten weten hoe ik naar school moet fietsen. "Je bent best onbeschoft voor iemand die hier nieuw is en die ik nauwelijks ken" zegt Brandon. "Je geeft me ook geen kans om me beter te leren kennen" zeg ik. "Omdat je hobby's me niet interesseren" zegt Brandon. Oké Romy. Ene oor in, ene oor uit. "Zal wel" zeg ik. "Hoe laat moet jij morgen je boeken ophalen?" vraag ik. "Alle laatstejaars moeten om dezelfde tijd" zegt hij. "Mooi. Kan ik dan met je mee fietsen, want ik heb geen idee hoe ik naar school moet fietsen" zeg ik. "Dat zal dan wel moeten eh" zegt hij. Je meent het. Ugh. Ik loop weer terug naar mijn eigen kamer.

Ik kijk mijn kamer rond. Toen we hier net heen waren verhuist, kreeg ik de vrijheid om deze kamer naar mijn eigen keuze in te richten. Wat ik erg fijn vond. Zo had ik toch nog een beetje mijn eigen kamertje waardoor het wat meer als thuis voelde. De kamer is niet heel groot, maar eigenlijk is dat precies goed voor mij. Ik kan er namelijk nogal een puinhoop van maken op mijn kamer. Maar hier is geen genoeg ruimte voor die puinhoop, waardoor ik het wel moet opruimen. Een paar wanden zijn bordeaux rood geschilderd. Ik kreeg een nieuw tweepersoons bed van papa. Aan de wand hangt een groot schilderij van één van mijn lievelingssteden, Parijs. Ook had ik een grote fotocollage gemaakt. Nadat ik te horen kreeg dat we naar Rotterdam zouden verhuizen, had ik met al mijn vriendinnen heel veel foto's gemaakt. Al die foto's hangen nu in mijn fotocollage. Ik ben nog helemaal niet zover om nieuwe vrienden te maken. Daarvoor mis ik mijn oude vrienden te veel.

Ik pak mijn laptop en start hem op. Laat ik maar een account maken op de schoolsite. Dan kan ik direct mijn rooster bekijken. Ik bekijk het stappenplan. 1) Ga naar de school site. Ik bekijk de bijgevoegde link. 2) Maak een account aan. Als gebruikersnaam gebruik je je leerling nummer. En waar staat het leerling nummer? Ik pak het andere papier er weer bij. Leerling nummer: 124364

Je verzint zelf een wachtwoord, maar er moet minstens één hoofdletter in voorkomen en minstens één cijfer. Ik pak mijn laptop weer en maak een account aan. Mooi. Dat ook weer geregeld.

Verliefd op mijn stiefbroerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu