Hoofdstuk 3

8.6K 265 26
                                    

De volgende dag word ik wakker door de wekker. Ik doe mijn ogen open en word gelijk verblind door de zon die de kamer in schijnt. Het is half 7. Ik sta op en doe de deur van mijn kledingkast open. Wat zal ik vandaag eens aan doen? Het is de eerste schooldag, dus ik moet er wel goed uitzien. Maar ook niet te goed, want dan verwachten ze dat ik er altijd zo tip top uit zie. Ugh, waar maak ik me druk om. Ik loop naar het raam. Ik doe de gordijnen opzij en doe het raam open. Ik hoor de vogeltjes fluiten. Het is lekker warm. Ik loop weer terug naar de kledingkast en pak een lichte spijkerbroek en een zwart hemdje met de tekst: Is it Friday yet? in witte letters. Alleen nog mijn lage, zwarte All Stars en dan is mijn outfit klaar. Hoe zal ik mijn haar doen? Ik pak een haarborstel en borstel mijn lange donkerblonde haren door. Ik pak een elastiekje en doe mijn haar in een staart. Ik doe de deur open. Brandon kijkt me met een slapend gezicht aan. Zijn haar zit warrig. Best wel schattig. En dan zijn lichaam... Hij had behalve een boxershort niks aan. "Wat is er?" vraagt Brandon kortaf. "Nog nooit iemand zonder shirt gezien?" Wat zijn we toch weer grappig. Ik loop naar de badkamer in en doe de deur op slot. "Hey, ik wou me net gaan douchen" roept Brandon. "Jammer dan" zeg ik. You get what you give.

Ik pak een nat washandje en maak mijn gezicht schoon. Zo voel ik me net wat wakkerder. Ik maak mijn gezicht droog met een handdoek en doe dan wat mascara op. Zo, dat ook weer klaar. Ik doe de deur van het slot en kijk Brandon met een overdreven vrolijk gezicht aan. "Kon het nog langer?" zegt hij. Ik loop naar beneden. "Hallo Romy, klaar voor je eerste schooldag?" vraagt papa. "Gaat wel" zeg ik. "Ik snap dat het spannend is, maar je maakt vast snel vrienden" zegt Yvonne die de tafel aan het dekken is. "Ik hoef helemaal geen nieuwe vrienden" zeg ik. "Daar geloof ik niks van" zegt papa. "School zonder vrienden?" "Ja, oké, daar heb je wel gelijk in" zeg ik. "Geloof me, binnen een week ben je gewend aan je nieuwe klas" zegt Yvonne. "We zullen zien" zeg ik. "Komt Brandon er ook zo aan?" vraagt Yvonne. "Hij wou nog douchen" zeg ik.

Ik maak 2 broodjes klaar voor school en eet er 2 op. Brandon komt naar beneden gelopen. "Hoelaat moeten we op de fiets zitten?" vraag ik aan hem. "Twintig voor acht" zegt hij. "Dat dacht ik niet" zegt Yvonne. "De les begint om acht uur. Dat red je nooit" "Hoe lang is het fietsen dan?" vraag ik. "Een half uur" antwoord Yvonne. "Dan zitten we om vijf voor half acht op de fiets" zeg ik. "Je woont nog maar net bij ons thuis en je beslist nu al wat er gaat gebeuren? Ik bepaal zelf wel hoe laat ik weg fiets" zegt Brandon boos. "Brandon!" roept Yvonne. "Ik wil graag op tijd zijn voor mijn eerste schooldag en aangezien jij mij de weg moet laten zien, zou het erg fijn zijn als je tegelijkertijd met mij naar school fietst" zeg ik. Ik sta op, zet mijn bord weg en loop naar mijn kamer. "Ze heeft gelijk, Brandon" zegt Yvonne.

,

Verliefd op mijn stiefbroerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu