Hoofdstuk 17

6.5K 227 6
                                    

Om 1 uur stonden we bij een groep jongens te dansen. "Beloof me dat hoe dronken we ook zijn, we ervoor zorgen dat we allebei veilig thuiskomen" zeg ik tegen Audrey. "Beloofd". We kregen allebei twee shotjes in onze hand gedrukt van een jongen uit de groep. Audrey en ik keken elkaar aan, draaiden de dopjes er vanaf en goten beide de shotjes achterover. We waren al wat aangeschoten. "Hey Romy. Zie je die jongen daar?" Ik volg haar wijsvinger die onopvallend naar een lekkere jongen uit de groep wijst. "Ja" zeg ik. "Volgens mij ziet ie je wel zitten" "Want?" "Hij kan z'n ogen niet van je af houden. Ga naar hem toe!" "En jij dan?" "Ik vermaak me wel met deze jongens" ze gebaart na de 2 jongens die om haar heen dansen. "Vooruit dan" Ik loop op de jongen af. Hij ziet me al aankomen. Er verschijnt een glimlach op zijn gezicht. We dansen wat en komen een beetje aan de praat. Ik krijg drank van hem en hij komt steeds dichter bij me dansen. Op een gegeven moment neemt hij me mee naar een rustigere plekje. Ik zie Audrey een duim opsteken om te checken of ik oké ben. Ik steek ook m'n duim op om aan te geven dat alles goed is.

Tom duwt me zachtjes tegen de muur en buigt zich naar voren. Heel even twijfel ik. Wil ik dit wel? De eerste keer in de discotheek? Ach officieel gezien is het helemaal niet mijn eerste keer. Ik had al weleens een paar keer gedaan, maar ik wist niet of ik dat m'n eerste keer moest noemen omdat ik niks serieus met hun had, maar dat was nu ook niet het geval. Ik denk weer eens teveel na. "Alles oké?" vraagt Tom. Ik kijk hem aan, buig naar voren en zoen hem. Hij beantwoord mijn zoen, door me dichter naar me toe te trekken en zijn tong rustig in mijn mond te bewegen. Daar stond ik dan; midden in een massa van aangeschoten en half dronken lichtbezwete mensen, te zoenen met een best knappe jongen die ik net een uur geleden heb ontmoet. Was het nog maar een uur geleden? Ik kan niet eens meer helder nadenken, waarschijnlijk weet ik zijn naam morgen niet eens meer. Maar wat maakt het uit. Het gaat om het moment, om het nu. En nu sta ik te zoenen met Tom. Een poosje later loop ik naar Audrey toe. Of nou ja. Half lopend. Half wankelend. "En? Vermaak je je een beetje?" vraagt Audrey. "Ja" zeg ik met een brede grijns. "En jij?" "Jawel. Alleen ze maken ruzie met elkaar om wie met mij mag zoenen" "Ugh. Hoe oud zijn ze?" "Inderdaad. Ik zoek straks wel iemand anders op. "Jij bent zo slecht" zeg ik. "Weet ik" antwoord Audrey. "Mag ik haar even lenen?" ik draai me om en zie Tom achter me staan. Ik kijk Audrey vragend aan. "Ga maar" "Je bent een schat" "Je mag me lenen als je me maar wel weer terugbrengt" zeg ik giechelend tegen Tom. "Dat kan ik niet beloven".

Hij neemt me weer mee naar dezelfde plek als net. Hij ruikt naar rook. Bah. Hij begint me zoenen. Ik zoen terug. Maar dan begint hij steeds harder te zoenen, zijn hand gaat onder m'n shirt. "Kom mee naar de wc's" zegt hij. "Nee" zeg ik. Ik trek me nog net los voordat z'n hand mijn borsten bereikten.

Ik zoek naar Audrey. Waar was ze ook alweer? Ik kan nog net recht lopen, ondanks dat ik wat duizelig ben. Daar is Audrey. "Hé Audrey. Kom mee!" zeg ik terwijl ik haar meetrek. "Wat is er?" Ik loop door. Audrey houdt me tegen. Ik ga niet met je mee als je me niet verteld wat er aan de hand is. "Hij wou met me naar de wc's, hij stinkt naar rook, hij zat bijna aan m'n borsten en ik moet kotsen" zeg ik. "Oké, ik breng je naar huis. Laten we naar de wc's gaan dan kun je eerst kotsen" "Nee!" schreeuw ik. "Straks kom ik die creep weer tegen. Ik kots buiten wel" "Prima, als je het nu nog maar binnenhoudt" We halen onze jassen op en lopen naar buiten. Ik kots ergens in de bosjes en dan stappen we in een taxi.

"Ik breng je naar huis. Is je vader of stiefmoeder thuis? Ja, maar die liggen vast al te pitten" "Ja dat snap ik ook wel. Ik bel Brandon wel op" "Nee, alsjeblieft niet" kreun ik. "Jawel. Je bent hartstikke dronken. Je vader kan je zo echt niet zien" "Ik ben helemaal niet dronken" Audrey kijkt me aan met opgetrokken wenkbrauwen waarmee ze me probeert te vertellen dat ik dat wel degelijk ben. 

Share, vote and comment x

Verliefd op mijn stiefbroerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu