Hoofdstuk 11

7.2K 263 33
                                    

Ik word wakker door de wekker, die deze keer wel afgaat. Ik heb hem expres extra hard gezet, voor het geval dat ik er doorheen zou slapen. Iemand bonkt op mijn deur. "Hey!" roept Brandon. "Zet die wekker eens uit!" "Goedemorgen" zeg ik plagend. Ik zet de wekker uit en open de gordijnen. Pff.. wat ziet dat er slecht uit. In plaats van de warme zon van de afgelopen dagen, zie ik nu alleen een hele donkere lucht. Dat belooft niet veel goeds.. Het is ook altijd hetzelfde weer in Nederland. Dan is het eindelijk een paar dagen super mooi weer en dan gaat het keihard regenen en onweren. Wat voor kleren moet ik nu in hemelsnaam aantrekken? Ik doe snel wat make-up op en doe mijn haar in een zijdelingse vlecht.

Ik loop in mijn pyama en mijn mooie rose pantoffels naar beneden. "Ben je wel helemaal wakker?" vraagt papa als hij me ziet. "Ja, hoezo?" "Omdat je je pyama nog aan hebt" "Oh. Ja. Dat komt omdat ik niet weet wat ik aan moet doen" Papa kijkt me met een vreemde blik aan. "Als je maar fatsoenlijk omgekleed bent als je naar school gaat" "Jaja" "Kus, want ik moet naar werk. Yvonne is al weg" Papa geeft me een kus en gaat dan weg. "Je weet niet wat je aan moet?" vraagt Brandon die aan de tafel zit en het gesprek heeft meegekregen. "Klopt" zeg ik. Ik loop naar de keuken en smeer mijn brood voor tussen de middag. "Wil jij even op buienradar kijken hoe het weer vandaag wordt?" vraag ik aan Brandon. "Waarom?" "Nou als je even naar buiten kijkt, zie je dat het elk moment kan onweren" "Dan weet je het toch?" "Kijk nou maar gewoon hoe laat het gaat regenen en hoe erg het is. Dan weet ik tenminste wat ik aan moet" Ik doe wat fruit en yoghurt in een kom en ga dan bij Brandon aan de tafel zitten. "Om drie uur gaat het heel erg regenen en onweren" "Tot hoe laat?" "Half vijf" "Ugh" Ik loop snel naar boven en doe mijn kledingkast open. "Ehm.." Ik besluit om een lange broek aan te doen met een t-shirt. Ik kijk naar mijn T-shirt. Het heeft een mooie lage ronde hals. Niet te laag. Perfect! En er staat je t'aime op. Ik doe nog snel een opvallende ketting om, doe mijn zwarte all-stars aan en loop dan naar beneden. "En? Prima toch?" vraag ik. "Staat je goed" zegt Brandon. Ik ga aan tafel zitten en eet mijn yoghurt op. "Was dat sarcastisch bedoeld...?" vraag ik. "Nee. Echt niet!" "Mag ik vragen waarom je zo moeilijk doet over wat je aantrekt?" "Jij vindt het als jongens zijnde toch ook prettig als een meisje er leuk uitziet?" "Ja, dat is waar, maar je moet je er zelf ook goed bij voelen" ""Dat doe ik ook wel" "Mooi" "Ik wou alleen weten of ik een korte broek aankon of dat een lange broek beter is i.v.m. het weer" "Aah, op die manier" "Ja. Zullen we zo gaan?" Brandon kijkt op de klok. "Over vijf minuten" "Ugh. Oké, maar niet langer!" "Nee nee.."

Als we wegfietsen van huis kijkt Brandon enorm blij voor zich uit. "Sinds wanneer kijk jij 's morgens zo vrolijk op de fiets?" vraag ik. "Gewoon. Het is een mooie dag vandaag" "En waarom?" "Hoor je die vogeltjes niet fluiten? En al die mooie gele narcissen langs de weg" "Oké, Brandon, volgens mij heb je je hoofd net gestoten of zo. Voel je je wel helemaal lekker?" "Ik voel me super!" "Wauw. Nou ik ben blij voor je dat je zo vrolijk bent" "Oké, zou ik je vertellen waarom?" "Graag" "Weet je nog dat meisje van gister?" "Karin" "Precies. We zaten zo lang op mijn kamer, omdat we gepraat hebben" "Wow. Super spannend!" zeg ik sarcastisch. "Wacht nou even. Ik ben nog niet uitgepraat" "Ja baas" "Ze heeft het erg druk met school en sport, maar ze vind me wel heel erg leuk. En ik vind haar ook wel leuk, maar minder leuk dan zij mij" "Oké?... Wat probeer je me nou precies te vertellen?" "Ik ga vandaag tegen haar zeggen dat dit niet gaat werken" "En daarom ben je zo vrolijk?" "Ja! Dat zou betekenen dat ik niet meer telkens rekening hoef te houden met iemand en gewoon mijn gang kan gaan" "Maar je had toch geen relatie met haar?" "Klopt, maar daar hadden we het dus gister over. Of we dat wel wouden of niet" "Waarom heb je gister dan niet tegen haar gezegd dat je niks met haar wil?" "Ze zei dat het misschien hielp als we er beiden een nachtje over zouden slapen" "Aah, oké. Je bent gewoon blij dat je je straks weer kunt gedragen als iemand die single is en dat je dan met elke leuke meid kan flirten" "Precies! Wat is het leven toch mooi.." zegt Brandon dromerig. "Jij hebt echt een draadje los!" zeg ik.

Share, vote and comment. xxx

Verliefd op mijn stiefbroerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu