Als de laatste bel is gegaan, fiets ik met Audrey mee naar huis. "Misschien klinkt dit een beetje raar, maar heb je wel vrienden?" vraag ik. Ze moet lachen. "Zie ik er zo vriendloos uit dan?" vraagt Audrey. "Nee! Nee, zo bedoelde ik het helemaal niet" zeg ik. "Ik heb wel een paar goede vriendinnen in deze klas, maar ook in andere klassen" legt Audrey uit. "Hoe ken je die dan?" vraag ik. "Via anderen en nog een paar van de lage school waar ik nog contact mee heb" zegt Audrey. "Maar waarom zit je dan niet bij je vriendinnen?" vraag ik. "Meestal ben ik degene die nieuwe leerlingen de eerste dag een beetje help met de lokalen te vinden en te laten zien hoe het hier op school een beetje werkt" zegt Audrey. "Een soort klassenvertegenwoordiger dus" zeg ik. "Zo zou je het inderdaad kunnen noemen ja" zegt Audrey. "Dus als ik het goed begrijp heb ik morgen geen vriendin meer?" vraag ik. Audrey lacht. "Natuurlijk wel" zegt Audrey. "En je maakt vast zelf ook wel nieuwe vriendinnen" "Ja dat bleek vandaag wel weer" zeg ik lachend. "Op Alice na dan. Zij is een uitzondering" zegt Audrey.
"Ik hoop dat Brandon ooit een keer normaal gaat doen. Anders wordt het thuis echt een hel" zeg ik. "Wat doet hij dan?" vraagt Audrey. "Hij doet super bot en is de hele tijd chagrijnig" zeg ik. "Terwijl ik helemaal niks verkeerd heb gezegd. "Ach misschien moet hij nog even aan de situatie wennen" zegt Audrey. Ik trek mijn schouders op. "Als het maar niet te lang duurt" zeg ik. "Dat hoop ik ook niet voor je" zegt Audrey. "Hey, trouwens, we gaan zaterdag met een paar vriendinnen bij mij thuis chillen. Heb je zin om ook te komen?" vraagt Audrey. "Maar ik ken die andere meiden nog helemaal niet" zeg ik. "Maar die kan je wel leren kennen. Ik stel ze morgen wel aan je voor" zegt Audrey. "Ik kijk wel even of ik kom, oké?" "Ja, is goed" zegt Audrey. "Ik hoor het vanzelf wel" "En wat bedoel je eigenlijk met chillen?" vraag ik. "Nou, iedereen neemt wat mee. De één neemt frisdrank mee, de ander chips of popcorn. Degene bij wie het is, regelt de film. In dit geval ben ik dat" zegt ze. "Klinkt gezellig" zeg ik. "Is het ook" zegt Audrey. "Maar ik moet hier linksaf hoor. Weet je het vanaf hier?' vraagt Audrey. "Ja, dankjewel!" zeg ik. "Geen probleem. Doei!" zegt Audrey. "Tot morgen" zeg ik.
Tien minuten later zit ik lekker met de laptop op de bank met oordopjes in. Spotify aan en een beetje surfen op het internet. 's Middags wanneer Brandon net thuis komt, bereid ik me alvast voor op een stomme opmerking. "Je maakt sneller vrienden dan ik had gedacht" zegt hij. Is dit nou een compliment? "Hoe bedoel je?" vraag ik. "Nou volgens mij werd je voor schut gezet door Alice, het populairste meisje van de bovenbouw" zegt Brandon. "Volgens mij was het andersom" zeg ik. "Zij is degene die niet uitkeek, dus moet ze niet zo dom zijn door mij op de schuld te geven" "Ik zou maar even rustig aan doen, voordat ze de hele school tegen je opzet" zegt Brandon. "En sinds wanneer vertel jij mij wat ik wel of niet moet doen?" vraag ik. Oké, dat klonk best arrogant, dat geef ik toe. Maar als hij zo irritant wil doen, ga ik niet super lief terug doen. "Het was trouwens niet de bedoeling om dat meisje bij je weg te jagen" zeg ik. "Doe niet zo sarcastisch" zegt Brandon. "Ik meen het!" zeg ik. "Is ze nog steeds boos?" "Ach, alsof jou dat wat uitmaakt" zegt Brandon. Hij loopt naar boven.
Please vote share and comment!! Thanks xx
JE LEEST
Verliefd op mijn stiefbroer
RomanceNadat de ouders van Romy zijn gescheiden, trekt ze samen met haar vader bij zijn nieuwe vrouw in. Romy krijgt ook een stiefbroer. En wat voor stiefbroer... In het begin doet hij super rot, omdat hij moeite heeft met het aanpassen van de nieuwe situa...