"Brandon" zeg ik. Hij kijkt me aan en kijkt dan weer terug naar het meisje. Hij gaat gewoon weer verder met praten en doet alsof ik niet besta. "Brandon, ik ben om half drie al klaar" zeg ik. Hij kijkt me weer aan. Dit keer met een geïrriteerde blik. "Ja, dus?" vraagt hij. "Dan moet ik zeker 50 minuten wachten totdat jij klaar bent" zeg ik. "Dat heb je goed uitgerekend" zegt hij. Ik draai met mijn ogen en loop weg. "Je hebt al een afspraakje met iemand anders? Eikel!" hoor ik het meisje dat bij Brandon stond zeggen. Ik draai me even om en zie dat het meisje bij hem weg loopt. "Eigen schuld" zeg ik tegen hem. Hij steekt zijn middelvinger op en loopt achter het meisje aan.
"Wie was die jongen?" vraagt Audrey. "Mijn stiefbroer" zeg ik. "Jammer dat hij zo dom doet, want hij ziet er extreem goed uit" zegt Audrey. "Uiterlijk zegt niet alles" zeg ik. "Nee, dat blijkt" zegt Audrey. "Ik heb je locker trouwens gevonden" zegt ze. "Goed zo! Waar precies?" vraag ik. Ze loopt een paar gangpaden voorbij en wijst dan de bovenste locker aan. "Je hebt geluk. Je hebt de bovenste" zegt ze. Ze geeft de sleutel aan mij. Ik pak de sleutel aan en doe de locker open. Ik haal mijn vestje uit mijn schooltas en leg hem dan in mijn locker. "En nu?" vraag ik. "Nu gaan we naar de aula" antwoord Audrey. Ik doe mijn locker op slot, stop de sleutel in een vakje van mijn schooltas en loop dan Audrey achterna. "Eerder kon je hier altijd donuts en appelflappen kopen" zegt Audrey. "Maar nu willen ze opeens heel gezond doen. Alle frisdrankautomaten en snoepautomaten zijn weggehaald" "Wat kun je nu nog kopen dan?" vraag ik. "Alleen maar fruit?" "Onder andere, maar ook soep, broodje gezond, milkshakes en soms panini's" zegt Audrey. "Dat klinkt ook wel goed" zeg ik. "Dat is het ook wel" zegt Audrey glimlachend. "Waar woon je eigenlijk?" "Hanzestraat 28" zeg ik. "Serieus?" vraagt Audrey. "Ja" zeg ik. "Dat is twee straten van mij vandaan" zegt Audrey. "Wat toevallig" zeg ik. "Maar dan kan je vanmiddag wel met mij meefietsen. Dan hoef je niet te wachten op je stiefbroer" zegt Audrey. "Goed idee" zeg ik.
r
Deel het verhaal met anderen! Sorry als het nu nog niet zo spannend is, maar het wordt steeds leuker! Het verhaal moet alleen nog een beetje op gang komen. Share, vote and comment xx
JE LEEST
Verliefd op mijn stiefbroer
RomansaNadat de ouders van Romy zijn gescheiden, trekt ze samen met haar vader bij zijn nieuwe vrouw in. Romy krijgt ook een stiefbroer. En wat voor stiefbroer... In het begin doet hij super rot, omdat hij moeite heeft met het aanpassen van de nieuwe situa...