Ik doe mijn fiets in het fietsenrek en loop de school binnen. Ik kijk naar de meiden die er nogal zomers bijlopen. Ze hadden vast geen tijd om even naar buiten te kijken, toen ze een dikke laag foundation op hun gezicht smeerden. Ze droegen shortjes met slippers. Ik doe mijn kluisje open en leg mijn vestje erin. "Hey" Ik doe mijn kluisje weer dicht en kijk op. "Hey Audrey" Ik keek naar Audrey. Ze had een lange broek aan, met een hemdje en open schoentjes. "Volgens mij hebben sommige mensen hier niet naar het weerbericht geluisterd" zegt Audrey. "Inderdaad" "Ik zag net nog twee meisjes met een navelshirtje aan. Een navelshirtje Romy!" "Omg. Dat meen je niet?!" zeg ik. "Dat kan echt niet" zeg ik. "Volgens mij mag dat ook helemaal niet" "Ik geef de school groot gelijk" We lopen naar onze eerste les.
In de pauze sta ik weer bij de vriendinnengroep van Audrey. Ik kijk om me heen. "Zoek je iemand?" vraagt Audrey. "Ja, ik zoek Brandon" "Waarvoor?" "Omdat ik zijn nummer wil vragen" "Waarom wil je zijn nummer?" "Dan hoef ik hem niet telkens op te zoeken om hem te vragen hoe laat hij vrij is" "Aha" "Heb je al een film voor zaterdag Audrey?" vraagt Maud. "Ik zat te denken aan safe heaven" "Klinkt bekend" zegt Amy. "Wat voor soort film is dat?" vraagt Jade. "Romantiek" zegt Audrey. "Aahw, jammer. Geen horror?" vraagt Sofie. "Nee, alsjeblieft niet!" zeg ik snel. "Iew, nee!" zegt Maud. "Vinden jullie die film goed?" vraagt Audrey. Iedereen klinkt instemmend. "Jij ook Sofie?" vraagt ze. "Prima" zegt Sofie.
Audrey stoot me aan. "Daar is Brandon" zegt ze terwijl ze naar rechts wijst. Ik volg haar vinger en zie Brandon voorbij lopen. Ik loop naar hem toe. "Hey Brandon!" Brandon kijkt om. "Hoi" zegt hij. Hij kijkt om zich heen of niemand kijkt. "Wat is er?" vraagt hij. "Mag ik je nummer?" vraag ik net op het moment dat Alice langs loopt. Helaas zag ik haar niet aankomen. "Wow. Romy was het toch? Jij durft. Je bent nog maar net op deze school en je denkt nu al dat je het nummer van zo'n leuke jongen kan krijgen?" Ik kijk haar verbaasd aan en kijk dan naar Brandon die grappig genoeg ook verbaasd naar Alice kijkt. "Brandon is mijn stiefbroer" zeg ik. Alice kijkt van mij naar Brandon en moet dan overdreven hard lachen. "Is het grappig?" vraag ik. Ze knikt. "Hilarisch" zegt ze. Ze geeft Brandon een klopje op zijn schouder. "Wat moet jij het zwaar hebben thuis" zegt ze. Er verschijnt een grijns op Brandons gezicht. "Ik leef met je mee" zegt ze. Ik draai met mijn ogen. Alice loopt weer verder. Bitch. Denk ik.
"Ugh, waarom wil je mijn nummer?" vraagt Brandon geïrriteerd. "Omdat ik je dan niet telkens hoef op te zoeken in de pauzes om te vragen hoe laat je vrij bent. En dat is sowieso handig" "Oké dan" Hij haalt zijn mobiel uit zijn zak. Ik doe hetzelfde. "Zeg maar" zeg ik. Hij verteld zijn nummer en ik vertel mijn nummer. "Hoe laat ben je vrij vandaag?" vraag ik. "Tien voor half vier" zegt hij. "Ik ook. Zullen we samen fietsen?" vraag ik. "Prima. Ik wacht bij de stoplichten" zegt hij. "Waarom daar? We kunnen toch net zo goed bij het hek wachten?" vraag ik. "Nee. Ik wacht op je bij de stoplichten" zegt hij. Hij loopt richting de kantine. Oké... Ik dacht dat meiden meestal last hadden van stemmingswisselingen, maar blijkbaar kunnen jongens er ook wat van.
"Alles oké?" vraagt Audrey als ik weer bij haar kom staan. "Nee. Alice moest zich weer zo nodig bij het gesprek mengen" zeg ik. "Heeft ze niks beters te doen?" vraagt Audrey. "Blijkbaar niet" zeg ik.
Please vote share and comment xxx
JE LEEST
Verliefd op mijn stiefbroer
RomanceNadat de ouders van Romy zijn gescheiden, trekt ze samen met haar vader bij zijn nieuwe vrouw in. Romy krijgt ook een stiefbroer. En wat voor stiefbroer... In het begin doet hij super rot, omdat hij moeite heeft met het aanpassen van de nieuwe situa...