Bölüm 1

19.4K 449 32
                                    


"Zümra ben çıkıyorum 9'da Hatice abla gelecek ağdaya" Ayben'in kapıdan seslenmesi ile elimdeki tabakları bırakarak yanına doğru gittim "tamam canım ben de evi toplayıp geliyorum siz açın bugün yoğun geçecek zaten" Ayben'i gönderdikten sonra hızla mutfağa gidip bulaşıkları makineye attım ve  odama geçtim. Evet bugün baya yoğun geçecekti ve hazırlamam gereken bir gelin vardı. En yakın arkadaşım  Aslı'nın bugün nişanı vardı. Ah şu kız ,kesin Ayben daha Matmazel' i açmadan kapıda beklemeye başlamıştır bile. Hızlıca üzerime siyah gömleğimi ve beyaz pantolonumu giyerek evden çıktım. Çocukların cıvıl cıvıl sesleri , kadınların kapıdan sohbet etmeleri ve tabi ki mahallenin delikanlılarının bakkalın önünde şakalaşmaları ile derin bir nefes alarak gülümsedim. Cidden güzel bir mahalleye gelmiştik Aslı sayesinde. İnsanların hiçbir şekilde değişmediği  komşuluğun ölmediği -

"Kız Zümra duydun mu Hacer'in kızı zibidi Osman ile konuşuyormuş" ha bir de dedikodunun asla ama asla bitmediği bir mahalleydi burası.


"Duymadım Ayten abla öyle miymiş" Camın oradan avucunda ki çekirdeği aşağı atıp tam bir akbabanın avını gözlediği misali dedikodu kapmak için tüm duyularını açan Ayten teyze ellerini beline koyarak kaşlarını çattı "Aman be kızım nasıl kuaförsün sen asıl senin bilmen lazım bu kızlar orda toplanıp konuşmuyor mu allasen hiç mi duymadın bakem"


"Yok ablam biliyorsun ya ben pek ilgilenmem öyle şeylerle neyse benim çok işim var ablam hadi gideyim ben"

"Tamam ablam .Kız Zümra bende akşam için bi-kaş bıyık geleyim diyorum  ablam sen ayarla da kendini"

"Tamam abla görüşürüz." Dedikodu tufanına yakalanmadan hızlıca Matmazel' e girdim.Çok erken saatler olmasına rağmen dükkan tıklım tıklımdı.

"Abla günaydın Aslı abla geldi sabahtan beri seni soruyor valla bi bak istersen"

"Tamam Ayşe çay demlediysen bize bir bardak getir ablacım" çantamı içerideki masaya bırakıp herkesle selamlaştıktan sonra köşede heyecandan kıpkırmızı olmuş Aslı' nın yanına gittim.

"Zümra neredesin sen saat kaç oldu yetişemeyeceğiz bak "sitemle ellerini beline koyup yüzüme kızgın kızgın bakan arkadaşıma gülümseyerek karşısındaki koltuğa oturduğumda Ayşe çayları getirmişti.

"Hah çay mi içeceksin kızım nişanım var benim akşama ya kaldır o güzel mabedini"

"Aslı'cım bir sakin ol lütfen daha çok erken akşama kadar ben seni kırk defa hazırlarım bir çay iç, sen kahvaltını bile yapmadın dimi"

"Yok ya yiyemedim heyecandan baksana Samet beğenir dimi beni koca göğüslü  Nurten'in kınasındaki gelin başı gibi yapmazsın dimi beni kızım ölüyorum ben ya bayılıcam heyecandan" verdiği örnekle kendimi tutamayıp kahkaha attım .Bu kız tam bir manyaktı.


"Yok Aslı'cım ben senin kafana tavus kuşu oturtucam Allahım ya tamam bak bir sigara içeyim söz halledicem "

Aradan geçen beş saatin ardından önümdeki peri kızı kadar güzel olan arkadaşıma bakarak dolan gözlerimi sildim.Zaman ne ara bu kadar çabuk geçmişti gerçekten bilmiyordum ama cidden büyümüştük.


"beğendin mi prenses" mahallenin çoğu genç kızı Aslının etrafına toplanmış onu izliyorlardı "Evet Zümra çok teşekkür ederim ya valla bugün tüm nazımı çektin sağ ol " ellerini boynuma sarması ile gülümseyerek sırtını sıvazladım bu kız benim canımdı ne demekti nazımı çekmek "kızım manyak mısın ağlatma beni hadi daha çook işimiz var Samet kapıda seni bekliyor bizde hazırlanalım geç kalıcaz bak" Aslının çıkmasının ardından dükkandaki  diğer kızların da saçlarını yaparak etrafı toparlamaya başladık. Mahallede ki herkes nişana davetliydi ve mahallede sadece 2 kuaför olduğundan biraz yoğun geçiyordu böyle özel günler.

ZÜMRAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin