من رواية حارسي الشخصي مجهول الهوية بقلمي سندريلا انوش ❤💋💋...
بعد ثلاثة ايام..
اقتحمت الشرطه مكتب محمد الدالي..فنهض بتوتر قائلاً:خير يا بشوات في حاجه.
فاتجه الرائد احمد مكي قائلاً بلهجه امريه حاده:انا الرائد احمد مكي من مباحث الامن قسم مكافحة المخدرات.ابتلع لعابه بصعوبه وحاول كبح توتره وقال:ااا..خير يا فندم.
فنظر اليه الرائد بقوه قائلاً:مطلوب القبض عليك بتهمت التجاره فالممنوعات..ثم اشار الي رجاله بان يقبضوا عليه..وخرجوا به تحت تسأله المستمر:ياحضرت الظابط انا معملتش حاجه وجبت منين الكلام دا..ثم نظر الي العساكر وقال بصياح:سيبوني بقولكمممم.
فالمساء...
ابتسم هيثم وهو يتحدث في هاتفه قائلاً:عفارم عليك يا احمد..طب والغزالي!
الجهه الاخري:....
فاختفت ابتسامته بالتدريج وقال بصياح:ازاي يعني دا بيحتكر لبن الاطفال ومنتاجات الشركه منتهية الصلاحيه.الجهه الاخري:...
فهمهم هيثم بتفهم وقال:حماية المستهلك راحت يعني واخدت عينات.
الجهه الاخري:...
فعدل هيثم وضعيت جلوسه وقال باهتمام:طب طب النتيجه العينات دي هتظهر امتي!
الجهه الاخري:...
فنهض وقال بصراخ:نعممم اسبوع..لالا يا احمد استعجل الموضوع شويه لازم الاتنين ينحطوا فالسجن انت بتقول اي بس!!الجهه الاخري:...
فجلس مجدداً قائلاً:اه ماشي حلو سبع ايا...نعممم انت بتستغفلني يا احمد احنا هنهزر!خرج صوت قهقه الاخري من الهاتف بقوه وقال:...
فضحك هيثم ومسح علي شعره وقال:تصدق انك هزق! انا غلطان اني بعتلك اصلا..ثم قال بجديه:هما تلات ايام التحاليل لو مظهرتش انا اللي هخلي مهند يعملها.وبعد جدال طويل بينهم انتهي الامر علي ان بعد مرور ثلاثة ايام ستظهر نتيجة تلك العينات..ثم اغلق الهاتف واخبر روز بكل التفاصيل فجلست ونظرت اليه بتمعن قائله:انت بتعمل كل دا لي يا هيثم.
فعكف حاجبيه بعدم فهم قائلاً:بعمل اي مش فاهم.
فعقدت اصابع يدها بتوتر وقالت:يعني بتساعدني علي طول..وليل نهار مشاكل..انت مش مجبور انك تعمل كل دا..من حقك تمشي..وبصراحه لو حد مكانك كان هياخد بعضه ويقول انا اي اللي مخليني عايش فالمشاكل دي كلها وهي متخصنيش!ثم قالت بصوت هادئ:هيثم لو عاوز تمشي ومحرج تقول..فعادي انا متعوده اني ابقي لوحدي..مش محتاجه شفقه منك!
فرفع حاجبه وقال باستنكار:انت شاربه حاجه ولا اي؟! وبعدين امشي فين هو حد قالك اني زعلان يا ستي..بالعكس انا انسان بيعشق حل المشاكل حتي لو مش بتاعتي!! لما اشتكي ياستي ابقي قولي الكلام دا..وبعدين لو علي مساعدتي ليكي فدا لان..لاني اا..وفي تلك اللحظه صدي صوت هاتفه فاشار اليها بيده واجاب علي الفور...
هيثم بجديه:الو!
الجهه الاخري:....
فجحظت اعين هيثم ونظر الي هاتفه وارجعه الي اذنه مجدداً...
وهنا اغلق الخط فنظر حوله مثل المجنون فظهر نقطه حمراء علي جبين روز..فاحضتنها وسقط أرضاً..
أنت تقرأ
حارسي الشخصي مجهول الهوية
Acciónيأتي ذلك المجهول من بلاده البعيده ليستقر في مصر هرباً من اخيه الجشع..الطامع في السلطه والذي يريدها في قبضة يده..وحاول قتل اخيه الاكبر الا وهو هيثم بطل روايتنا..لينتهي المطاف به في العمل متخفياً وكأنه حارسي شخصي لاحدى نساء المتجمع المخمل..ولكن هل س...